Citat:
Ursprungligen postat av
.-fuckYUO-.
Det är inte ett tecken på att det är illa.
Det är en helt förväntad åtgärd. Det är en självklarhet.
Tror du att läkare sitter och rullar tummarna när det inte är någon epidemi?
Man prioriterar alltid mellan olika saker. Det är inte så att det finns läkare som bara sitter där i väntan på att en epidemi ska utbryta.
Naturligtvis inte. Det som händer är enligt normala prioriteringar i ett sådant här läge. Det vet jag då jag har direktinsyn via min fru in i vårdens irrgångar..Det som är ovanligt är att man redan nu drar på så pass som man gör.. Det går inte att köra slut på personalen första veckorna även om man så vill då rasar hela korthuset vi kallar vårdapparaten.
Alla inom vården är medvetna om att detta kommer bli sju resor värre och man kommer med all säkerhet beordra in personal och ta hjälp av pensionerad vårdpersonal och frivilliga..
Olika hjälporganisationer borde mobilisera frivilliga som stöttar sjukhusen och besöker sjuka och gamla som inte själva kan kommunucera eller ta sig till en vårdinrättning. Istället så verkar större delen av läsarna av denna tråd vilja gå och gömma sig bakom en gardin istället för att ge sig ut och hjälpa folk som uppenbarligen kan vara i behov av olika former av stöd även från privata intressen.