2020-03-11, 13:16
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
NATO-övningen i Norge avbryts.

https://forsvaret.no/aktuelt/cold-response-status

Utom kontroll...

Norge har kört raka puckar sen starten, något de ska ha beröm för.

Norge och Danmark ligger snart i TOP 5 i världen på flest smittade per befolkningsmängd. Inte ens deras restrektioner fungerar
Citera
2020-03-11, 13:17
Medlem
TaxenSixtens avatar
Kassörskan på Coop hostade rakt ut i luften. Sedan kom hon på sig och hostade i händerna i stället. Tog i mina varor på bandet efter det.

Kändes sådär. De måste vara väldigt utsatta för smitta. Blir självskanning i fortsättningen.
Citera
Medlem
Finansministern pratade något om luftvägssyndrom. Någon som kan berätta vad detta är för något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu vet jag inte var du bor men känns som pollen är på g. Jag har tagit en tablett nu

Jag bor i Halland. Vi brukar ha ett pollenelände redan i mars, men jag är inte säker på detta. En väldigt avslagen stämning överallt nu. Butiker och restauranger verkar inte ha något högt tryck, men man måste ju äta och fika ändå.
Citera
Medlem
Är mötet bland partiledarna över?
Det måste till fler åtgärder än att enas om slopad karensdag. Vi ligger så efter flera andra länder.
Det här är inte en tid för politiskt jävla tjatter, vi behöver införa konkreta åtgärder redan den här veckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Precis. Är många svenskar som pendlar över bron varje dag. Ska man testa dessa varje dag också? Och om man ska stänga gränsen berövar man dem dessutom på sitt jobb.
Jag tror alla fattar att det inte går att få tag på alla, men om man åtminstone testar de man kan hitta så menar du att det inte gör någon nytta alls? Enligt den logiken är det ju aldrig någon mening att testa någon över huvud taget eftersom det alltid finns någon annan man inte testar. Åtgärder som inte är 100% perfekta är alltså meningslösa?
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Räkna med ett stort mörkertal nu, jag har vänner som är sjuka och INTE får besöka vården om de inte
1. Slutar andas (samma som 2)
2. Dör

Alltså har vården i norra Sverige inte ens behov av att testa folk som är sjuka, man ska stanna hemma o vila, ta en Alvedon o dricka mycket.

Tyvärr så verkar de ha slut på testkit, annars blir det svårt att försvara ett sådant förfarande. Tegnell visste givetvis om när de skulle ta slut redan förra veckan, det var därför han kunde "förutspå" en peak i början på denna vecka. Det blir ju ganska svårt för siffrorna att gå upp när man inte kan testa längre.

"God beredskap"
Citera
2020-03-11, 13:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Även smittskyddsläkaren på Blekingesjukhuset Bengt Wittesjö drar samma repliker angående spridningsrisken som Tegnell, fast denna gången begränsar han sig endast till Blekinge län. Det vill säga "vi har ingen allmän spridning i Blekinge, finns ingen anledning till panik".

Det sista i meningen var hans huvudbudskap "det finns ingen anledning till panik" allt annat var oviktigt! En präktig PK-djävul som intuitivt förstår vad hans master förväntar sig att han ska säga!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Det fallet som är sagt utåt är i östra delarna. Dvs Motala eller Finspång möjligen.

Ska kolla vidare om jag kan få reda på mer om Linköping.
Du är inte från trakten va??? Motala ligger i västra länsdelen och Finspång mer norrut. Norrköping och Söderköping är mer misstänkta i det här fallet. Jag har hört att det ska vara Norrköping detta gäller.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Hur många nya fall i Stockholm gissar ni på idag? Över 100?
Citera
Medlem
Är det FARLIGT att åka buss och tunnelbana om man MÅSTE åka till jobbet? Kan man bli smittad även om ingen hostar eller nyser på en? Vi som har andra jobb än kontorsjobb osv. Viktig fråga!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonofabiatch
Det verkar som barn blir smittade i samma utsträckning som vuxna:

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3074031/children-may-be-just-vulnerable-coronavirus-adults-study-finds

Ja enligt ett aktuellt reportage hade kina 270 miljoner barn som pluggade hemifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in