2020-03-11, 19:22
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Tror ni svenska skidanläggningar kommer hållas stängda i mars/april?

Inte helt omöjligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Och där kom det första dödsfallet.

Personen är äldre, och ska inte ha varit utomlands eller haft nära kontakt med någon som varit det. Frågan är hur personen smittats - tidsmässigt kan det vara så långt som 3-4 veckor tillbaka.

Kan det smitta via dricksvatten.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tänker på samma sätt, skitsvårt att bestämma sig helt. Men även om jag vet att läget är allvarligt och jag och min familj är så försiktiga det bara går så försöker jag använda diverse livecams från Italien för att se att livet där ändå rullar på fortfarande.
Det är nog en bra taktik, streamen har en lugnande effekt. Lite som när man fastnar i en skärmsläckare. Så länge Mario knallar omkring är inte läget helt hopplöst.
Citera
Medlem
Det är kanske för sent, men det är dax att dom stora drakarna inom livsmedelsindustrin tar sitt samhällsansvar och säkrar upp livsnödvändiga livsmedel för ett årsförbrukning!
Citera
Medlem
Polen stänger alla universitet och skolor nu...slovakien har stängt gränserna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Vi kommer gå in i en Italiensituation och man har med vilje låtit detta hända då man visat total handfallenhet.

Jävla skit detta.
Det är även min uppfattning.

Nu sitter Agneta Wold i Expressens livechatt och säger att personer i karantän får gå ut för att rasta hunden om de bara håller sig på 2m avstånd.....
Citera
2020-03-11, 19:23
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Alltså är deras karantäner helt värdelösa? Lyssnar folk inte eller fungerar det bara inte vad händer?
Tänk brandgator runt en gigantisk skogsbrand.... När veden är slut så slocknar elden, men samtidigt så pågår släckningsarbetet (isolering) så att det inte brinner för fort, för då hinner inte djuren undan (läs: sjukvården med)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Kan trösta dig med att en person i produktionen testat positiv redan i söndags. Skulle förvåna mig om inte halva artistskaran redan kittlar lite i halsen.

Hur kan man vara så in i hel...te dum i huvudet? :-O
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Såg också WHO och noterade samma sak.

Väldigt mycket mera handfasta råd och rak kritik mot att länder inte testar i tillräcklig omfattning. Lägg stort fokus på att begränsa omfattning osv.

FHM borde ta lärdom.

Jag vet faktiskt inte vad FHM håller på med ärligt talat.
Det måste vara inkompetens på en mycket hög nivå.

Det eller så finns det nyttiga idioter och order bakom detta som tjänar till att skapa en kris.
Ska man vara rimlig så är det troligtvis massiv inkompetens.

Man fan vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Tror ni svenska skidanläggningar kommer hållas stängda i mars/april?

Är det vad som är viktigt för dig? Pappskallen i ett nötskal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Snälla. Det är för sent. Det är kört.

Bara eftersom vi bor i Sverige. Korea vände en betydligt värre situation.
Citera
Avslutad
Jag har jämfört Tysklands och Spaniens siffror ett par dagar. Och dom har ungefär lika många smittade idag. Tyskland har haft fler fall tidigare men nu har Spanien gått om. Men framförallt är det slående att Tyskland har 3 dödsfall och 9 kritiska medan Spanien har 49 döda och 101 kritiska. Hur kan Tyskland vara så mycket bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in