2020-03-11, 18:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundra
Vet du om det idag har hittats någon smittad i Sverige utan känd smittväg som härleds till utlandsresa?

Vid presskonferensen klockan 14 kände man inte till fler sådana fall, det är min uppfattning.

Tycker bara att det borde dyka upp fler fall i stor mängd om smittan har fått stor spridning, men det är bara jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundra
Vet du om det idag har hittats någon smittad i Sverige utan känd smittväg som härleds till utlandsresa?

Yes, var redan i måndags tror jag. Man spårar inte längre (vet inte om det är officiellt, men enligt vänner verksamma på kliniker i sthlm).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Varför är dom med högt blodtryck en riskgrupp??

Jag är tacksam för svar, citera gärna.
Hjärta och lungor är tätt sammankopplat och problem med lungorna blir än tyngre för hjärtat (vad jag förstår). Någon annan har kanske ett bättre svar.

These underlying conditions make coronavirus more severe, and they're surprisingly common
https://www.nationalgeographic.com/science/2020/03/these-underlying-conditions-make-coronavirus-more-severe-and-they-are-surprisingly-common/

That’s because the heart and lungs are incredibly interconnected. Breathe in and out rapidly, and your pulse automatically increases its pace. But if your heart is already weak or you have blocked arteries, then you are working harder than a normal person to circulate blood and oxygen throughout your body.
Citera
Medlem
Nån som fortfarande tror på dödstalet som Kina har rapporterat? När man ser vad som händer i Italien och hur många som dör dagligen där menar jag.

Detta kommer gå HELT åt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E73
https://www.expressen.se/kronikorer/atilla-yoldas/maria-vittnar-om-virusets-bieffekt/

Så då kom rasistkortet fram oxå...

Att folk orkar. Jag begriper verkligen inte. Varje journalist borde få uppleva att få en kula genom sitt huvud.
Citera
Medlem
I Sydkorea har de tagit fram hemtest också
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Stäng ner landet, nu! Vad väntar dom på? Kina lyckades begränsa massiv spridning genom stängning. Varje timme räknas. Ökningen sker exponentiellt.

Känns väl uppenbart att de bestämt sig för att släppa bollen nu och låta den rulla. Vi får acceptera det helt enkelt, Anders Tegnell verkar psykiskt sjuk.
Citera
2020-03-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag hade nog undvikit att bjuda in SD. Inte för deras politiks skull utanför att Åkesson nyligen varit ute och rest. Turkisk-Grekiska gränsen fullt med folk från olika länder. Han borde nu i dagarna börja visa eventuell symtom.

Är det någon annan en mig som har en overklighets känsla?

En chans att låsa in honom i karantän kanske? Någon som tror han kommer levande därifrån?
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Pluggar till läkare. Rådgjorde med infektionskonsulten idag för att handlägga en patient. I samma veva kom Corona upp på tal. Han sa att Sverige är idag vad Italien var för tre veckor sedan. Så kolla läget i Italien så vet ni vad ni har o vänta er!

Är mindre än 3 veckor sedan till och med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ame
För att inga Ungrare har råd att åka till alperna
Men italienarna har råd att åka till Ungern. Budapest är en turistmetropol.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"just-behind" snarare....
<klipp>
En gäng dagisfröknar hade förmodligen gjort ett bättre jobb då de är vana att alltid ligga steget före.

Håller med faktiskt. Myndigheterna gissar och vissa tror fortfarande man kan lita på vad de säger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Du har förstått att det blir fler och fler för varje dag va?

Bor 6 gånger fler människor i Italien dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in