2020-03-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Den där jävla Agneta Wold, har hon ens själv sett WHO konferensen?
Vad är detta för jävla clowner vi har som alla lyssnar på?

Vad är detta för människor som Agneta som under skarpt läge snackar om detta på detta sättet?

Vad fan är detta för jävla totala lodisar?
Hon säger även att hela USA var ett riskområde där Corona sprids ohämmat, och att tjänstefolket där kommer smitta dig. The gift that keeps on giving...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Jag har funderat på det under den senaste veckan. Men vad ska man kunna bidra med? Min fysik skulle tillåta det mesta men då vill man ju ha skyddsutrustning på sig, oavsett om det handlar om att dela ut mat till patienter eller bära lådor med utrustning/medicin/etc. Ni kanske har pratat om det också?

När staten stoppar inkommande kaffe-skid-semester smitta.

Stänger av tunnelbanor och skippar folksamlingar på 499 personer.

Hjälper jag mer än gärna till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Snarare på extremt god ekonomi i kombination med en skidkultur. Många där som åker (åkte) till Italien på skidsemester

Fan ska folk till Alperna å göra överhuvudtaget när vi har egna ställen av högsta kvalitet? Det är som att bo på Mallorca och åka på solsemester till Cypern. Korkade jävla människor som måste flasha för sina polare att de har varit i Alperna.
Citera
2020-03-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Mår sådär. Är rökare så på mig har andningen påverkats mycket och hosta. Febern kommer och går. Tar alvedon när febern ligger på 39 grader sen går det ner för att sedan stiga upp igen till 39 grader mindre än 2 timmar efteråt, så är väldigt svårt iallafall för mig att få ner febern och ha kontroll över hostan och andningen. Fick ligga inne för att få hjälp med att andas sen blev det hemma karantän, detta är inte som en vanlig förkylning alls och jag känner mig mycket sämre än en vanlig förkylning och det känns i varenda cell i kroppen att detta är något svårt att slå ut ur kroppen. Kontakt med läkare har jag varje dag men är inte mycket hjälp man får på den fronten! Jag har bestämt mig att mår jag inte lite bättre på söndag så åker jag in med ambulans då jag känner att hemma karantän och alvedon inte kanske är något för mig!

Hur länge har du varit sjuk? Vad har familjen för förhållningsregler? Vad har du fått för mediciner?

Stackare. Stor kram och hoppas att du kryar på dig.
Citera
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Mellon? Somliga straffar gud på direkten..

Ja, längtar efter att nyheterna plockar upp om Mello-offren.

"Eva 42,
Jag tänkte att det skulle bli en mysig kväll för mig, min man och våra två barn, vi ville ju inte kasta pengarna i sjön."
Senast redigerad av Imsdal93 2020-03-11 kl. 19:38.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ja Norrmännen e ju det folk som e mest likt svenska folket vi hade ju Tom en union för inte länge Sedan. Sa de har samma Taktik som sverige dvs gör sa lite som möjligt lita pa korrumperade journalister korriumperade Politiker korrumperade myndigheter osv.

Da skall man ha i atanke att Norge har enorma ekonomiska resurser i jämförelse med sverige och skulle kunna skydda landets medborgare i princip helt fran detta kaos och blodbad

Har du någon koll på hur deras beredskap är eller sjukvårdsplatser? Norge brukar ofta ha en generellt mer frisk befolkning än Sverige och något mindre invandring av männsiskor med svagare genetik, så risken kanske är att de har färre platser?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Det är absolut en relevant fråga hur förbuden kommer påverka ett flertal ställen som lever på turism.

Fast i ditt fall handlar det garanterat om att DU ska dit den perioden och du vill inte få resan inställd.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
De säger 0,2 % risk att dö om man är under 40 bast (annat med 0,02 risk i vanliga influensor). Familjen landar på totalt 1% risk att någon dör, och för utsikten att familjemedlem till 1/100 sannolikhet dör betalar man ju gärna, liksom för spänningen att nedsatt lungfunktion och andra komplikationer kan dyka upp pga att vi ännu inte känner till vad covid-19 är. Vidare finns ju möjligheten - närmast säker sån - att smitta andra, kanske någon äldre, och därmed ytterligare belasta vården och öka antal döda av pandemin.

Fast tänk då återigen på den lugnande information FHM och Tegnell gett och hur det kan ha påverkat folk som övervägt och slutligen valt att resa. Om dödligheten är låg och de betalar stora pengar, varför skulle de inte resa. Dessutom är folk inte pålästa om viruset. Jag menar statsministern vet knappt om det är ett baciller eller ett virus.

Detta är regeringen och FHM fel, de skulle räknat på allt detta i sina kalkyler, istället för de drömscenarion som de målat upp. Det måste du ändå fatta..
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Är det vad som är viktigt för dig? Pappskallen i ett nötskal.
Ja, för somliga av oss så är det viktigt att kunna fortsätta leva som vanligt, njuta av det lilla liv man har och inte noja sig över en extra kraftig influensa.

Vill också veta hur det blir med svenska skidanläggningar i vår. Visst kan jag ha viss förståelse i fall det är lite lugnare än vanligt på after-skiin, men inte kan de väl stänga ner allt och förstöra skidsemestern för tusentals svenskar?
Citera
2020-03-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Det ser på logaritmiska skalor ut som att antal dödsfall ökar snabbare än antalet smittade.

ja senaste 3 dagarna har dödsfall ökat markant. Det har legat väldigt stabilt sedan det fick fäste utanför kina tills nu.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
1177 ligger nere enligt expressen.

Jag har en närstående som varit sjuk i en vecka och nu behöver läkarintyg för fortsatt sjukskrivning. Vad ska hon göra? Hosta och feber, så inte välkommen på vårdcentral och 1177 överbelastat.

HUR kunde inte 1177 förutse detta?!?!!

Din närstående måste göra som mig, ringa sig sjuk. Jag mailade just min arbetsgivare att jag har 38 grader och inte får utsättas för smitta. Utreds för allvarlig sjukdom. Läkarintyg kan din närstående få nästa vecka. Eller genom appen kry tex. Se till att hon ringer och sjukskriver sig.
Citera
Bannlyst
Det börjar bli mer och mer uppenbart att det inte finns någon kontroll för att stoppa smittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in