2020-03-11, 19:56
Bannlyst
På SVT’s nyhetsapp sitter det en idiot och svarar på frågor om Coronaviruset.
Förtvivlade människor skriver att dom inte kommer fram på 1177.
SVT’s svar blir då ring 1177, vilka jävla idioter 😡😡😡😡😡😡
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Folk snackade om ekonomisk kris och invandringen har gjort landet ej har pengar. Vad gör svenskarna? Åker mer än någonsin. På ett jävla sport lov är fan tusen och flera tusen bland annat i Italien. Inte direkt ont om pengar där va?

Sen att regeringen suger är sant men skulle verkligen dom andra ha gjort det bättre? Jimmie förstör ju allt han tar i så det hade varit ännu värre.

De rika har alltid pengar, har inte med statskassan att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Det ser på logaritmiska skalor ut som att antal dödsfall ökar snabbare än antalet smittade.

Jag kan bara jämföra visuellt, någon som vet om det faktiskt är så? Vad är den faktiska skillnaden i ökning?

Utan att underskatta problemet så är en stor förklaring nästan garanterat att många lindrigt sjuka inte testas. En del kontaktar inte ens vården, andra anses inte så allvarligt sjuka att det behövs utifrån de resurser som finns. I Italien är frågan inte om det finns mörkertal, utan snarare om man ska lägga på en nolla eller två på det angivna antalet smittade.
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Min fru jobbar inom vården och har haft rejäl hosta och feber i snart 6 veckor nu.

Är detta tecken på att hon kanske bör kontakta 1177?

Hon hade en patient för några veckor sen som hade rejält med feber och hosta.

Och dessutom har min fru inte mått bättre på senaste tiden, det känns som det blivit värre.

Hon är riktigt rädd för att hamna karantän..

Å herre jävlar.......Vad ska man säga.. Hoppas att du trollar.
Citera
Medlem
Oj oj vad corona viruset kommer drabba ekonomin för nästan allt osv...

När detta är över så kanske politikerna vaknar upp o rustar upp vården riktigt ordentligt?

Sveriges vård är ju redan på bristnings gränsen innan corona o så får vi corona virus GG..

Kommer detta bli Flashbacks största tråd någonsin?
Citera
2020-03-11, 19:57
Avslutad
Slår viruset hårdare mot de som är mer inavlade, liten genbank ?
Nån som har nån teori..survival of the fittest.
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Går det att stoppa coronaviruset helt tillslut på något sätt?
Inte omöjligt men det tar tid. Jämför med smittkoppor. också det ett virus. Det anses väl utrotat men första vaccin tror jag kom på 1800-talet. Sedsn kom förstås nya vaccin men det var först 1980 som man bedömde att det inte fanns smittkoppor längre.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hahaha 😅
Skojar du eller? När man är 6-7 kan man kanske vara hemma ensam en halvtimma medan mamma eller pappa är iväg o handlar, inte en hel dag.
Du har inga egna barn förstår jag.

Före 1990 gick det dock bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Det är du inte ensam om att tycka, vilket gör detta till den mest underdrivna "skiten" som detta land har skådat i modern tid.

Ni har verkligen inte fattat någonting. Majoriteten av vårt land kan bli sjuka och tusentals människor kommer att dö. För att inte tala om den ekonomiska smällen vi tar. ALLT ställs in och ALLT kommer ställas in. Miljarder kommer förloras och tusentals personer kommer få allvarliga ekonomiska problem.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Pluggar till läkare. Rådgjorde med infektionskonsulten idag för att handlägga en patient. I samma veva kom Corona upp på tal. Han sa att Sverige är idag vad Italien var för tre veckor sedan. Så kolla läget i Italien så vet ni vad ni har o vänta er!

Jag tror att de flesta av oss i tråden har förstått det. Problemet är att våra myndigheter inte fattar eller bryr sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag vill så gärna att du har rätt. Och det har du säkert till viss del,dock har vi bara hyfsad koll på de från Italien, resten vet vi ju inte.
Men! Tänk om folk skulle följa rådet att stanna hemma vid minsta förkylningssymptom. Då har vi faktiskt fortfarande chansen oavsett om vissa kan smitta utan symptom. Det lär ju inte vara det vanligaste hur som helst.

Ja, vi måste bete oss försiktigt. Redan små förändringar i allmänt risktagande gör stor skillnad för spridningshastigheten. Så det blir antagligen inte alls lika illa i Sverige som i Italien där de inte var riktigt förvarnade.
Citera
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har dom inte rätt å göra.
Som den humanitära stormakt vi är kan vi nog se till att lösa det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in