2020-03-11, 13:57
Medlem
Butternutsquashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Till skillnad från dig är vi realistiska. Vakna upp din idiot.
Absolut, sitt i din ensamhet och hoppas på det värsta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Förresten, ni som är mest aktiva här gällande domedagsteorin. Varför är ni personligen oroliga? Tror ni att bacilluskerna ska leta sig igenom badrumsventilen när ni sitter och reflekterar över er ensamhet? Eran ständiga aktivitet tyder ju inte på att ni är vana vid sociala interaktioner direkt.
Jag bor i centrala Stockholm, har två barn, en man och en stor släkt som jag bryr jag mig om.
Dumfan!
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den som sa att karensdagen redan var skippad hade rätt, karensdagen finns inte längre, däremot finns karensavdrag, och som nu stoppas tillfälligt.

Och skillnaden är..?
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Jobbar i butik, möter 1000+ personer om dagen med en meter mellan oss och ger ut pengar med mina händer till deras händer.
Rör vid alla varor varje dag som kunder tagit på.
Oddsen är nog ganska hög att jag kommer smittas om corona sprider sig.

Vad säger Svensk handel, försäkringskassan och arbetsgivare om sjukskrivningar nu?
Vad händer om jag sätts i karantän? Får jag lön då?

Skulle personer inom handel eller andra inte få lön eller någon ersättning om man skulle bli satt i karantän skulle arbetare bara hålla käften och gå till jobbet iallafall och smitta åtminstone inom handel; 1000+ personer om dagen.
Citera
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisa
Tror inte heller på att de siffrorna de rapporterar stämmer, men samtidigt inte att det skulle vara flera hundra ggr fler. Även om det är en totalitär regim stat som har hårt grepp så brukar det vara någon läkare eller sjuksköterska som smygfilmar och sprider när det blir åthelvete förjävligt. Det brukar ske även om de vet att de kommer få sparken eller ännu värre. Cred till de som vågar stå upp i sådana fall.
Precis. Jag överdrev nog lite med 800, men jag litar iaf inte på deras siffror. Cred till de som vågar stå upp som du skriver.
Citera
2020-03-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Förresten, ni som är mest aktiva här gällande domedagsteorin. Varför är ni personligen oroliga? Tror ni att bacilluskerna ska leta sig igenom badrumsventilen när ni sitter och reflekterar över er ensamhet? Eran ständiga aktivitet tyder ju inte på att ni är vana vid sociala interaktioner direkt.
Jag är inte alls orolig för att bli sjuk, men jag är beroende av att lång-pendla mellan två länder och det går ju inte när Sverige blir klassat som högriskland och man hamnar i karantän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det var precis sådär Kina tänkte i början oxå, men det var innan de förstod att

1. Även de med milda symptom kan bli väldigt sjuka på bara ett par timmar, och inte klara att andas själva långt innan de hinner ta sig till sjukhus. Detta kommer plötsligt, och kan hända gammal som ung.

2. Medans de håller på att dö av andningsnöd kommer dessa få panik och därmed smitta andra medans de söker hjälp, de sista minuterna i livet.

3. 20% av de som får viruset kommer i slutändan dö utan vård.

När de förstod detta så insåg de att så många som möjligt behövde ligga på sjukhus, även de med milda symptom. De beslutade då att bygga sjukhus på rekordtid, utrymma idrottstadium och sporthallar och installera tusentals sängar där, så att sjuka kunde sättas i karantän, och bara smitta andra sjuka.

Först då kunde de få bukt på läget.

Tyvärr verkar våra svenska idioter inte förstå detta än.

Fast ändå otäckare är alla idioter som fortfarande rycker på axlarna åt detta. Som inte fattar att regeringen i flertal länder även den Svenska har mer eller mindre panik nu. De skulle aldrig gå ut med budskap som att slopa karensdagen om de verkligen inte ville folk skulle stanna hemma.

Men fortfarande läser man inlägg från idioter som jämför med influensa osv, något som vi har massvis med statistik på medans detta virus har vi bara data på för några veckor och en stor del av det är högst opålitlig data från en kommunistregim som gjort allt i dess makt att tysta hela saken från början.
Citera
Avslutad
Vad är sannolikheten för att som person i Sverige som inte tillhör riskgruppen (äldre, diabetessjuk etc.) avlida av coronaviruset?

Vad är sannolikheten att drabbas av kvarstående men?

Någon som kan ge en vettig uppskattning av detta?
Citera
Medlem
mUdajs avatar
"Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB bjuder in till en gemensam pressträff om covid-19 onsdag den 11 mars 2020." - FHM's hemsida

Nu kl. 14:00 https://www.youtube.com/watch?v=fEaW71BoLUg&feature=emb_title
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Mörkertalet är förmodligen väldigt högt. Effekterna kommer vi få se de kommande veckan då personer med bakomliggande sjukdomar kommer behöva söka sjukvård.

Nu sa man att 400 är bekräftade smittade fall, jag skulle säga nog säga att Sverige har runda 100.000 smittade i mörkertal inom en vecka.

Japps.. Det kommer ddrälla in sjuka till olika sjukinrättningar och där måste de mest sjuka sorteras ut..Då kan man testa för corona för att sålla bort de som tagit sig till vården för en vanlig influensa..Dessa skickar man hem för att kunna fokucera på svårare sjuka corona patienter..

Har själv en fru som är sjuksköterska och jobbar för fullt nu med en massa oroliga människor.
Så all heder åt frugan och andra som henne som står mitt i skiten och gör sitt bästa..
Frugan kommer även att ta ett pass för en arbetskamrat som är hemma så hon lär få arbeta hårt ett tag framöver.. Folk som sitter hemma innanför dörrarna rädda borde ägna en tanke åt dem som är ute och krigar mot detta virus..
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Minst ett flygplan fullt med Corona smittade landade ju på Arlanda så ja.... Men frågan är om de blir testade?

26 blev det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Nej du skrev igår.

Ja, de rapporterar alltid för föregående dygn så vi vet inget om innevarande dygn. Däremot säger de att från och med imorgon kommer testerna begränsad och siffrorna då inte vara jämförbara längre. Så en kvalificerad gissning är att dagens testmängd kommer vara betydligt mindre än gårdagens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in