2020-03-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Nej för i helvete!! Ska vara minst 60% för att hjälpa.

Minst 70% hette det på den tiden jag läste mikrobiologi.
Citera
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I Sverige så sitter många äldre hemma och trycker ensamma eller med maken/makan. Vad tror ni?

Ja, för en italienare är en svensks normala (a)sociala vardag likställt med att sitta i karantän. Vi är rätt extrema på den biten, när det gäller att vara enstöringar alltså.
Citera
Medlem
Vagt i Aftonbladet vad som gäller på riktigt.

Är barer inte tillåtna att släppa in mer än 500 eller är det under tex uppträdanden och dansföreställningar på barer/nattklubbar de inte får ta in mer än 500?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Ja och det kan hända att Covid kommer att finnas med oss under många år.

Ja ovh då tänker jag hur påverkar det mänskligheten?

Jag tänker att jobba hemmifrån och mathem kommer vara vanligare. Mindre utlandsresor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenAnna
De stänger alla affärer och krogar/restauranger.

All shops will be closed except those for basic necessities, such as pharmacies and food. Home delivery is allowed. Industries will remain open but with security measures.

Hur tusan ska de få mat och dricka?
Citera
Bannlyst
Tycker jag är lite halvtäppt i snoken, kan vara pollen eller Corona. Vi är nog många som lär få en lättare åkomma. Många t.o.m. utan att veta om det. Nu går det knappt att komma undan längre.
Citera
2020-03-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Eller också lägger alla av med att lyssna på propaganda och använder sitt eget huvud.
Lyssna på alla källor och gör en egen bedömning.

Döda måste rapporteras för att det inte undgår någon att det händer. Den gruppen som kan dö är dem som sörjs minst. Det vill säga gamla som redan levt sitt liv. Går man ut med den informationen håller sig folk lugna längre.

Problemet är att de läckage på information som läckt ut från Kina, Italien och Iran, som fortlöpande tas bort från nätet, visar EN HELT ANNAN BILD.
Det är inga döda gamlingar på de bilderna.

Så sluta låtsas som det regnar och var rädda om er själva och era barn. Oavsett vilken ålder ni är i.
Ni blir inte friska igen för att regeringen ber om ursäkt sedan.
All information ska undersökas för bakomliggande motiv och agendor. Sedan får man sortera själv.
Tänk igen.

Varför har detta blivit så fruktansvärt svårt för svenskar??? Då menar jag etniska likaväl som utlänningar som är anpassade.

Det är inte en retorisk fråga.

Jag undrar verkligen hur det har blivit så att folk i andra nationer, mycket fattigare med lägre standard och utbildning, har större förmåga till att granska och se igenom sina myndigheter, än svensken. Dom har ingen makt och blir skjutna på gatan om dom yttrar sig kritiskt. Men svensken vågar inte ens säga något i fikarummet, trotts att vi har folkstyre. Svensken vågar inte ens ifrågasätta i tanken. På sin höjd gillar man någon jävla artikel på facebook, läser lite på flashback, eller tittar på uppdrag granskning. Sen stängs hjärnan av igen.

Vad är det som har hänt här?
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Sverige är en paragrafryttisk stormakt

Nej dom som bestämmer är riktigt dumma i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Undrar hur mycket som är fake news och news från Kina

Min tjej har daglig kontakt med sin mamma nere i Kina och hennes mamma har gått tillbaka till normalt liv igen där.

Aftonbladet med mera tjänar stora pengar på att skrämma upp folket nu.

Jag har en god vän i Shanghai. Hon började jobba igen i måndags.
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Hej, jo det är mig du tänker på.

Kul att höra! Vi ska fan lösa det här, med eller utan svetsarn.

Då måste jag också säga om nu det du skriver är sant att du verkar låta som en jäkligt bra VD. Den svenska mentalitet är ju så folkskygga vågar inte säga ifrån, måste antagligen vara bakom en skärm,alkohol eller droger inblandad för att svenskar ska ha stake.

Jag håller med, har dock så sjukt mycket sjukdomar bakomliggande så är lite paranoid för min skull. Men man försöker hjälpa till så gott det går 👊
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Intressant. Jag lägger till , för vissa användare på flashback, lugnande statistik som en annan användare postade med källa från en rapport i Wuhan.

I rapporten såg man att den största gruppen var 80+ och den hade även statistik som visade att de flesta samtidigt hade diabetes eller hjärtsvikt och/eller högt blodtryck och fetma, rökare.

Jag har läst rapporten men nu när jag sökte länken är den borttagen. (den var Peer review )
Detta skulle föreställa %döda av de som fick sjukhusvård. Inte hugget i sten då jag ej hittar rapporten. Det ger hopp om att vi kan skydda de äldre och sjuka om vi bara tänker till nu.
Väi andra kommer "bara" vara smittspridare,

• 10-19år: 0,2%
• 20-29år: 0,2%
• 30-39år: 0,2%
• 40-49år: 0,4%
• 50-59år: 1,3%
• 60-69år: 3,6%
• 70-79år: 8,0%
• 80- år: 14,8%

Hälften av alla i respirator i Italien är under 65.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Corona är ett av många endemiska virus. Det har alltid funnits i alla människor. Var femte eller så förkylning du har haft har orsakats av corona-virus! Det här är bara en variant av det som råkar orsaka lunginflammation. Det har alltid varit så här för alla människor. Det enda nya är paniken.

Paniken beror på att man vet så lite om viruset och att det går långsamt att lära sig något om det. Det är ett mystiskt virus och fortfarande vet man inte dödligheten eller om man blir immun.

Det är ett corona virus men det kan fortfarande skilja sig enormt från andra corona virus. Bara för att man blir immun av andra corona virus gäller det inte per automatik detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in