Citat:
Ursprungligen postat av
HeyWired
Det var helvete vad många gnällkukar som hänger i denna tråd och som förväntar sig att staten ska komma med ett trollspö och eliminera viruset från jordens yta. Det är lika mycket individens ansvar att motverka smitta och med facit i hand så verkar det som att de flesta har gett blanka fan i detta. Folk har rest till och från länder där det funnits sjuka och med god vetskap om att detta kan få digra konsekvenser - "Det händer inte mig!! Vill inte ställa in min reeeeesaaa" Denna lättsinnighet och absoluta frånvaro av självinsikt gör mig helt galen.
Individen har också ett ansvar. Detta faller dock i glömska och det blir då väldigt mycket mer intressant att beskylla regeringen snarare än individen. Fundera istället på vad du kan göra för att minska spridning. Din nästkommande resa kanske inte är så jävla smart trots allt.
Finns inget trollspö som löser detta, men folket förväntar sig att myndigheter och våra "ledare" ska vara proaktiva och ha koll på vad dom gör men icke, men våra ledare är passiva och fega därför folk är gnällkukar. Passivitet är något som genomsyrar svensken, huvva.