2020-03-11, 17:24
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Fler dör om det får spridas fritt.

Hela Italien är satt i karantän, likväl stiger dödssiffran.
Citera
2020-03-11, 17:27
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag anser att han har tagit sitt ansvar. Du anser inte det. Punkt.

Hur kan ens en enda person anse att han har tagit ansvar? Tegnell sålde ut sig av ekonomiska skäl till näringslivsbejakande regeringen och företag som lobbat hårt.

”Jag gillar inte riktigt det här med att ta det säkra före det osäkra.”

”Nu har vi nått vår peak, det här kommer bara bli mindre nu.”

”Vi kommer aldrig någonsin få 60-70% av befolkningen smittad, jag kan det här mycket bättre än Björn Olsen, för jag jobbar med det här.”

Den här mannen har sålt ut sig för att kunna lyfta sin skyhöga lön. Han pratar utifrån ett helt annat perspektiv än exempelvis Björn Olsén. Dvs som en förlängd arm för näringslivet och regeringen.
Citera
2020-03-11, 17:27
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Folk dör pågrund av att idioter som Tegnell sitter på positioner dom inte ens ska vara närheten av! Tegnell tycker det är dumt att stänga skolor och förbjuda folksamlingar, mek tack vare normalt tänkande har många skolor ändå stängt, sen har regeringen nu äntligen ställt sig över Doktor Tegnell och förbjudit det nu ändå! ALLT Tegnell gjort och sagt har varit FEL! Han ska enligt mig och många fler åtalas fänglas/avrättas för detta.
Hur kan du försvara honom?

Ingen sitter på facit gällande viruset. Att dödssiffran stiger i Italien, trots att hela landet är satt i karantän visar just det.

Att lägga allt ansvar på en person i Sverige är lite väl hårt, just med tanke på att hela världen inte verkar ha kontroll över viruset.
Citera
2020-03-11, 17:28
Medlem
Citat:
Hela Italien är satt i karantän, likväl stiger dödssiffran.

De sjuka dör men spridningen till fler personer stoppas.

Förstår inte du sådana enkla saker?
Citera
2020-03-11, 17:29
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
De sjuka dör men spridningen till fler personer stoppas.

Förstår inte du sådana enkla saker?

Källa på att spridningen i Italien har stoppats. Tack!
Citera
2020-03-11, 17:33
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
WHO gick nu ut och erkände att detta är en panademi. Nu kan ni alla hålla käften!

Och Tegnell ditt fula äckliga misslyckade missfoster du kan dra åt helvete!

Fan vad jag hatar o ändå älskar o haft rätt i detta. Men längtat efter att skriver detta till Tegnell.
Citera
2020-03-11, 17:48
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Kollektivtrafik bör stängas med omedelbar verkan. Man blir smittad av att bara befinna sig nära en smittad som andas nära dig i instängt område med dålig ventilation, som buss/tåg.
Kina har undersökt och dokumenterat att så är fallet.
Se denna video han tar upp det;
https://youtu.be/FZV9z0RVhy4

Med den logiken kanske läkarna och vårdpersonalen kan åka till jobbet. Skall vi stänga sjukhuset?
Kanske ligger vägen mittemellan och uppmana folk att inte åka kollektivt om de inte måste.
Citera
2020-03-11, 17:49
Medlem
Citat:
Källa på att spridningen i Italien har stoppats. Tack!

Är du dum på riktigt eller förstår du inte att om man håller folk borta i 14 dagar så slutar de smittas.
Citera
2020-03-11, 17:53
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Med den logiken kanske läkarna och vårdpersonalen kan åka till jobbet. Skall vi stänga sjukhuset?
Kanske ligger vägen mittemellan och uppmana folk att inte åka kollektivt om de inte måste.
Sjukvården får ha lämplig utrustning. Rymddräkter där det krävs. Lär av Kina.
Citera
2020-03-11, 17:55
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Är du dum på riktigt eller förstår du inte att om man håller folk borta i 14 dagar så slutar de smittas.

Jag efterfrågade belägg för ditt påstående om att spridningen i Italien har stoppats. Finns inga belägg. Tänkte väl det.
Citera
2020-03-11, 17:57
Medlem
Rysk-Bots avatar
En sak till hur Kina börjar få bukt med problemet. Alla medborgare i smittområden tas temp på. Har man förhöjd temp testas man för Covid-19. Logiskt och väldigt effektivt.
Citera
2020-03-11, 18:01
Medlem
WHO head Tedros Adhanom Ghebreyesus told reporters. "And we're deeply concerned. Most by the alarming levels of spread and severity. And by the alarming levels of inaction."

Skulle det vara möjligt att åtala Tegnell för folkmord i framtiden tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in