Jaha, då ska vi se.
En del har ni ju redan börjat diskutera ser jag. AB har varit flitiga i sin rapportering, mycket bra.

Jag ber om ursäkt om detta redan har rapporterats. Och ursäkta för att det är rörigt.
Detta snappade jag upp (förutom det som AB skrivit):
Han tycker att häktningsförhandlingen den varit felaktig, då det inte har uppfattats vad han menat i förhören.
"S ville inte vara med L i slutet (april/maj), men säger senare att L var hemma hos honom varannan vecka efter att H flyttat ut"
Angående den 11/5, då L besökte hans kontor, säger S att
"de fikade och hade sex."
Det blir många "jag-vet-inte"-svar på dessa frågor om,
men han säger bla detta:
"Vill ej ha oralsex efter samlag.
Minns inte att han fått något blod på tröjan, men han har förmodligen fått "annat" (kroppsvätskor) på sig."
Inte en enda gång säger han att han fått kroppsvätskor eller blod i ansiktet eller på halsen.
Den 14/5 bjuder ju L in honom på fika (kladdkakan) och han får många frågor om varför han inte träffade henne.
"Jag hade inte tid för att annat var tvunget att göras. Han prioriterade packning, träning och träffa J."
"Man går inte bara till L och fikar och sen går hem, man blir kvar där då."
ÅKL frågar om det var tvunget att träffa J och då svarar han "nej".
Under förhöret som handlar om sista kontakten med L, så säger han att
"han trodde att hon somnat ifrån eftersom att hon brukade göra det. Han brukade reta henne för det, då hon alltid skröt över att hon kunde vara vaken längre. Att hon inte behövde så mycket sömn."
Angående spridaren så har han förmodligen stängt av den själv kom han fram till, men minns inte säkert.
Den 15/5 minns han riktigt bra måste jag säga.
AB har redan avhandlat det såg jag när jag skummade, så jag tar det som jag tyckte var mest intressant.
N ringer på morgonen och berättar att L är försvunnen. De pratar i 1 minut. Under tiden de pratar så loggar S in på cachesidan för att kolla om det kommit några nya och om hon kanske har stuckit ut för att hämta den/dem. Det har det inte. Han säger att hon kanske är i tvättstugan.
ÅKL säger att det inte alls är vad N minns det som, men då säger S:
"N's minnesbild är fel."
Han är förvånad över att han messat H om att L var försvunnen. Han minns inte detta.
Angående de raderade messen, så är det de
sista dygnets konversationer som han raderat. Han säger bara att han alltid gör det efter hand (raderar löpande som han kallar det).
På fråga om J's umgänge med L så tyckte J (enligt S) att L var påstridig och skickade alldeles för många bilder till honom.
"Han valde S's sida för att J tyckte mer om H än om L. S & J har en nära och fin vänskap."
ÅKL berättar att han skickat ett flertal mess till folk om att L är försvunnen. Han chattar med J, men pratar inget om L. J får veta detta senare under dagen av S. Vad beträffar hans konstiga förklaring av "ryktesspridning" så säger han att han inte ville sprida rykten om folk, när andra kanske inte ens visste något/hade uppgifter som var intressanta (så tolkade jag det iallafall).
Han tillfrågas om han varit orolig någonting mellan L's försvinnande och när hon hittades, så säger han att han var det. Han förstod att något hade hänt, att hon inte fanns mer.
"L skulle aldrig lämna barnen ensamma utan att meddela dem det och hon skulle inte göra sig illa i skogen iallafall. Jag trodde att hon var död redan då. Våldtagen och dödad."
Han bekräftar till flera personer att hon är död innan myndigheter gått ut med det.
"Min slutsats var att det var L som var hittad. Jag hade en känsla av att det var så."
Angående de 936 bilderna + 1 film, så säger han:
"Jag vet inte hur jag tagit dem, jag har haft telefonen i handen hela tiden. Men jag minns inte att jag har chattat."
Han har vetat hur nya bilder skrivs över så det inte går att återskapa dem. Det har han vetat i 25 år.
"Det är lätt att radera i Samsung om man inte har synkat. Jag använde inte synk för det blev jobbigt med datahantering. Molnet var alltid fullt och jag visste inte vilka bilder jag skulle spara, så jag använder inte synk."
Han hade en Samsung Galaxy S6.
"Jag vet att nyare Samsung skriver över sig själv, så man måste stänga av den direkt om man inte vill bli av med något."
Han har varit på FP flera gånger efteråt. Säger att han inte sett några spår, men tänkte inte på det sättet då. Han drog dock slutsatsen var hon hade legat.
Angående blodet på hans tvättmaskin:
Han vet inte hur det kommit dit, men kanske om L har byggt något där. (Det finns en lång bänk, typ med diskho i tvättstugan - sorry, men jag orkar knappt tänka längre.

) Han spekulerar om hon kanske gjort sig illa. Hon har även lånat tvättmaskinen vid flera tillfällen för att tvätta barnens kläder.
"Att vi skulle haft sex där i slutet är långsökt, det har dock hänt tidigare."
Angående blod på skon:
"Blodet kan ha kommit dit om jag haft ont i ryggen och hon har hjälpt mig att knyta skorna. Eller om hon tagit mina skor och gått ut för att hämta något.
Jag har sett blodspår på dem tidigare, under 2017 någongång. Jag rispar mig ofta och då kommer det mycket blod som rinner. Blött massor. Kanske har runnit ner i skon. Tror att jag kan ha sköljt dem med kallvatten, men det kanske jag aldrig har gjort. Jag minns inte.
L tyckte att det var coolt med blod och var mallig över sånt."
Nu ska jag sova och hoppas på att få en plats imorgon också.