2020-03-11, 13:45
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelblom78
Andningsbesvär och/eller hosta skulle jag tro.

Tror jag också.
Finansministern var ändå ganska stressad på presskonferensen och sa syndrom istället för symptom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
[b]
Taxisjåfør fikk ikke vite at passasjeren var coronapasient
Legevakten bestilte taxi uten å informere om at pasienten hadde blitt testet for corona. Så viste det seg at pasienten var smittet. – Det er ikke greit, sier styreleder i Ski Taxi.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Vb3dAr/taxisjaafoer-fikk-ikke-vite-at-passasjeren-var-coronapasient

Nörge verkar vara lika bombat i skallen som Svärje! Eller så är det hela on konspiration Georgia Guide Stones.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Det var inte jag som argumenterade med dig ditt jävla stolpskott, det var någon annan. Kolla upp vilken användare du bråkar med innan du börjar förolämpa till höger och vänster.

Tja, fast om du hänvisar till en källa och hävdar att den säger en sak, när den egentligen säger tvärtom, måste jag tyvärr stå fast vid mina förolämpningar. Det känns inte speciellt intelligent att göra en sån sak.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
26 nya i Stockholm. Det måste ju ändå ses som positiva siffror.

Kan vara så att man hushåller med testkiten/testar en annan målgrupp

Fallen lär ju explodera i stockholm inom några dagar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Karensdagen är alltså en utbetalning från Försäkringskassan redan första dagen. Som det är nu får man inte sjukpenning den första dagen man är sjuk. Du får nu betalt från FK först andra dagen. Så för många spelar det en stor ekonomisk roll.
Du får inte betalt från försäkringskassan förrän efter dag 14, före dess är det arbetsgivaren som står för sjuklönen.

Jag antar att de kommer införa en speciell möjlighet att ansöka om ersättning för karensdag på Försäkringskassan. Alternativt att företagen tvingas betala ut sjuklön även dag 1 och sen ansöka om ersättning, men det är betydligt krångligare (löneprogram måste uppdateras etc.) så jag tror snarare på det första alternativet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
26 nya i Stockholm. Det måste ju ändå ses som positiva siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
26 ytterligare personer har konstaterats smittade i Region Stockholm.

Ett stort drop jämfört med igår, men det återstår att se hur trenden ter sig dom närmaste dagarna

Inte direkt. Dom har ju sagt att man slutar testa om det inte redan är helt uppenbart att det handlar om Corona. Konstigt att det går ner.
Citera
2020-03-11, 13:46
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Norge och Danmark ligger snart i TOP 5 i världen på flest smittade per befolkningsmängd. Inte ens deras restrektioner fungerar

Det tyder också på att Svensk media och politiker ljuger Svenskarna rätt upp i ansiktet (vilket är förväntat med denna landsförrädar regering)
Citera
2020-03-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kineserna tog i med hårdhandskarna omedelbart. Det fungerar i en diktatur. I Europa ska det samordnas och alla ska vara överens rent politiskt innan något händer.

Javisst, inte kan vi ha rullande krematorier och elda up levande i Europa inte, ush fy sånt vill vi inte upleva igen, bättre ha självdöd i hemet karantäns modellen!
Citera
2020-03-11, 13:47
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Eller hur, inte en chans att kina bara har 8 gånger fler smittade än italien, snarare 80 gånger fler smittade
Kina är en kommunistisk diktatur. Man kan inte lita på deras siffror för fem öre. Det är kanske 800 ggr fler än Italien....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Vet ej. Journalisterna i Sverige är ju helt korkade som inte ens har ställt den mest banala frågan: Hur många testkit har vi?

Vad jag vet så hade vi 5000 testkit men det lär ju inte vara många kvar av dessa nu.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nån som vet varför just Italien och USA har drabbats först - har de haft mycket kontakt med Kina på nåt sätt?

Det bor 300 000 kineser lagligt i Italien. Många företag inom textil- och skobranschen är kinesiska (Made in Italy...). Sedan är ju Italien ett stort turistland och många kommer nu för tiden från Kina.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Enligt data från Italien är medianåldern på de som behöver intensivvård 65 år. Alltså lika många under 65 år som över. Man kan inte direkt säga att det bara är gamlingar som ligger i riskzonen.

https://www.youtube.com/watch?v=IzXQ6Bu9JVI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in