2020-03-10, 21:21
Medlem
Tyvärr ska helvetet braka löst innan de agerar. Det är visst viktigare att "inte skapa panik".

Om vi nu ska vara PK lär betydligt fler få PTSD om inte den här situationen åtgärdas inom kort.

Dödsfall och farsot är naturligtvis icke-PK saker att oroa sig för. Sånt som kanske triggar folks Jimmie moments. Det vill vi definitivt inte ha.

Landets ledare skulle hellre proppa in happy pills i hjärnan på folk tills viruset känns helt ofarligt. Lite smärtstillande också, så människor får en fridfull sista dans emot solnedgången.

Sådan är vägen, amen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Apropå smittspårning:

Om vi backar bandet lite. Viruset finns hos en viss typ av fladdermöss, Sedan har överförts till ett värddjur, vilket pekats ut som myrkottar. Därefter hamnar det på en fiskmarknad (!) i kinesiska storstaden Wuhan för då slutligen nå människan.

Varje steg i den här kedjan är ju obegripligt. För mig åtminstone. Kan någon förklara?

Jo det är nämligen så att Wuhan har 1 av 2 biovapenlabb i hela Kina, senaste viruset de jobbade med var corona olustigt nog.

Tex Sars har sluppit ut ur labb 2 gånger tidigare i Kina.
Mer behöver jag väl inte säga?
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
”Vi håller oss fortlöpande uppdaterade och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och anvisningar /…/
Coronavirus sprids som droppsmitta (hostningar och nysningar)
Coronavirus smittar inte via föremål.
Coronavirus smittar bara i samband med att sjukdom bryter ut och vid sjukdom
Är du frisk kan du träna på Friskis&Svettis som vanligt.”
Kinesiska studier säger annat.
https://youtu.be/FZV9z0RVhy4

FHM beter sig mycket märkligt, här har vi en smittsam sjukdom med hög dödlighet och väldigt lite fakta om hur den sprider sig och verkar, men FHM går all in på att endast solida fakta påtalar risk, om inte det finns är risken obefintlig och lika med fakta att ingen risk finns.

Horribelt att man direkt uppmanar folk att absolut inte gardera sig mot möjliga risker, då det trots allt är mycket troligt att ett antal möjliga risker kommer att bli fakta.

Eller hur och hänvisar till att ingen stor studie finns från Kina som säger ditt eller datt! VI KAN INTE LITA PÅ KINA OCH DERAS STUDIER - CARAMBA!
Citera
2020-03-10, 21:22
Medlem
Belavias avatar
Jag har inte brytt mig ett skit om Corona. Smittorisken känns inte särskilt hög. Men skulle det ändå hända så är dödligheten bara ett par promille väl? De som har oturen att styka med är skröpliga gamlingar som jag har förstått det.

Men så läste jag att någon skrev här att SVT tystar ner det hela och uppmanar folk att inte vara oroliga.

Detta skrämde mig lite, då jag tolkar allt från MSM enligt tvärtom-mallen - Det vi ska ha panik för är ofarliga saker, som tex koldioxid i luften(alltså är det ofarligt), medan massinvandringen är inget att oroa sig för(alltså är det något som hotar oss).

Därför blev jag orolig över att SVT inte skrämmer upp folk angående Corona, utan istället tonar ner faran. Det indikerar ju på att det hela är värre än vad jag hittills trott. Bör man vidta några åtgärder? Köra handsprit stup i kvarten? Undvika folk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Vad pratar ni om?
Region Stockholm har slutat smittspåra vilket sades på presskonferensen 14.00 idag.
Kolla själva.

Bra, desto mindre resurser som läggs på detta desto bättre. Som sagt absolut inget tyder på att detta är så mkt värre än influensa.
Citera
Medlem
Vi kommer få leva med covid. Det är här för att stanna. Jag undrar hur samhället.kommer.anpassa sig nu.
Citera
2020-03-10, 21:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B
Varför ställer ingen journalist frågan: Hur många sjuka krävs det innan Stockholm sätts i karantän?
Får känslan av att det skulle rendera i en ny 10000 tyska bögar klassiker....
Citera
Medlem
[quote=Grumpyoldfart|70636011]
Citat:
Ursprungligen postat av Neida

Det är däremot Hiroshi Nishiura! Vi får väl följdaktligen konstatera att deras tro och råd inte bygger på vetenskapliga studier då. Tror gör man i kyrkan f.ö.

Det finns naturligtvis flera studier och myndigheterna i Sverige, Norge och USA har sannolikt läst fler än en studie... Helt ok att du har begränsad förståelse för akademia och forskning men du kanske inte borde uttala dig så tvärsäkert när du inte förstår så mycket....
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaraya
Nej men nu räcker det väl med dumheter.
Först dementerar Anna Wolde och Folkhälsomyndigheten all risk (även om vi alla andra förstod den) och nu slår de på stora trumman och kallar även in statsministern som hittills gjort/lyckats, ja med vad? Önskar oss alla lycka till när lilla vi, 10 miljoner av 7 miljarder, ligger tio i topp på Corona-listan.
Den där Wilde tyckte tidigare att det var fegt att vissa skolor valt att hålla stängt, hon sa att ”skolorna viker ner sig för oroliga föräldrar”.

Det som är oroande är att man inte vet var dessa personer som burit på viruset är lokaliserade. Om man visste detta kan alla i det området vidta försiktighetsåtgärder och testa sig.

//Skalman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, det börjar bli rent häpnadsväckande nu faktiskt Det är ju uppenbart att de också fattar att den dagen snart är här oavsett. Så varför i h-vete inte LYSSNA på vad italienarna säger, att de var för sena, att alla andra måste agera NU? Helt obegripligt.

det hela är nog för att inte bromsa in sveriges ekonomi helt enkelt. stannar den dör vi...
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKoks
Inga politiker är såhär dumma på riktigt.
Samma process, samma misstag upprepas, sena åtgärder, reaktivitet isrället för proaktivitet i land efter land där smittan dykt upp.

Nej, dessa as vet precis vad dem gör.
Dags att vakna för i helvete!

Sluta skriv på FB och gör något konkrek!! förrädarnas blod måste spillas om det ska bli nån ordning i denna soppa.

Skillnaden mellan ondska och idioti är hårfin, ty resultatet blir det samma.
Citera
2020-03-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Man undrar om Tegnells resa till Somalia är väl uttänkt för att tillfälligt bli av med honom... Då passar stats-TV på att ha direktsänt extraprogram för att reda ut alla oklarheter den mannen spritt omkring sig.

Tyckte för övrigt det var ett bra, informativt program. Ingen förnekelse eller nedtoning.

Kan ju va så att Tegnell la fast en tes som nu visar sig vara falsk då det nu konstateras stor risk för allmän smittspridning i Stockholm. I den situationen ska man såklart inte ha stora publika evenemang (eller åka kollektivt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in