2020-03-11, 08:35
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Stäng igen Stockholm och Göteborg.

Gör man inte det så tar jag det som att regeringen vill att det ska spridas så effektivt som möjligt.

För att citera Löfven "man befinner sig i ett maratonlopp", där man dock i princip inte gör någonting för att komma ikapp viruset.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
https://theweek.com/speedreads-amp/900488/chinas-coronavirus-recovery-all-fake-whistleblowers-residents-claim?__twitter_impression=true

Citat: ” China's coronavirus recovery is 'all fake,' whistleblowers and residents claim
Det är nån sorts bisarr sjukdom som gör att det sitter svenskar, amerikaner och andra och hittar på massa skit om Kinas styre, samtidigt som de bevisligen lyckats stoppa smittan samtidigt som Sverige och USA står inför de värsta katastroferna i mannaminne. Vad får ni ut av det där egentligen?

Kina har redan börjat hjälpa Italien i kampen mot Corona. I nuläget är det jävligt illa att Sveriges relation med Kina är så dålig. De hade kunnat vara till stor hjälp nu när de hanterat problemet på hemmaplan.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jättebra frågor. Likaså rådet att tvätta händerna och stanna hemma om man känner symtom. Tror inte de är mottagliga för den typen av råd. Det är just därför jag efterlyser betydligt mer drastiska begränsningar. Inga handtvättningsråd i världen kommer minska smittspridningen i Sverige.

Men öppna era hjärtan nu allesammans.
Det är i dessa tider vi som öppet och accepterande land ställs på sin spets och måste se förbi hudfärg, kultur, språk och religon.
Vi måste alla sluta upp tillsammans och se att alla är lika mycket värda.
Era barn är inte mer värda en plats på St:Görans sjukhus IVA-avdelning än ett barn från orten.
Ni är inte mer värda en sjukhussäng på Sahlgrenska än Muhammed från Afghanistan.
Nu tycker jag att vi alla sjunger ”We shall overcome” och visar hela världen det mångkulturella, jämlika och förstående samhälle Sverige.
Rymdkram.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2020-03-11 kl. 08:38.
Citera
2020-03-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Slutet av februari var vad jag använde för indexfallet.

Vad bra. Där skulle jag också satt det. Vilket R0 använde du? Har du rent av en tabell?
Citera
2020-03-11, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
För att citera Löfven "man befinner sig i ett maratonlopp", där man dock i princip inte gör någonting för att komma ikapp viruset.

Den gubben har inte ens kommit från startlinjen i det loppet. Ofattbart hur denna människa kan vara så totalt inkompetent, på alla plan.
Citera
2020-03-11, 08:38
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är nån sorts bisarr sjukdom som gör att det sitter svenska, amerikaner och andra och hittar på massa skit om Kinas styre, samtidigt som de bevisligen lyckats stoppa smittan samtidigt som Sverige och USA står inför de värsta katastroferna i mannaminne. Vad får ni ut av det där egentligen?

Kina har redan börjat hjälpa Italien i kampen mot Corona. I nuläget är det jävligt illa att Sveriges relation med Kina är så dålig. De hade kunnat vara till stor hjälp nu när de hanterat problemet på hemmaplan.

Kina är världens mest ondskefullaste diktatur.
En idealbild för globalisterna.
De ljög om spridningen i november/december.
De har ljugit hela tiden om antal smittade och döda i Kina.
Och de ljuger om att allt är ok nu.
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Kolla in detta! Mållös !!

https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/
Är det första april eller? Det här är ju helt sinnes sjukt!!!!!!!
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Kina är världens mest ondskefullaste diktatur.
En idealbild för globalisterna.
De ljög om spridning i november/december.
De har ljugit hela tiden om antal smittade och döda i Kina.
Och de ljuger om att allt är ok nu.
IKEA håller inte med, för då hade de inte öppnat upp varuhusen igen. Du borde ägna dina tankar mer på Sverige än på Kina i nuläget. De klarar sig bra.
Citera
2020-03-11, 08:39
Medlem
Jon.Holmss avatar
Var på Ica igår och tjejen i kassan såg helt skräckslagen ut och använde handsprit mellan varje kund. Stackarn, kan inte vara kul att vara kassörska just nu.

En annan sak som slog mig är hur mycket i butiken som låg helt öppet, typ wienerbröd och kanelbullar och sånt. Det delades även ut gratis smakprov vid ett bord, som folk glatt tog för sig av samtidigt som de snörvlade och småhostade 🦠

Tror jag ska börja handla på mathem.se istället.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är nån sorts bisarr sjukdom som gör att det sitter svenskar, amerikaner och andra och hittar på massa skit om Kinas styre, samtidigt som de bevisligen lyckats stoppa smittan samtidigt som Sverige och USA står inför de värsta katastroferna i mannaminne. Vad får ni ut av det där egentligen?

Vad är det för bevis?
Länka gärna. De bevisen är jag väldigt nyfiken på.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Var ute och köpte bullar till förmiddagsfikat på konditoriet på hörnet. Expediten sa att det varit mindre folk än vanligt hela veckan men särskilt i helgen.
Folk är skraja nu rädda för viruset, de dra ner på sina vanliga aktiviteter. Då bli regeringen som har spejare ut för att känna av stämningen, i sin tur är rädd för ekonomin. Måna om vår, särskilt äldres, hälsa tror jag bara är en klädsam politiskt korrekt attityd.

Vill man folkets väl så inför man restriktioner så att de "äventyrliga och farliga" smittspridarna som tar allt med en klackspark får det svårare.

Ska gå i det stora köpcentret i morgon. Men tror jag ställer in, hälsan viktigare en butiksägarnas ekonomi.
Citera
Medlem
Italien just nu 58% på sjukhus

58% av alla infekterade på sjukhus

13,78% av alla på sjukhus kräver IVA

http://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioContenutiNuovoCoronavirus.jsp?lingua=ital iano&id=5351&area=nuovoCoronavirus&menu=vuoto

Official government data

https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRCIT23rQPTL_5CV91wsN5scFkI5eySM0nrheQ2_Ip9UpxvXW A6O74BLZSn6krw7LhRHGNB2IhM5V_C/pubhtml?gid=1339385915&single=true#

Pie chart excel sheet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in