2020-03-11, 22:05
Medlem
Funkar gasmasker med filter? Finns ju inga ffp3 masker kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Över 80000 svar i denna tråd, vad tror du själv?

Klart många är rädda på riktigt.

Jag är själv extremt rädd och förvånad att jag inte helt brutit ihop än. Har total panik i ärlighetens namn. Tror detta kommer vara det värsta som drabbat planeten i modern tid och det kan ta många, många år innan livet går tillbaka till det normala, om det någonsin kan göra det och om man överlever såklart.

Anpassar exakt allt i mitt liv efter viruset just nu och tänker på det exakt hela tiden. Coronan har inte än drabbat mig men har tagit allt från mig ändå. All glädje och allt hopp.

Du kommer med största sannolikhet att råka på viruset förr eller senare. Ju fortare du accepterar ödet, desto bättre kan du må i stunden.

/ Från en hypokondriker till en annan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hoppas ni har bunkrat upp med mat. Det går inte att få hemleverans från Mathem och liknande förrän nästa vecka.

Bunkar inget
Citera
2020-03-11, 22:06
Medlem
Citat:
Hoppas ni har bunkrat upp med mat. Det går inte att få hemleverans från Mathem och liknande förrän nästa vecka.
Har ej enstor fryd åka till morsan och farsan de har stor frys räcker till 3 i 1 månad
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2020-03-11 kl. 22:08.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Varför skulle inte folk bli immuna efter att ha blivit sjuka med detta virus? Alla andra virus blir vi ju immuna mot efter ha blivit sjuka?

Av vad jag förstått så är Novel Corona COVID-19 riktigt lömskt då det är delvis ett förkylningsvirus och delvis ett influensa virus och som vi vet så kan man inte bli immun mot en förkylning. Troligtvis därför det är halvt panikstämning hos dom forskare som vet vad det handlar om!

"“This virus is not SARS, it’s not MERS, and it’s not influenza,” WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said at a briefing Tuesday, referencing other coronaviruses that have caused smaller outbreaks. “It is a unique virus with unique characteristics.”"

https://www.statnews.com/2020/03/03/who-coronavirus-different-than-influenza-can-be-contained/
Senast redigerad av Flaklypan 2020-03-11 kl. 22:07. Anledning: felstavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Vagt i Aftonbladet vad som gäller på riktigt.

Är barer inte tillåtna att släppa in mer än 500 eller är det under tex uppträdanden och dansföreställningar på barer/nattklubbar de inte får ta in mer än 500?

Vagt i Aftonbladet?

De är väl regeringen och FHM som är otydliga i så fall? Aftonhoran distribuerar endast infon. De är inte virologer.
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Nej dom som bestämmer är riktigt dumma i huvudet.

Jag håller med dig min gode sverigevän.

Jag sa samma sak mellan raderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Nej, men Stockholm är kört. Sorry.

Men vi har ju ett helt, avlångt, olika trångt befolkat, land med så god beredskap på sjukhusen? Andra sjukhus med färre smittade och därmed mer personal, fler lungmaskiner, etc? Det kommer ju rimligen att vara olika allvarliga skeden i olika regioner vid olika tidpunkter (Stockholm värst snart, andra troligen lite senare), och då kunde väl resurser omfördelas? Men näääää det är antagligen omöjligt i Sverige. En region är en region. Fristående enklaver. Vi har våra rymddräkter, ni har era. Vi har upphandlat, ni har upphandlat. Vi skickar inga patienter emellan nej nej., hur skulle det se ut i redovisningen.
Citera
2020-03-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Minst 70% hette det på den tiden jag läste mikrobiologi.
Det är möjligt. Har sett 60 i vissa alkogels. Men 10 är kasst!

Sen gällande Mathem, finns faktiskt mattjänster på nätet, kolla runt lite.
Citera
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Kör med samma handsprit som för händerna?
Jag vidarebefodrade vad jag läste forskarna skrev.
Citera
Medlem
Citat:

Tro mig

Ica kommer ha öppet hela denna vecka, nästa vecka och veckan därpå. Till och med om 5,6,7,8,9,10 veckor kommer Ica ha öppet
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Funkar gasmasker med filter? Finns ju inga ffp3 masker kvar.

Med p3 filter svar ja. Skulle personligen säga det är bättre för man kan återanvända. Lär dig ta av och på, desinfektion osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in