2020-03-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
26 blev det!

Precis en sådan siffra jag blir livrädd för. Nu kommer ju alla förnekare säg ”vad var det jag sa”, och leva vidare som inget har hänt.
Dom har ju för fan tydligt sagt att de skall sluta testa hemkommande med symptom, bara de som kommer till sjukvården
Citera
2020-03-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Funkar t-röd/etanol i spruta bra för att disinfektera typ handtag osv?

Jajjemän, det är 95%
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Kan tipsa om att tänka på hur ni snusar nu under dessa tider, gräva på någon allmän toalett eller så och lägga upp en snus är väl inte att rekommendera
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Hur många testades senaste dygnet?

Till och med måndag har det utförts 2900 test i Stockholm.

Igår gick de in i en ny fas, som innebär att de bara testar de allvarligast sjuka, vilket innebär att sifforna kommer sjunka. Eftersom de inte testar brett.

Nya rutiner för provtagning gör att från och med imorgon torsdag är inte siffrorna för antal provtagna och resultatet av analyserna jämförbara med tidigare siffror.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-11-mars/
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var kommer flyget ifrån, och hur vet du att det är fullt, dessutom med coronasmittade?

Refererar till den här absurda incidenten. Passagerarna är ju inte testade så vet inte status men var de inte smittade innan så blev de säkert det på flighten. Sen undrar man ju hur många som blev smittade på Arlanda eller Arlanda express?

https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/?fbclid=IwAR3DpvWUHCKFlD5VPqT3p-w-GCCxgxERc99ggGng06U9kUI85Gs3qHEnxuk
Citera
2020-03-11, 14:02
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Om du är död om 2 veckor är då, din lön, Svensk handel, försäkringskassan och arbetsgivare och sjukskrivningar ens ett samtalsämne för dig.

Relativt ung och frisk, corona oroar inte mig personligen för någon hälsofara.
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Jajjemän, det är 95%

Prima, det jag gjort i min hyreslokal där jag utför arbete, en vän som även brukar befinna sig här är sjuk idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Ja, de rapporterar alltid för föregående dygn så vi vet inget om innevarande dygn. Däremot säger de att från och med imorgon kommer testerna begränsad och siffrorna då inte vara jämförbara längre. Så en kvalificerad gissning är att dagens testmängd kommer vara betydligt mindre än gårdagens

Ja de rapporterar föregående dygns tal för testerna. Men vad gäller antal smittade rapporteras de ofta flera ggr per dag. Jag antar därför att vissa som rapporteras runt lunch kan vara för föregående kväll också. Poängen var bara att dagens rapporterade smittofall inte säkert går att sammankoppla med antal test rakt av.
Citera
Medlem
boqpods avatar
TEGNELL har krupit fram ur sitt somalienskal.
Live: Aftonblaskan
Citera
Medlem
Vet inte om det har avhandlats tidigare, ber om ursäkt isåfall.

USA rullar in militär i Italien.
https://www.ilmessaggero.it/video/cronaca/carri_armati_palermo_esercitazione_oggi_9_marzo_20 20-5100760.html?fbclid=IwAR3KWaEE09TffzaufyLzesFji HPInMgYT8WxP7QPEy9C48wd7y-OZkFPsXU
Citera
Medlem
Bara Glads avatar
Stockholms län har 88 platser för intensivsjukvård i hela landstingslänet. Det innebär att vi inte kan hålla fler än så många personer vid liv om de behöver mer än vanlig syrgas.

I förlängningen innebär det att din mormor och äldre bara kommer att ges paliativ vård, för de 88 platserna kommer snabbt att tas upp av unga och relativt sett friskare människor.

Om du undrar var jag fått detta från så ringa landstinget och fråga om vårdplatserna. Resten är slutsatser.

Tvätta händerna.
Citera
2020-03-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Och så var det bara 26.
Dom testar bara dom mest sjuka. Du fattar väl att den riktiga siffran är högre??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in