2020-03-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
YES! Precis så har jag tänkt, nu när det förklarats hur mycket det låter- just vid stängning!
Och SD har ju varit därinne olovandes förut.
Han sov överhuvudtaget inte den natten. Innan besöket hos LW rände han nämligen hem till HDs residens och berättade att LW nu är försvunnen för evigt. Precis som HD önskat. Detta förmedlade HD till sin chef redan 7.30-8.00 nästa morgon (tisdag) då hon rimligen inte kunde veta det ens. Enligt alla listor på mobilers användande så hade han ingen som helst kontakt med HD förrän kl 11.06 på tisdagen. Och ingen annan hade heller förmedlat något om Lena till HD.

Och sen kommer frågan: Hur förklarar nu Hanna det där blodet från LW som LW tydligen skvätt runt i SDs hus? Det var ju faktiskt inte så - t o m SD har backat där och kan inte förklara varför det finns blod där man hittat blod. KAN det vara så att SD bett henne att säga det där om blod, LW och sex? Naturligtvis har han det. Men det kan ju inte HD säga, så hon drar till med LW. Och varför skulle LW säga det till HD, när det de facto inte är sant? Spänningen är oliiidlig. Får se om frågan kommer upp vid rättegången. Hon kan ju vägra svara - men det blir ju också misstänkt.

För att skydda sig själv bör nog Hanna faktiskt berätta vad hon vet i den här historien. Japp, jävligt pinsamt - men att slippa misstankar från omgivningen bör hon läcka nu. Tror inte ens åklagaren kommer åtala henne för skyddande av brottsling så länge sanningen kommer fram. Det avgör Hiding själv. Halva Örebro och de flesta i GC-gänget inser ju att HD har ett finger med i spelet - eller möjligen en hel hand.
Citera
2020-03-11, 17:14
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja han är bisarr.
Och om anledningen till att han befinner sig där inte vore så djupt tragiskt så skulle man kunna tro att man är mitt i en fars.

Hade jag varit HDoch JG hade jag nu efter dessa två rättegångsdagar skämts ögonen ur mig över att ha till nästan vilket pris försvarat detta rikspucko.

Ja, verkligen farsartat om det inte hade varit för omständigheterna. En sann bedrift hur han klarat av att ha sex överallt LW med den stackars ryggen! Och planerat för ett 22 mil långt skidlopp också! Nej, det är märkliga uppgifter som lämnas.
Citera
2020-03-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
...
Någon gång tidigt i tråden undrade flera om LW eller A*on hade en cache vid planket och som SD kunnat använda som svepskäl för att få ut LW kvällen innan uppvaktander av A. Som jag minns det så menade insatta från trakterna att någon sådan ej fanns. Men om jag fattat rätt så fanns iaf i närheten nu en flyttad som hade haft namnet My first Six string men som skulle döpas om till Home Soft Home? Eller rör jag ihop det?
...

Följt upp det där med ”Home Soft Home”. Mycket riktigt hade LW reserverat platsen där hon hittades för en ersättare till sexsträngaren som flyttats. Den skulle heta just ”Home Soft Home”. Fullt tänkbart att hon fått förslaget att de skulle placera den tillsammans innan hon åkte till Norge. Hon hade ju gått på det så det small och också klätt sig i tröja och skor som hon gjorde. Mördaren kunde sedan ha gått in i lägenheten, hämtat mobilen och lämnat dörren öppen när hen gick, alternativt bara öppnat dörren som villospår.
Citera
2020-03-11, 17:19
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Åklagaren kan väl inte svara så mycket annat tänker jag.
Sedan kan det dyka upp "nya" saker under rättegången och då kan hon ta upp utredningen igen.
Jag tror inte att rättegången mot SD är slutet på den här historien.

Jag hoppas verkligen att det är möjligt att ta upp saker igen för det är ett udda beteende minst sagt från HD i förhör. Golvbrunnen ej att förglömma!

Vet du förresten om Sillen först var nära LW innan HD? Minns att det nämts i tråden och har efterlyst belägg men blir osäker om vi fått det.
Citera
2020-03-11, 17:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det här är den första FUP:en jag läst och första rättegången jag följt på det här sättet, så jag vet inte direkt hur Möllerismerna lät från början till slut och däremellan. Bara i grova drag.
Det jag VET är att hon är en människa som jag är rädd för även fast hon sitter inlåst.
Hon verkar ha häxkrafter.

Möllersismerna Cirkus Möller är tack och lov unik.

Hon hade 9 olika (bort)förklaringar för vad hon gjorde på mordkvällen.
Den ene mer osannolik än den andre. Hon ljög som en borstbindare utan att skämmas ett duft

Citera
2020-03-11, 17:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harpyan
Bara en fundering. Om man har, frekventa, blödningar i samband med sex, söker man inte då gynekolog för undersökning. Finns det några noteringar om gynjournal i fup.

Detta ligger i en av de sekretessade aktbilagorna i FUP.

Däremot är en barnmorska från Gyn kallad som vittne. Antar att det är Lenas.
Citera
2020-03-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Följt upp det där med ”Home Soft Home”. Mycket riktigt hade LW reserverat platsen där hon hittades för en ersättare till sexsträngaren som flyttats. Den skulle heta just ”Home Soft Home”. Fullt tänkbart att hon fått förslaget att de skulle placera den tillsammans innan hon åkte till Norge. Hon hade ju gått på det så det small och också klätt sig i tröja och skor som hon gjorde. Mördaren kunde sedan ha gått in i lägenheten, hämtat mobilen och lämnat dörren öppen när hen gick, alternativt bara öppnat dörren som villospår.

Triggar det något hos Stefan Davidsson att Lena Wesström har blå skor eller att Stefan har blå skor ?
Sedan skulle han till USA ?
tragiska Stefan Davidsson.. riktigt sågspån.
Citera
2020-03-11, 17:30
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Tack för att du uppmuntrar oss! Ja, vi får väl fortsätta ha tillit till Hiding. FUP:en är iaf ett mastodontarbete som imponerar. Jag är själv för obevandrad i rättegångar för att veta hur man kan gå vidare med ytterligare misstänkta om de avfärdats en gång men hoppas att utredningen verkligen får dit alla som ska dit. Ingen nämnd och ingen glömd.

Misstänker att man kan gå vidare som man vill efter denna rättegång.

Men om man är säker på att SD är huvudman i detta mord och inte har något som helst handfast på HD och men kanske misstankar på någon annan, men inga bevis... Ja, då är det nog det absolut rätta att se till att SD kommer in i buren fortare än kvickt.

Vittnen och övriga måste vara helt mentalt matta vid detta laget efter nästan två år. Bättre att få han avklarad, innan någon domare får för sig att säga nej till fortsatt häktning och SD kan gå fri och hämnas på alla. Inklusive oss.

Man kan ju inte vänta in något som man inte vet om det kommer finnas bevis för.

Det kan ju också vara så att vissa inte vågar prata förrän de vet att han är fast. Men nu HOPPAS jag verkligen att de som eventuellt vet något tänker på barnen.

SD säger ju att han "inte kan svära på bibeln" att HD är oskyldig. Varför säger han så? Jag tror han är beredd att offra vem som helst om det väl gäller. Det får vi hoppas att HD tänker på med, när hon ska vittna FÖR FÖRSVARET i två timmar!!!

Vi MÅSTE våga tro på att åklagare och polis är så säkra den kan vara på en dom i detta fall. Vad gör vi annars här?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-11, 17:36
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det har spekulerats i tråden att SD kom till HD under natten efter dådet ?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sov överhuvudtaget inte den natten. Innan besöket hos LW rände han nämligen hem till HDs residens och berättade att LW nu är försvunnen för evigt. Precis som HD önskat. Detta förmedlade HD till sin chef redan 7.30-8.00 nästa morgon (tisdag) då hon rimligen inte kunde veta det ens. Enligt alla listor på mobilers användande så hade han ingen som helst kontakt med HD förrän kl 11.06 på tisdagen. Och ingen annan hade heller förmedlat något om Lena till HD.

Och sen kommer frågan: Hur förklarar nu Hanna det där blodet från LW som LW tydligen skvätt runt i SDs hus? Det var ju faktiskt inte så - t o m SD har backat där och kan inte förklara varför det finns blod där man hittat blod. KAN det vara så att SD bett henne att säga det där om blod, LW och sex? Naturligtvis har han det. Men det kan ju inte HD säga, så hon drar till med LW. Och varför skulle LW säga det till HD, när det de facto inte är sant? Spänningen är oliiidlig. Får se om frågan kommer upp vid rättegången. Hon kan ju vägra svara - men det blir ju också misstänkt.

För att skydda sig själv bör nog Hanna faktiskt berätta vad hon vet i den här historien. Japp, jävligt pinsamt - men att slippa misstankar från omgivningen bör hon läcka nu. Tror inte ens åklagaren kommer åtala henne för skyddande av brottsling så länge sanningen kommer fram. Det avgör Hiding själv. Halva Örebro och de flesta i GC-gänget inser ju att HD har ett finger med i spelet - eller möjligen en hel hand.

HD bor ju närmast både LW och planket så det förefaller ju inte otroligt att SD begett sig dit innan han gick hem. Om nu inte båda var vid planket och knatat till HD tillsammans efteråt.

Hur var det nu med husrannsakan och HDs hus? Vet att jag ställt frågan tidigare men fick vi klara besked? Genomsöktes HDs hus någonsin direkt efter mordet?
Citera
2020-03-11, 17:40
Medlem
Citat:
HD bor ju närmast både LW och planket så det förefaller ju inte otroligt att SD begett sig dit innan han gick hem. Om nu inte båda var vid planket och knatat till HD tillsammans efteråt.

Hur var det nu med husrannsakan och HDs hus? Vet att jag ställt frågan tidigare men fick vi klara besked? Genomsöktes HDs hus någonsin direkt efter mordet?
JG ringde polisen och tipsade om HD och att de måste göra en genomsökning där. Men när i tiden det var har jag missat.
Citera
2020-03-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Misstänker att man kan gå vidare som man vill efter denna rättegång.

Men om man är säker på att SD är huvudman i detta mord och inte har något som helst handfast på HD och men kanske misstankar på någon annan, men inga bevis... Ja, då är det nog det absolut rätta att se till att SD kommer in i buren fortare än kvickt.

Vittnen och övriga måste vara helt mentalt matta vid detta laget efter nästan två år. Bättre att få han avklarad, innan någon domare får för sig att säga nej till fortsatt häktning och SD kan gå fri och hämnas på alla. Inklusive oss.

Man kan ju inte vänta in något som man inte vet om det kommer finnas bevis för.

Det kan ju också vara så att vissa inte vågar prata förrän de vet att han är fast. Men nu HOPPAS jag verkligen att de som eventuellt vet något tänker på barnen.

SD säger ju att han "inte kan svära på bibeln" att HD är oskyldig. Varför säger han så? Jag tror han är beredd att offra vem som helst om det väl gäller. Det får vi hoppas att HD tänker på med, när hon ska vittna FÖR FÖRSVARET i två timmar!!!

Vi MÅSTE våga tro på att åklagare och polis är så säkra den kan vara på en dom i detta fall. Vad gör vi annars här?

#TeamÅsaHiding

Hur vet du att hon ska vittna för f ö r s v a r e t? Nu på fredag? Och två timmar? Såg att hon var uppsatt på 15 minuter.
Citera
2020-03-11, 17:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Dörr på glänt i kombination med foppatofflor som hon hade inne och vid t e x koll i brevlådan, skulle jag förstått. Nu stod foppa kvar i hallen! Så även sandalerna. Hade hon grövre skor på sig och isf varför?
Det kan mycket väl vara S (eller H!) som tassat in efter mordet.

Just det! Skrev exakt om detta igår.

Varför tog hon på sig de klumpigare Salomomskorna istället för någon av de två andra som hon brukade ha när hon bara skulle gå ut en runda runt huset, och när det dessutom var varmt ute?

Vad hade SD tutat i henne? Nåt georelarerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in