2020-03-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Då har jag fel. Fortfarande färre döda än i vissa andra länder med färre antal sjuka. Det är ett virus, jag har aldrig hävdat att det inte kommer bli några döda. Jag har uppmanat till perspektiv och att inte beskylla en person för skada som beror på viruset. Men fortsätt klaga.

Rätt skall vara rätt. Om du inte vet något om det du pratar om så skall du hålla tyst, särskilt i ett sådant här känsligt läge.
Citera
2020-03-11, 17:03
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Så du tycker att vi ska sitta och vänta på att folk dör? Sen räkna dem och föra in dem i statistiken och presentera på en föreläsning.

MEN INTE FÖRSÖKA STOPPA ATT DE BLIR SMITTADE?

Det tycker jag inte förstås. Så klart att vi ska försöka förebygga det så gott det går. Men detta är ett universellt problem som vi alla måste ta ansvar för, inte bara enskilda personer. Att klaga hjälper inte.
Citera
2020-03-11, 17:05
Medlem
Citat:
Det tycker jag inte förstås. Så klart att vi ska försöka förebygga det så gott det går. Men detta är ett universellt problem som vi alla måste ta ansvar för, inte bara enskilda personer. Att klaga hjälper inte.

Vi har alla olika ansvar i våra jobb, tegnells ansvar är folkhälsan och sjukdomar. På liv och död.
Citera
2020-03-11, 17:07
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Rätt skall vara rätt. Om du inte vet något om det du pratar om så skall du hålla tyst, särskilt i ett sådant här känsligt läge.

I ett känsligt läge sitter man inte och beklagar sig i ett forum. Du hävdar uppenbarligen att du kan göra ett bättre jobb, så varsågod. Men nej, tänkte väl det, lättare att spy galla på nätet.
Citera
2020-03-11, 17:08
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Vi har alla olika ansvar i våra jobb, tegnells ansvar är folkhälsan och sjukdomar. På liv och död.

Jag anser att han har tagit sitt ansvar. Du anser inte det. Punkt.
Citera
2020-03-11, 17:11
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkazam
Så:
1. Stoppa alla direktflyg från Kina. När skulle man ha gjort det?
2. Stoppa alla flyg från Iran? Skedde tydligen 2 mars enligt Transportstyrelsen. Hur många dagar tidigare skulle man ha gjort det?

Det är fr allt dina två första frågor som är viktigast på lång sikt. Det räcker inte med att stoppa direktflygen, eftersom iranska invandrare lätt tar sig till Berlin eller Köpenhamn -Först. Sedan tar dom sig in i Sverige igen.

Sverige måste lära sig att den största smittorisken är från återvändande Iranier. Iranska invandrare tillhör dom som pendlar mest mellan sitt hemland och Sverige. Dom tar sig inte hit direkt, utan mellanlandar först i Berlin. Köpenhamn eller annan europeisk stad; för att sedan ta sig till Sverige.

Här uppdateras coronasmittan i världens länder: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Senast redigerad av Schnuppfen 2020-03-11 kl. 17:14.
Citera
2020-03-11, 17:13
Medlem
Citat:
I ett känsligt läge sitter man inte och beklagar sig i ett forum. Du hävdar uppenbarligen att du kan göra ett bättre jobb, så varsågod. Men nej, tänkte väl det, lättare att spy galla på nätet.

Det enda jag hävdar är att du kommer med osanning. Det övriga får stå för dig.
Citera
2020-03-11, 17:15
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Det enda jag hävdar är att du kommer med osanning. Det övriga får stå för dig.

Så är det inte. Du har fel. När jag skrev att det inte fanns några dödsfall i Sverige, så fanns det inte det. Vid den tidpunkten. Jag har aldrig hävdat att viruset inte kommer leda till dödsfall.
Citera
2020-03-11, 17:16
Medlem
Citat:
Jag anser att han har tagit sitt ansvar. Du anser inte det. Punkt.

Folk dör när tegnell släpper viruset fritt, folk ska veta det.
Citera
2020-03-11, 17:18
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Folk dör när tegnell släpper viruset fritt, folk ska veta det.

Folk dör på grund av att vi inte har botemedel för viruset.
Citera
2020-03-11, 17:22
Medlem
Citat:

Fler dör om det får spridas fritt.
Citera
2020-03-11, 17:22
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:

Folk dör pågrund av att idioter som Tegnell sitter på positioner dom inte ens ska vara närheten av! Tegnell tycker det är dumt att stänga skolor och förbjuda folksamlingar, mek tack vare normalt tänkande har många skolor ändå stängt, sen har regeringen nu äntligen ställt sig över Doktor Tegnell och förbjudit det nu ändå! ALLT Tegnell gjort och sagt har varit FEL! Han ska enligt mig och många fler åtalas fänglas/avrättas för detta.
Hur kan du försvara honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in