2020-03-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Någon skrev att who skulle utlysa pandemi om 20 minuter för 20 minuter sedan. Någon med källa på det eller vet om det stämmer?

Vet inte om du fått svar men här nämner det att WHO benämnt det som pandemi.

https://www.svtplay.se/video/25963584/nyheter-direkt/covid-19-ett-dodsfall-bekraftat-i-sverige?start=auto
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Big Brother-huset, har de koll på vad som händer nu utanför med Corona?
(Jag kollar alltså inte på den såpan, men kanske någon gör här?)
Kul att sitta där inne när det rasar här ute?
Eller så är det toppen?

Jag vet inte vad jag ska välja?

Jag skulle ändå, trots att man är i karantän, inte gilla att inte uppdateras.

Jag visste inte om jag skulle fråga i den här tråden eller i Big Brother-tråden?

Lite intressant fenomen, att en dokusåpa pågår där folk är i karantän.
Citera
Medlem
Jobbar inom sjukvården. En kollega till mig undersökte en patient med bekräftad diagnos av COVID-19. Kollegan testades idag i smittskyddsins i Huddinge och provet visade negativt(skönt).

Hostar lite(torrhosta), men inte mycket. Gick med öppen jacka igår pga dragkedjan gick sönder. Har icke feber. Borde jag vara orolig?

Jag jobbar ju inom sjukvården och har större risk än gemene man att smittas för COVID-19.
Citera
Medlem
Orten19s avatar
Hur har samhället påverkats av tidigare allvarliga pandemier?

Vissa här verkar vara rädda för att el och vatten ska sluta fungera. Kan vi verkligen komma till den punkten nu för tiden? Låter väldigt överdrivet
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Men lägg ner. Vadå programmet inte var bra? Även jag, likt fler andra, som är ganska kritisk mot våra myndigheter och hur Sverige har hanterat detta hittills tyckte att programmet var faktiskt bra.

För din information är varje forskningsprojekt en studie så de frågor du ställer er irrelevanta...
Jaha? Tyck det då, det gör inte mig någonting.
Citera
2020-03-11, 18:47
Medlem
MikeHanlons avatar
Personal på IVA i varberg smittad efter skidresa i Österrike.

Smittspårning pågår.

Grattis Halland
Citera
Medlem
Rodrigos avatar
Handsprit och munskydd har ju klart ökat i värde, men hur blir det när övrig sjukvårdmaterial sinar runtom i världen och beställningar ligger restnoterade för att halva världen är i behov av samma saker?

folk säger bunkra mat men sjukvården borde ju totalbunkrat för längesen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
I vilket land var det som folk föll platt till marken och dog utan tidigare symptom?

Det har jag sett från Kina och Iran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jobbar inom sjukvården. En kollega till mig undersökte en patient med bekräftad diagnos av COVID-19. Kollegan testades idag i smittskyddsins i Huddinge och provet visade negativt(skönt).

Hostar lite(torrhosta), men inte mycket. Gick med öppen jacka igår pga dragkedjan gick sönder. Har icke feber. Borde jag vara orolig?

Jag jobbar ju inom sjukvården och har större risk än gemene man att smittas för COVID-19.

Nej då..
Men om det är någon på Flshaback som ska åka på Corona så är det fan du din marxist.
Senast redigerad av shinker 2020-03-11 kl. 18:49.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Samma här.

Berättade din polare något man inte hört från media redan?

Dela gärna med dig isåfall.

Nej tyvärr inget mer än vad media sagt, han befann sig i Shanghai och Beijing under en månad när det pågick.
Citera
2020-03-11, 18:48
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Men har du sirap i huvudet, eller? Vi har nu ett mycket begränsat antal testkit, vi måste ju spara dom till patienter som verkligen är sjuka, det är ju avgörande att veta vad patienten som är riktigt sjuka lider av, har dom corona eller en behandlingsbar sjukdom, det kallas att prioritera!

Kan vi vänta oss att testkitten tar helt slut? Om det bara är att peta in det i näsan funkar ju en piprensare.
Citera
2020-03-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Vart var han?
Spanien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto