2020-03-11, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Du kommer med största sannolikhet att råka på viruset förr eller senare. Ju fortare du accepterar ödet, desto bättre kan du må i stunden.

/ Från en hypokondriker till en annan
Hur manga ganger skall man behöva förklara detta för mindre vetande?

Viruset e inte speciellt farligt för gemene mann. Men om vi far skiten samtidigt som det ej finns vaccin för främst sjukhuspersonal sa blir detta livshotande för oss alla.

Vad fattar du ej med detta?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Vagt i Aftonbladet vad som gäller på riktigt.

Är barer inte tillåtna att släppa in mer än 500 eller är det under tex uppträdanden och dansföreställningar på barer/nattklubbar de inte får ta in mer än 500?

Resonera så här:

Allt som är till största delen momsbefriat och bidragsberättigat, såsom idrottsevenemang och kulturevenemang är förbjudet. Det som drar in pengar till statskassan är fortfarande tillåtet, såsom att vara på köpcenrum och shoppa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sluta att brusa upp era dumma imbeciller. Det rör sig om ett litet influensa virus och är precis som vilken vanlig förkylning som helst.
Inlägg nummer 11.456 om att det bara är en vanlig förkylning. Som alltid utan någon vetenskaplig källa, ty "jag känner att det är så; asså e de så!"
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V4
Bra att detta uppmärksammas.
Om det stämmer att 20 % av de insjuknade har medelsvåra eller svåra symptom så är det ju bara dessa som blir bekräftade fall i sverige.

Obs! Se vad expressen skriver. De har slutat testa resenärer. Ca 20 minuter ned just nu.
[/url]

Ja, de ny siffrorna är bara rejält sjuka som tagits in på akuten. Vill man veta spridningen måste några tusen tester göras slumpmässigt på hela befolkningen. Tror våra test-kit snart är slut, vi köpte bara 5000 st.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Då måste jag också säga om nu det du skriver är sant att du verkar låta som en jäkligt bra VD. Den svenska mentalitet är ju så folkskygga vågar inte säga ifrån, måste antagligen vara bakom en skärm,alkohol eller droger inblandad för att svenskar ska ha stake.

Jag håller med, har dock så sjukt mycket sjukdomar bakomliggande så är lite paranoid för min skull. Men man försöker hjälpa till så gott det går 👊

Det är helt sant, har ingen anledning att ljuga.
Det är just det som gjort mig till en duktig VD. Jag fattar beslut snabbt och hårt.
Förklarar alltid varför men krävs mycket för att ändra mig.

Tack för dina fina ord!

Det är just såna som dig jag vill hjälpa om jag nu får skiten själv och blir frisk. Vi löser detta tillsammans!
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Corona i Sverige – Dag för dag
Jag försöker följa utvecklingen dag för dag i Sverige. Bekräftade fall totalt och antal nya fall per dag.
Dödsfall finns också med, men det är för få (1) för att synas ännu.

Här är dagens resultat.

https://ibb.co/4tck2zS

Procentuell ökning, dag för dag

6/3: 46%
7/3: 18%
8/3: 25%
9/3: 29%
10/3: 33%
11/3: 39%

Det var ett litet dipp i ökningen under lördag-söndag.

Liknande sammanställningar över fall, finns bl.a. på Wikipedia.

Globalt:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Coronavirusutbrottet_2019–2020

Europa (med detaljer om Sverige):
https://sv.wikipedia.org/wiki/Coronavirusutbrottet_2019–2020_i_Europa#Sverige

Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Skillnaden är att antikroppar är verkningslösa om T-celler inte finns att tillgå. Och vid AIDS försvinner T-cellerna.

Människor som fått corona har uppvisat kraftig sänkning av T-cellerna
Citera
2020-03-11, 22:11
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Nån mer tycker corona är överhypat?

Jävligt många
Men på flashback är det jordens undergång
Citera
Medlem
Tegnell säger i en intervju med Expressen att han tror att det är troligast just nu att epidemin varar fram till sommaren och att en andra våg kan komma till hösten. Sedan får vi se vad som händer efter det.

Han säger också att den snabba minskningen i Kina ser lite oförklarlig ut, för det går för fort ur ett epidemiologiskt perspektiv. Troligt med ny våg i höst.
Citera
Medlem
Trulfs avatar
Polen stänger allt från och med imorgon.

Skolor, förskolor, teatrar, biografer, museer mm och inför gränskontroller och då har landet bara 31 konstaterande fall. Landet vill inte göra samma misstag som Italien, då man tillät sammankomster.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Déjà vu. Stänga skolor...hmmm...stänga gränser.
Sverige borde ta lärdom av Danmark.

Varför, Danmark har inte bara mer fall men även fler fall per capita än Sverige. Inse att vi alla sitter i samma båt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Alltså löser man vaccinfrågan lär väl en potentiell endemisk corona bli typ som influensan. D.v.s. att vaccinen ändras något varje år. En till spruta bredvid influensavaccinet varje år liksom. Om man nu kan utveckla ett vaccin alls vill säga.

Jag har läst att:

Man kan inte utveckla ett vaccin, då det i princip är.omöjligr med tanke på hur viruset attackerar kroppen. Det var en avhandling från en inom kemi. Va i stil med att viruset kopierar och blir som en kroppscell och som ett vaccin inte kan identifiera i kroppen, enda sättet är att påbörja inen tidigare kedjs som blockerar proteinet blabla och det va alltså små.chanser att lyckas göra vaccin

Dessutom läste ja att vaccin bara skulle hjälpa i 6 mån, för.så var det i liknande vaccin mot ebola/mers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in