2020-03-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Dow Jones är ner 4,5 % nu. Det är som ett svart hål. Antar det är för mycket begärt att Avanza USA lärt sig hedgea....

Jag tror inte en fond får avvika från de regler de marknadsför? Visst?

Vill du ha hedge får du köpa en fond som gör så med andra ord.

Ofta är ju aktiefonderna alltid fullinvesterade, de har regler om max-likvid och det är inte mycket.
Citera
2020-03-11, 20:36
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Väldig massa panikköp nu på slutet så vi kommer inte få någon bear market. Folk måste täcka sina blankningar förmodligen. Alltså är alla domedagsprofeter motbevisade och nu kan det bara gå uppåt.

Kommer förmodligen inte ens bli -5%.
Citera
2020-03-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nu är narrativet "not if but when we get recession". Man vill att FED ska köpa alla företagsobligationer som ingen vill ha. (för att man räknar med att företagen är konkursmässiga)

Mycket skifferolja i det där gissar jag. Och den kan ses som en strategisk tillgång för USA... så inte omöjligt någon pyntar en borgen där.
Citera
2020-03-11, 20:43
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag tror inte en fond får avvika från de regler de marknadsför? Visst?

Vill du ha hedge får du köpa en fond som gör så med andra ord.

Ofta är ju aktiefonderna alltid fullinvesterade, de har regler om max-likvid och det är inte mycket.

Givetvis vet jag att du har rätt men jag vill bara ta tillfället i akt att gnälla på den där skitfonden. Sedan skulle man väl kunna hävda, med rätta, att herr Trudeau får skylla sig själv för han valde den.
Citera
2020-03-11, 20:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Mycket skifferolja i det där gissar jag. Och den kan ses som en strategisk tillgång för USA... så inte omöjligt någon pyntar en borgen där.

Inte bara. Tydligen hade väldigt många storföretag inte kunnat sälja sina obligationer. Bland annat Ford nämndes. Det är alltså inte bara flygbolag och kryssningsbolag. (dessa är ju redan körda, i alla fall vissa av dom). Man har helt enkelt belånat sig för mycket för att köpa tillbaka aktier och nu när alla måste överleva ett halvår med uselt kassaflöde så klarar nog många inte det. Frågan är om FED går in och räddar allt.
Citera
2020-03-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Level3
Nästa stora nergångsfas blir när USA gör sin första manöver som liknar Italien, alltså stänger ner stora
institutioner, mötesplatser som tex Las Vegas och liknande. Då kommer vi garanterat hamna lägre än hittills.

Värt att nämnas igen.
-5.8% idag
Citera
2020-03-11, 21:19
Medlem
Futures i USA fortsätter ner kraftigt efter börsen stängning. Tyska Futures ner -5% nu, verkar bli ett blodband imorgon också. Trump håller pressträff senare i natt svensk tid
Citera
2020-03-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Level3
Värt att nämnas igen.
-5.8% idag

Fast USA har väl det hela under kontroll?Inte många fall där.
Citera
2020-03-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
En sak jag undrar i relation med Cape pe är om det hänger med i svängarna. Om man jämför med tidigare cape tal så är pe mycket lägre nu.

Vanligt pe Apr 1, 2016 23.97

Idag 20.50

Cape Apr 1, 2016 25.92

CAPE är en utjämning utav vinsterna senaste 10 åren, vanligt PE kan skjuta i höjden om vinsterna kraschar (se 2009). Omvänt så minskar PE om vinsterna skjuter i höjden och de har ju ökat en del senaste åren. CAPE är bättre för att se vinsterna i förhållande till 'normal' vinst, men eftersom vi inte det är >10 år sen senaste recessionen så kan CAPE minska om alla senaste tio årens vinster varit höga.
Citera
2020-03-11, 21:24
Medlem
OMX rasar minst 3% imorgon är min gissning.

Detta är långt ifrån över.
Citera
2020-03-11, 21:33
Medlem
USA räknar nu med att 70-150 miljoner amerikaner kommer bli infekterade med coronaviruset.

Har ingen källa tyvärr hörde det på Agenda free tv.
Citera
2020-03-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
USA räknar nu med att 70-150 miljoner amerikaner kommer bli infekterade med coronaviruset.

Har ingen källa tyvärr hörde det på Agenda free tv.
Hittat källa!
https://politicalwire.com/2020/03/11...on-infections/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in