2020-03-10, 18:00
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Jag är forskare. Viruset har muterat kommer döda snabbt och utan symptom, ingen lyssnar!
Folk speciellt äldre kommer dö som flugor..
Sverige och idioten Tegnell har inte tagit detta seriöst. Dom mörklägger och försöker tona ner för att hålla ekonomin flytande när dom egentligen ska skydda folket. Vänta och se..

Senaste nytt från USA
https://www.medicaldaily.com/coronavirus-shocker-patients-di
e-hours-without-showing-symptoms-450295

Vilket område forskar du inom?
Citera
2020-03-10, 18:00
Medlem
Amadeusss avatar
Varför har Anders Tegnell inte gripits ännu?

Alldeles för mycket desinformation för att man inte ska tro att det är medvetet han sprider falska uppgifter.
Citera
2020-03-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Lena Hallengren sa att vår beredskap är god så det kommer inte bli några problem.

Jag brukar skratta åt myndigheters inkompetens, men i detta fall har det gått för långt och är bara tragiskt

Enligt denna https://twitter.com/AndreasSteno/status/1237342228894408705 har vi någonstans runt 6000 sjukhusbäddar för "kritisk vård". Om vi räknar konservativt med att 5% av rapporterade fall behöver kritisk vård så tar 30 000 fall upp 25% av de bäddarna. Vilket då kan vara en möjlig siffra om 4 veckor. Då ska folk med cancer, hjärtattacker skador från bilolyckor osv även vårdas där.. Inte direkt så att vi kommer att få hjälp av andra länder då de är i samma sits. Ska de lägga folk på hög i gymnastiksalar eller vad är planen?

Blir riktigt orolig över hur de har förberett med masker osv. Har de någon jävla upphandling som de tror kommer fortsätta rulla på? Att de kan ringa leverantören och säga att "vi behöver lite skyddsmasker nu, har du några på lager". Hoppas jag har fel, men inget skulle förvåna
Citera
2020-03-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ingen har ju dött i Sverige.

Du kan vara lugn. Det kommer. När spanska sjukan härjade som värst var den inte första vågen som dödade flest utan andra. Då tog de "resten" som hade motstånd mot den första svängen. Det hade muterat.
Totalt insjuknade 500 miljoner och runt 100 miljoner dog. Det är vad vi har att vänta oss.
Det är märkligt att epidemiologer och politiker har så kort minne och vetskap så de inte klarar av att se 100 år bakåt. Enda skillnaden mellan nu och då är att det sprids snabbare i dessa globalisttider. Och det är ju en ytterligare besvärande fakta.
Citera
2020-03-10, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Det du skriver ovan är vad Tegnell Borde ha sagt för en vecka sen.
Plus att han borde krävt av alla våra myndigheter som har till uppgift att hålla gränsen under uppsikt, att de som befunnit sig i riskländer omedelbart satts i karantän i minst 3 veckor, såfort de satte fötterna på Svenskt territorium.

Att anse att de som kommit från och runt Wuhan möjligen skulle kunna tänka sig att hålla sig inomhus ett par dagar om de hade lust, är så platt att man häpnar.

Det är helt jävla otroligt. Kazam eller vad du heter,och ett par till som tar Tegnell och FHM i försvar och menar att "de agerat kraftullt och snabbt" är ni helt och komplett hjärntvättade ?

Eller är ni del av den där "ryska troll armén" ? relativt nya konto,med få inlägg, fan fanns ni på riktigt alltså

Arma arma Sverige.

Jag har aldrig sagt att de agerat snabbt och kraftfullt. Tvärtom tycker jag att det verkar finnas saker som man borde ha gjort tidigare. Men jag är inte expert på smittskydd. Man får vara ödmjuk och försöka sätta sig in i frågorna. Den sakligaste kritiken var den från sex professorer i läkartidningen. Myndigheternas agerande får väl utvärderas när det hela är över. Det mesta som skrivs här på Flashback är snömos. Jag ser det som min uppgift att stävja i skiten något, be folk att åtminstone ge källor för sina påståenden. Förklara sig. Tyvärr är det många här som har samma förmåga till nyanserat tänkande som Coronaviruset.

Jag gillar inte när folk sprider rykten, panik och konspirationsteorier. Det gör att folk inte tänker längre än näsan räcker. Då hjälper man Putins troll.
Citera
2020-03-10, 18:29
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Vilket område forskar du inom?

Medicin
Citera
2020-03-10, 18:44
Medlem
Det steg till 354 fall nu, så detta är en dyster dag. Och många fler finns naturligtvis, folk går inte och testar sig.

Varför inte upprätta militärsjukhus som i Mash och låt militärdoktorer och nightingales testa dom som känner sig krassliga. Det hade underlättat mycket för sjukvården. Återkalla utländsk personal och totalmobilisera.
Ställ in Let´s Dance och sådana onödiga tillställningen för bögar och annat sedeslöst folk
Citera
2020-03-10, 18:56
Medlem
Knivur-273s avatar
Man kan tro att Tegnell arbetar på order ovanifrån, men inte utifrån sin vetenskapliga utbildning, skulle han mot förmodan äga en sådan.
Senast redigerad av Knivur-273 2020-03-10 kl. 19:03.
Citera
2020-03-10, 19:07
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Medicin

Får de som blivit smittade av Coronaviruset immunitet mot framtida infektioner?
Citera
2020-03-10, 19:33
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Får de som blivit smittade av Coronaviruset immunitet mot framtida infektioner?
Högst troligen.
Citera
2020-03-10, 20:19
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Medicin

Länken du länka innan fungerar inte, men om du nu forskar medicin vilket jag personligen tror på lika mycket som Tegnells ord, så vet du om att vi är 1-2 månader bort ifrån ett vaccin? Migal har löst de.
Citera
2020-03-10, 20:33
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Varför har Anders Tegnell inte gripits ännu?

Alldeles för mycket desinformation för att man inte ska tro att det är medvetet han sprider falska uppgifter.
Man skulle nästan tro att dom redan gjort det. Han lyser plötsligt enormt med sin frånvaro, från att ha varit i all media konstant hela dagarna förra veckan till att man nu helt plötsligt plockat fram en hel ny person i hans ställe. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in