2020-03-11, 16:44
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Ingen har facit, hur många sjuka det blir beror inte på Tegnell. Varför är det så svårt att förstå?
Du verkar ha svårt att förstå att det i praktiken har varit han som haft makten över vad som gjorts och inte gjorts.

Läs hans anförande från när han invaldes 2005 som ledamot av Kungliga Krigsvetenskapsakademien om pandemiernas påverkan på samhället som jag lagt in tidigare i tråden för att få en bild av hur verklighetsfrånvänd och teoretisk hans världsbild är.
Citera
2020-03-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ingen har facit, hur många sjuka det blir beror inte på Tegnell. Varför är det så svårt att förstå?

Det beror till 100% på tegnell och hur han arbetar.

Se på miljardbefolknings kina, de har hållit ner spridningen till minimalt med människor, det gör inte tegnell. Han skiter i det eller förstår inte.

Tegnell rekomenderar att man fortsätter med stora folksamlingar trots att det är ganska uppenbart att det skapar många sjuka av bara en smittad, tänk dig 100 smittade på en konsert.
Citera
2020-03-11, 16:46
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Länk på det ? Att karantän typ Kina och Italien inte funkar ?
Du litar på informationen från Kina? Jag är inte så övertygad om att man har ”botat” sjuka i Kina. I Italien stiger dödssiffran fortfarande. Källa: WHO
Citera
2020-03-11, 16:47
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Det är självklart att det startar med FHM, som ger direktiv till regeringen, som i sin tur ger direktiv till allmänheten.

FHM har inte skött detta rätt. Klarar man inte en så ansvarsfull post så ska man AVGÅ!

De(FHM) bör ha direkt kommunikation med Kinas myndigheter för att förstå vilka åtgärder som krävs. Börja där...

Kina har inte botat sina sjuka, vi vet ingenting om förhållandena i Kina i dagsläget.
Senast redigerad av TheFortress 2020-03-11 kl. 16:53.
Citera
2020-03-11, 16:50
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du verkar ha svårt att förstå att det i praktiken har varit han som haft makten över vad som gjorts och inte gjorts.

Läs hans anförande från när han invaldes 2005 som ledamot av Kungliga Krigsvetenskapsakademien om pandemiernas påverkan på samhället som jag lagt in tidigare i tråden för att få en bild av hur verklighetsfrånvänd och teoretisk hans världsbild är.

Som jag skrev initialt, kritik finns det gott om. Ligger i det svenska folkets mantra, att ständigt klaga över saker och ting utan att ha perspektiv. Men fortfarande inga döda i Sverige, till skillnad mot exvis. Australien som har färre fall men redan tre döda.
Citera
2020-03-11, 16:50
Medlem
Citat:
Som jag skrev initialt, kritik finns det gott om. Ligger i det svenska folkets mantra, att ständigt klaga över saker och ting utan att ha perspektiv. Men fortfarande inga döda i Sverige, till skillnad mot exvis. Australien som har färre fall men redan tre döda.

Du har helt fel. En död i Sverige.
Citera
2020-03-11, 16:52
Medlem
Mer än 642 döda i italien, 10000 bekräftade fall.
Citera
2020-03-11, 16:52
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det beror till 100% på tegnell och hur han arbetar.

Se på miljardbefolknings kina, de har hållit ner spridningen till minimalt med människor, det gör inte tegnell. Han skiter i det eller förstår inte.

Tegnell rekomenderar att man fortsätter med stora folksamlingar trots att det är ganska uppenbart att det skapar många sjuka av bara en smittad, tänk dig 100 smittade på en konsert.

Det du skriver stämmer inte, man har lämnat in hemställan till regeringen om förbud för större samlingar.

Och tillbaka till Kina, ingen av oss vet vad som händer i Kina just nu. De hävdar att de har botat samtliga, jag skulle vara restriktiv med att tro på detta.
Citera
2020-03-11, 16:55
Medlem
Citat:
Det du skriver stämmer inte, man har lämnat in hemställan till regeringen om förbud för större samlingar.

Och tillbaka till Kina, ingen av oss vet vad som händer i Kina just nu. De hävdar att de har botat samtliga, jag skulle vara restriktiv med att tro på detta.

Det jag läste senast var att tegnell inte avrådde från stora folksamlingar men det kanske ändras de närmaste timmarna.

Kina har enorma karantäner på miljoner men människor och jobbar aktivit med att identifiera folk med feber.

Tegnell jobbar PASSIVT och rekomenderar att inte testa folk som inte varit utomlands.
Senast redigerad av xlxerox 2020-03-11 kl. 16:57.
Citera
2020-03-11, 16:56
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Du har helt fel. En död i Sverige.

Då har jag fel. Fortfarande färre döda än i vissa andra länder med färre antal sjuka. Det är ett virus, jag har aldrig hävdat att det inte kommer bli några döda. Jag har uppmanat till perspektiv och att inte beskylla en person för skada som beror på viruset. Men fortsätt klaga.
Citera
2020-03-11, 16:58
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det jag läste senast var att tegnell inte avrådde från stora folksamlingar men det kanske ändras de närmaste timmarna.

Kina har enorma karantäner på miljoner men människor och jobbar aktivit med att identifiera folk med feber.

Tegnell jobbar PASSIVT och rekomenderar att inte testa folk som inte varit utomlands.

Jag tror att saker och ting kommer att ändras under en lång tid framöver. Ingen kan egentligen veta hur viruset utvecklar sig.
Citera
2020-03-11, 16:59
Medlem
Citat:
Då har jag fel. Fortfarande färre döda än i vissa andra länder med färre antal sjuka. Det är ett virus, jag har aldrig hävdat att det inte kommer bli några döda. Jag har uppmanat till perspektiv och att inte beskylla en person för skada som beror på viruset. Men fortsätt klaga.

Så du tycker att vi ska sitta och vänta på att folk dör? Sen räkna dem och föra in dem i statistiken och presentera på en föreläsning.

MEN INTE FÖRSÖKA STOPPA ATT DE BLIR SMITTADE?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in