Citat:
Ursprungligen postat av
Nord88
Hehe, nej, jag är inte delägare. Det är ingen försvarsmekanism, jag förminskar inte andra verkliga problem som skrämmer mig. Men när det gäller detta virus är jag enbart orolig för de ekonomiska konsekvenserna samt kanske någon äldre anhörig som ju i vilket fall kan dö när som helst. Det finns 7.5 miljarder människor. När hundratals miljoner i arbetsför ålder börjar dö har vi problem.
Det jag menar är att man som privatperson får ta en liten ekonomisk smäll snarare än att stora aktörer skall gå under. Jag bryr mig inte om jag får tillbaka pengar för startavgifter till Birken och fotbollsbiljetter i Italien och då talar jag om direkt inställda evenmang. Jag har resor inplanerade hela våren och om jag inte längre vill åka på någon resa till ett land utan överhängande risk så får det stå för mig och inte opetatören som visste lika lite om det kommande läget vid bokningstillfället som jag gjorde.
Stör mig gränslöst på tankesättet att en stor aktör alltid ska ta den ekonomisk smällen. Världen blir en tråkigare plats om vi inte längre har någon reseindustri kvar.
Det vore bra faktiskt om flera hundra miljoner människor dör med tanke på att jorden idag egentligen är överbefolkad. Vissa regioner i världen skiter ju ut ungar per parti och minut och så har vi de där idioterna då som vill ta över världen genom att föda flera ungar.
När det gäller resandet, så har jag lite svårt att förstå varför det är en absolut nödvändighet för vissa människor. Folk klarade sig utan att resa världen runt förr i tiden. Att du tycker det blir mindre roligt om möjligheterna att resa försvinner betyder bara att du skulle behöva ta tag i djupare delar utav ditt liv som du för närvarande nonchalerar. Det är bara idioter och korkade människor som beklagar sig över att de inte har något att göra på sin fritid, det finns massvis av saker man kan sysselsätta sig med om man bara vill istället för att flänga runt överallt.
Sedan när det gäller företag och aktörer osv så vore det nog bra med en liten rensning och apropå det, så vore det ju ännu bättre om man började tillverka saker så att de håller längre än som nu, att hålla produktionen och masskonsumptionen rullande, vilket tar stor skada på miljön inklusive allt flängande överallt i världen.