2020-03-11, 18:44
Avslutad
196 döda i Italien, 151 nya kritiska fall och bara 41 tillfrisknade. Snart måste vi se ett rejält skutt i tillfrisknade.
Citera
Medlem
Det är bara 500 fall i Sverige, det är ju ingenting. Kolla på Italien med 10 000 fall.
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja exakt detta, jag har hållit mig uppdaterad sedan i mitten av Januari då en polare kom hem från Kina och berättade en del. Märkte rätt tidigt vart detta skulle bära iväg, mycket hån och skit har man fått tagit under tiden...Fram tills nu.

Samma här.

Berättade din polare något man inte hört från media redan?

Dela gärna med dig isåfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Hur ska man egentligen agera om en själv eller nån i familjen blir sjuk och man misstänker coronavirus? Ska man kontakta vården direkt eller bara stanna hemma och försöka kurera sig? När ska man söka sjukvård rent medicinskt? Är det sent påkommet om man avvaktar tills man får svårt att andas t.ex.?
Är man inte 100% säker på att det är corona eller att man är så dålig så man behöver avancerad vård så skulle iallafall jag undvika sjukvården.
Citera
Medlem
Tardoliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Jag vet folk i både Sverige och Norge som åker till Italien och Österrike på skidsemester.

Ingen verkar bry sig om corona-viruset.

Det känner jag igen.

Jag vet dessutom människor som rest och som nu fått svåra symptom - och som ändå går till jobbet. Bland annat en gymnasielärarinna här i Sthlm. Hon skojar bort att hennes feber bara stiger och att hon hostar i klassrummet. Samtidigt låter hon sina två nästan lika sjuka barn gå till sin egen skola.

När jag säger till på skarpen påstår hon bara att jag är nojig.
Citera
2020-03-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Är det infantil-freudisk-handlingsförlamning i kombination med SSRI/alkohol år av filande på fort villor/stängande av dörrar. Flykt in i bilar.

Alltså denna brist på agerande måste sluta. Ser mest Roy Andersson Sånger från andra våpningen karaktärer som experter på tv. Som trötta skådespelare. Regisserade. Eller ännu läskigare sig själva.

Byt ut zombierna ta över riksdagen.

Shit känns som en overklig film.

Seriöst. Sverige kommer agera nu. Det måste de göra.

Vad säger ni?

Krisen har inte vart här sen andra världskriget.

Sverige kommer inte agera. I den mån det händer nåt alls så kommer det vara felaktiga och idiotiska åtgärder eller "för lite och för sent".
Citera
Medlem
Känns obehagligt att vi har det första dödsfallet innan någon ens friskförklarats.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Jomenvisst..Kulmen var igår om man skall tro propagandan från Tegnell... Sicken lögnhals.. Han utmålade sig som mer vetande än alla andra även efter den kommentaren..Alla hade fel utom han..Nu ser vi svart på vitt vad som händer då man tillsätter folk med rätta åsikter istället för rätt kompetens..
Må vi klä honom i tjära och fjädrar.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Är det infantil-freudisk-handlingsförlamning i kombination med SSRI/alkohol år av filande på fort villor/stängande av dörrar. Flykt in i bilar.

Alltså denna brist på agerande måste sluta. Ser mest Roy Andersson Sånger från andra våpningen karaktärer som experter på tv. Som trötta skådespelare. Regisserade. Eller ännu läskigare sig själva.

Byt ut zombierna ta över riksdagen.

Shit känns som en overklig film.

Seriöst. Sverige kommer agera nu. Det måste de göra.

Vad säger ni?

Krisen har inte vart här sen andra världskriget.

Jag upplever att du resonerar lite osammanhängande men när man inte kan lita på regering och samhälle så är det läge att vidta åtgärder personligen.

Ska man behöva skadas eller dö för att regering och samhälle inte kan hjälpa när man är i kris?
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kul, om du talar sanning.

Vem skulle vara så fräck så att man sprider lögner på internet?
Citera
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajaBejen
En bekant som åkt på torrhosta och ont i halsen efter utlandsbesök - rimligt att det är Corona va?
Inte nödvändigtvis. Mer influensa lika symptom krävs för att det skall mest sannolikt.
Citera
2020-03-11, 18:46
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Det är bara 500 fall i Sverige, det är ju ingenting. Kolla på Italien med 10 000 fall.
Tänk lite.. Det började sprida sig i Italien någon vecka eller två innan Sverige.
Men den ökningen vi har nu kommer det snart se ut så här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in