2020-03-11, 09:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför kritiserar du åklagaren nu innan hon är klar med förhören?
Om jag har fattat det rätt så ska han förhöras under tre dagar.
Hon är inte klar med förhören.

Om jag var hon skulle jag låta honom snurra in sig olika orimliga förklaringar.
Sista dagen skulle jag konfrontera honom med allt han har sagt som är motsägelsefullt.
Eller också förhöra honom igen efter att andra vittnen har sagt sitt.

För att det som sägs i rätten är det som gäller, idag har åtminstone Johansson börjat konfrontera MGM med vad han påstått i förhör mot vad han säger i rätten.

Varför undrar du egentligen över något så självklart?
Citera
2020-03-11, 09:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
Om det är sant ja. Att BO bad honom ringa polisen alltså. Annars är det makabert att skylla på BO om han försökt plantera hot i närheten av mordplatsen och få det registrerat hos polisen.
Men 112? Hur många av oss har ringt 112? Det är ju enormt beslut att ringa det larmnumret.

Nej det är kanske inte sant men min poäng är att det är ingen orimlig historia. Kan mycket väl ha gått till så och därför hänger trovärdigheten på polismännens vittnesmål om hans märkliga beteende när de träffade honom.
Citera
2020-03-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det har jag inte påstått. Vad jag däremot bestämt påstår är att risken att bli mördad ökar betänkligt om man knullar runt med gifta män och hotar att berätta för frun då hon som pastor och älskarinna misslyckas konkurrera ut hans fru.

Lägg därtill att hon med utstuderad ondska, mobbar, hotar och trakasserade framförallt HD.
----------------------
Aktbilaga 147 förhör LW (2) pdf sid 147
2017-04-11 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....

-Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild
78-87).

-I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80).

-Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

-Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

-Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.

-Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man.

-Lena har berättat detta för Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
---------------
2017-08-19 flinar rejält nu är jag elak.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Trodde hon som pastor att det skulle komma något gott ur detta?

Om man inte förstår att Lena var en ondskefull människa som inte skydde några medel för att tillfredsställa sina behov så hjälper det inte att demonisera MGM som psykopat för att förklara det inträffade.
Att LW sökt och träffat många män är väl konstaterat ändå sedan trådstarten så vad är det att älta vidare om. Hon slog väl inte ihjäl sig själv..
Citera
2020-03-11, 09:51
Medlem
notknapparens avatar
Hans förklaring till att han går ut igen 11-12 maj efter att ha hämtat mobilen är för att hjälpa folk. Då med pannlampa och ficklampa.

AB:

"– Det fanns en risk att något skulle hända igen. Då vinner någon som har en lampa inte snorungar som inte har en."
//
"– Att om jag finns på plats och det händer någon annan någonting så är det chans att jag kan göra någonting. Kanske bara komma dit och lysa med hjälpa.

– Du tänkte att du kunde hjälpa folk?

– I förhör har du sagt att du skulle bli hjälte.

– Ja jag vet att jag skojat om det. Jag har sagt att jag skulle vilja bli polis, det har jag egentligen inte haft någon tanke på.

– Hade du någon tanke om att du skulle bidra med någonting?

– Bara vara på plats om det skulle hända något med någon annan.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera
2020-03-11, 09:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
– Varför tog hon kort på dig när du stod utanför huset? frågar åklagaren.

45-åringen skrattar till.

– Jag tänkte säga: fråga henne.
Fortsätter han så här kommer domstolen begära RPU innan de bestämmer påföljd.
Citera
2020-03-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fortsätter han så här kommer domstolen begära RPU innan de bestämmer påföljd.
Inte när P7:an visade att han inte är allvarligt psykiskt störd, men begriper vad du menar. Han är fan inte klok som kan skratta när han pratar om Lena just där. Han är klart störd.
Citera
2020-03-11, 10:01
Medlem
Rastades avatar
Så det är blodet på tvättmaskinen som är en av punkten av den avgörande grunden för att kunna bli dömd för mord?
Citera
2020-03-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
Från ABs rapportering:
– Varför behövde du bättre lampa den här gången?
– Det fanns en risk att något skulle hända igen. Då vinner någon som har en lampa inte snorungar som inte har en.

Han har ringt 112!!!
Inget har ju hänt!
Han har sett några snorungar som han säger som verkar skumma.
112!!!???
Tydligen viktigt för honom att få hot i närheten av mordplatsen dokumenterat hos polisen...

Nej han ringde 11414.
Gissar han räkna med att polisen inte skulle dyka upp.

Från AB:

När du ringer polisen hur går det till? Vilket nummer ringer du?
– Minnet säger 112. Men jag minns att det står att jag ringde först 114 14.
Citera
2020-03-11, 10:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte när P7:an visade att han inte är allvarligt psykiskt störd, men begriper vad du menar. Han är fan inte klok som kan skratta när han pratar om Lena just där. Han är klart störd.

Jag vet att det har hänt att rådmän begärt RPU trots att P7:an inte visat tecken på allvarlig störning. De vill vara helt säkra på att det blir rätt med fängelsestraff istället för vård.

Det gagnar ingen att en allvarligt störd människa sitter i fängelse i 15 år och sedan kommer ut i samhället.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
AUGUST HÅKANSSON
9 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom?pinnedEntry=263925
– Varför tog hon kort på dig när du stod utanför huset? frågar åklagaren.

45-åringen skrattar till.

– Jag tänkte säga: fråga henne.

Vidrigt svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu när vi vet att UW anmälde LW (och ångrade sig då han själv riskerad att bli indragen) undrar man varför är du är så ynkligt harig för sanningen?

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 74
Under den här perioden var det rätt spänt mellan Lena, Ulf och Noa. Noa bodde då
hos Ulf på heltid och det var ju då anmälningarna till Socialtjänsten var aktuella.

Påstår Ulanna att MH ljugit om anmälningarna under förhör?

Nej, vad får du den idén ifrån? Du behöver inte svara. Jag är mer intresserad av att följa rapporteringen från rättegången än att se dina inlägg.
Citera
2020-03-11, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet att det har hänt att rådmän begärt RPU trots att P7:an inte visat tecken på allvarlig störning. De vill vara helt säkra på att det blir rätt med fängelsestraff istället för vård.
Det får du visa källa på. Jag har aldrig hört talas om att man begärt en RPU utan att P7:an indikerat att den skall göras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in