2020-03-11, 18:42
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Antagligen en faktor.

Det är som att prata med en vägg när man pratar med folk.

Sen när man märker paniken hos de som börjar vakna som tidigare har hånat mig när jag berättat att jag tar det här på allvar.

Ja exakt detta, jag har hållit mig uppdaterad sedan i mitten av Januari då en polare kom hem från Kina och berättade en del. Märkte rätt tidigt vart detta skulle bära iväg, mycket hån och skit har man fått tagit under tiden...Fram tills nu.
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Jag har, en riktig gasmask, ansiktstäckande 3m som funkar hur bra som helst mot det här, även ammoniak och andra otrevligheter. Men kan man knalla runt med den i centrum eller?
Citera
Medlem
En bekant som åkt på torrhosta och ont i halsen efter utlandsbesök - rimligt att det är Corona va?
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Och trots det tillåts svenskar ta sig till Italien och folk i Italien att ta sig hit.

Heja drömprinsen och hans Socialdemokratiska skitparti.

Heja översittar-EU.

Jomenvisst..Kulmen var igår om man skall tro propagandan från Tegnell... Sicken lögnhals.. Han utmålade sig som mer vetande än alla andra även efter den kommentaren..Alla hade fel utom han..Nu ser vi svart på vitt vad som händer då man tillsätter folk med rätta åsikter istället för rätt kompetens..
Citera
Medlem
schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Hur ska man egentligen agera om en själv eller nån i familjen blir sjuk och man misstänker coronavirus? Ska man kontakta vården direkt eller bara stanna hemma och försöka kurera sig? När ska man söka sjukvård rent medicinskt? Är det sent påkommet om man avvaktar tills man får svårt att andas t.ex.?

Och vad ska få en att misstänka coronavirus om man inte har vistats i riskområden eller träffat folk som varit ute och rest kring riskområden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jösses, måste väl vara all time high för Italien?

Kan inte denna mardröm ta slut snart?

Ta slut? Det har ju knappt ens börjat.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisa
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/70-medarbetare-pa-sos-i-kontakt-med-coronasmittad-patient

Infekterad på södersjukhuset var i kontakt med 70st medarbetare där. Nog där du fick 70 ifrån.

Tack. Jag visste att jag inte var helt snurrig än.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Det är mig artikeln handlar om. Ville göra lite gratis reklam för mig själv bara.

Kul, om du talar sanning.
Citera
2020-03-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Hur ska man egentligen agera om en själv eller nån i familjen blir sjuk och man misstänker coronavirus? Ska man kontakta vården direkt eller bara stanna hemma och försöka kurera sig? När ska man söka sjukvård rent medicinskt? Är det sent påkommet om man avvaktar tills man får svårt att andas t.ex.?

Om du inte är i riskgruppen är det bara att härda ut och stanna hemma. Har du inte över 40 graders feber i flera dagar eller andra extrema symptom behöver du inte kontakta sjukvården.

En frisk människa klarar sig igenom Coronaviruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
En överlevare berättar sanningen om hur det är att överleva

Fler behöver se denna. Speciellt ni som tjatar om att viruset är överdrivet:

https://beforeitsnews.com/health/2020/03/coronavirus-survivor-reveals-what-its-like-to-have-covid-19-great-video-3013944.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HajaBejen
En bekant som åkt på torrhosta och ont i halsen efter utlandsbesök - rimligt att det är Corona va?

Vart var han?
Citera
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Karantän, isolering, drönare som mäter temperatur, aktiv temperaturtagning i grannskap, AI-system, samarbetsvillig befolkning.
Tycker ändå det låter för otroligt för att vara sant. Men ja, kanske går det att fixa det så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in