2020-03-11, 20:34
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hjälp! Anders Tegnell har uttalat sig:

Sverige ska inte behöva bli som Italien

https://www.svd.se/tegnell-sverige-ska-inte-behova-bli-som-italien

Vad är det han vet som vi inte vet? Nu blir det säkert som i Italien.

Vi har färre innevånare.. Så om 20 miloner dör i Italien så dör anbart 10 miljoner i Sverige.. Så karln kan ju faktiskt ha rätt.
Citera
2020-03-11, 20:34
Medlem
severustheemperors avatar
Lögnhalsen Löven säger att man förberett under senaste månaden
https://www.svtplay.se/video/25965108/nyheter-direkt/extra-sandning-covid-19-regeringen-haller-presstraff

Sverige har en tillverkare av riktig skyddsutrustning, Sundström.

Lyssna på Intervju. De har inte ens beställt utrustning!!

Börjar vid 24.28min (27.53min)

https://www.svtplay.se/video/2595360...20%3Cbr%20/%3E
Citera
2020-03-11, 20:35
Bannlyst
Löfven :

-"Högsta prioritet"

!??????

Ni har haft och har HÖGSTA PRIORITET att importera viruset!

Situationen har varken hanterats/klassats / klassas inte som akut Löfven! Folket har klassat den som akut, ni har tvingat folk in i förnekelse/tilltro shizo-psykos.

Du/Ni/Regeringen skickar semestrare/hämtar hem folk från Italien, folk kommer inte fram på 1177, "UD" rekommenderar.

Inga kommentarer om tillfrisknade!!!!!!! fortfarande bara 2 ev tillfrisknade!!!!!!

GÅR DET ENS ATT TILLFRISKNA?

FOLKET VILL VETA VILKA VAD VÅRDEN HANTERAR. Ni ger dom info att beredskap är sekretessbelagd!

FOLK ÄR REDO ATT LÅSA IN SIG I HEMMET LÖFVEN.

FÖRKLARA VARFÖR DE KAN GÅ UT OCH STÅ I KÖN PÅ KONSUM.

VISA ANDNINGSSKYDDEN SOM GÖR ATT FOLK KAN FORTSÄTTA VARA UTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Säg sanningen till nationen!!!!

Låt oss enas inför en sann och ärlig resolut ledare ni ska representera alla människor i Sverige. De som kämpar i detta nu. De som sitter och kramar barnbarnen samtidigt som de säger att det inte är någon fara till barnbarnen.

Vafan är handspriten!!!!!!!!!!! Vafan är ffp3 respiratorerna Sundström istället skeppar utomlands.

Ni nämner inte ens tillgången/distributionen på handsprit samt virusklassade andningsskydd

Samtidigt som ni kallar situationen akut!!!!!!!!!

Ni vill att folk ska gömma sig, ge folk kaos ett kaos där de som skriker mest ska tryckas ner och de som är tysta av ångest inte hörs.

Vafan är karantänen av alla inkommande hemkommande smittade ni istället blandar en en jävla hemresande superspridar coctail av sträckan ARN-Tåg-Buss-Jobb- ni låter folk själva bedöma deras symtom och lämpade åtgärder därefter EN coctail som langas runt.

Samtidigt babblar du om att ni gör allt för att stoppa smittan.

VAD EXAKT GÖR NI DÅ.

Tror ni att folk så pass zombifierade att de nöjer sig med orden "Vi gör allt för att"

VAD FUCKING GÖR NI.

Samtidigt som du pratar om akut situation! åker folk tunnelbana och kläms på tåg

i detta nu står det folk och tittar på slussen bron tillsammans!!!!!!!!!!

VAFAN ska de med symtom göra då? du sa inte att de ska åka in?????!?!?!!?!?!

handsprit stanna hemma vaereförjävla råd. FINNS JU INTE NÅGON HANDSPRIT! Små förpackningar om dessa inte är slut på hyllor.

GE FOLKET möjlighet att köpa 1 liters eller 5 liters dunkar. FAMILJER kan inte gå med små aloe vera 50% ethanol.

DAX 85% 600 Ml ska vara standard, sen Större refiller på 1l/5l så större familjer kan återfylla 600ml pumpar.

SVT = farlig kanal.

Lurar hela fucking folket.

DET BEHÖVS INGA UNDERLAG FÖR FOLKET.

FOLKET SER VAD SOM HÄNDER I VÄRLDEN.

FOLKET SKITER I FHO´s rekommendation!!!!!! DET TÅGET HAR GÅTT MORGAN.

FRAM MED HELMASK FFP3 samt handsprit!!!!!

STATEN KAN GÅ IN OCH TA NER KOSTNADEN FRÅN 1700:- till 500:-/skydd.

STÄNG TUNNELBANORNA/BUSSAR.

Kej lugnar mig nu. kokar The.
Senast redigerad av snuttis 2020-03-11 kl. 20:41.
Citera
2020-03-11, 20:35
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Vill bara informera om att det är Folkhälsomyndigheten som ber regeringen att ta det här beslutet. Du är helt fel ute.
Han är inte fel ute, Tegnell är nere i Somalia och biträds av en annan statsepidemolog som verkar ha lite mer vett i skallen än horungen Tegnell.
Citera
2020-03-11, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
I Danmark Nordsjälland ställer man in ALLA icke akuta operationer. Hmm och var är alla människor som anser att detta bara är en vanlig influensa? Har alla icke akuta operationer nagonsinn ställts in pga lite influensa? (som kirurgen kann vaccineras mot)

Källa

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/hospital-aflyser-alle-ikke-akutte-operationer/8043542

Sjukvården är anpassad för ett nornormaltillstånd, snudden på underdimensionerad vad gäller Sverige, får vi en ny sjukdom som ingen är immun emot så säger det sig själv att vården måste anpassa sig drastiskt.

Inställda operationer säger något om sjukvårdens kapacitet och mindre om likheten mellan Covid-19 och influensa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winona
Hur ser symptom och andra risker ut för folk med astma? Bor mitt i Stockholm och hela familjen har Astma

Ingen vet, men eftersom det primära problemet är just lunginflammation så kanske du kan dra slutsatsen själv att personer med astma förmodligen inte har en fördel av att ha det.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bra intervju av Niklas Svensson i Expressen!

Anders Tegnell menar att det här med att jobba hemifrån också är en politisk fråga, en rättvisefråga. "Alla har ju inte möjlighet att jobba hemifrån", säger han. Underförstått så ska då de som kan jobba hemifrån inte heller få göra det pga detta rättviseskäl.

Känns inte det lite märkligt? Ska AT göra sådana värderingar i sitt uppdrag? Förstår han inte att alla tjänar på detta, då det tex. blir mindre trångt i kollektivtrafiken?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/anders-tegnell-fortsatter-till-sommaren-sen-andra-vag-i-host/

Ställde mig faktiskt lite frågande till det uttalandet. Bara bra om de som har möjlighet att jobba hemifrån också för det. Sverige är för övrigt inte något jämställt samhälle. Det får man försöka fixa efter coronapandemin, inte medan den pågår.
Citera
Medlem
Är det underligy?
Citera
2020-03-11, 20:37
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Lögnhalsen Löven säger att man förberett under senaste månaden
https://www.svtplay.se/video/25965108/nyheter-direkt/extra-sandning-covid-19-regeringen-haller-presstraff

Sverige har en tillverkare av riktig skyddsutrustning, Sundström.

Lyssna på Intervju. De har inte ens beställt utrustning!!

Börjar vid 24.28min (27.53min)

https://www.svtplay.se/video/2595360...20%3Cbr%20/%3E

Länken fungerade ej!

Kanon om dom inte beställt något. Great!
Citera
Medlem
Stänga ner gekås? Typ 80% av kommunen kommer sitta hemma då
Citera
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Endast sjuksköterskor som sitter och pratar på 1177
Och folk ringer ändå?
Man blir förvånad. Jag vänder mig enbart till legitimerade läkare när jag söker råd gällande sjukdom. Vill jag samtala om hur man lägger om sår, eller hur man ska torka sig i arslet så kan jag vända mig till en sjuksköterska.

Världens högsta skatter; och du accepterar detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Han är inte fel ute, Tegnell är nere i Somalia och biträds av en annan statsepidemolog som verkar ha lite mer vett i skallen än horungen Tegnell.

Tegnell på pressis idag så du är fel ute också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in