2020-03-10, 15:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Hur ska ni tillbringa Er Corona-kväll? Ska ni vara Corona-hemma imorgon?

Väntar på besked om en kollega är corona positiv..
(hon borde vara som bäst o testa sig)

Om det är så, blir det karantän på mig. Är ärligt talad f-bannad.., för det som skedde, skulle inte ha skett !
Citera
2020-03-10, 15:32
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Inte under 100 döda idag tror jag. Legat i den nivån ett par dagar

När kommer Italien med siffror?
Citera
2020-03-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Bra ide. Får bli en hela Jäger och ett par feta cigarrer till.
Tror inte att "det går under", men OM så ska man njuta så länge det går och sprit är dessutom en av de bästa medicinerna ja även förebyggande om man inte missbrukar vill säga.
var ju en på systembolaget som blivit smittad, välj rätt bolag..isåfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
De stoppar smittspårning av sjuka hemvändare.

De kommer bara göra från sjukhusvistelse, dvs spårar bara de svårast sjuka.

De har nu gett upp och låter Sverige brinna. Undrar varifrån de fått sina order.
Citera
Bannlyst
Sverige går all in och kör på alla apparater de har för att febrilt stoppa smittan och redovisa bra siffror.

325 officiellt smittade i Sverige. 1 intensivvårdas.

Misstänker vi kommer se förändringar i städer/politik så fort mer än 100 intensivvårdas.

Verkar som myndigheter/folk stirrat sig blinda på listan och avvaktar med insatser tills "critical condition" talet stiger i Sverige.

Citat:
LOCK: That's the problem with you people. You can't think for five minutes in front of your face. That EMP knocked out almost every piece of hardware and every APU. If I were the machines, I would send every Sentinel I had here right now. Saved the dock, captain? You've just handed it to them on a silver platter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
När kommer Italien med siffror?

Runt 18 gissningsvis, då det brukar presenteras då sedan några dagar tillbaka.
Citera
Medlem
Sanerar man flygplanen? Har inte hört nåt om det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROPERREEL
Håller med. Men Dan Eliasson är lika opålitlig som en häst skenar.
Meriter för GD för MSB är att
Ha kraschat Försäkringskassan så pass att folk tar livet av sig.
Ha kraschat Polismyndigheten så brottsligheten löper gatlopp.
Det är brottslingarna som äger bollen i det nya Sverige.

Att löpa gatlopp är något dåligt, då springer man mellan människor som slår en. Du menar kanske att brottsligheten skenar?

Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
FHM är helt hopplösa. Samtidigt är det sjukt oansvarigt av svenska politiker att inte ha en beradskap för att något sånt här ska hända. Sjukvården är helt nerbantat och drabbade av enorma besparingar och klarar knappt influensan vanligtvis. Inte direkt FHM som är anvariga för det
Samtidigt satsat det miljarder på att renovera en saluhall på östermalm m.m det handlar om prioriteringar

Vi har ökat befolkningen i landet med 25 % på 20 år utan att bygga ut sjukvården.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Väntar på besked om en kollega är corona positiv..
(hon borde vara som bäst o testa sig)

Om det är så, blir det karantän på mig. Är ärligt talad f-bannad.., för det som skedde, skulle inte ha skett !
Vad menar du? Hur ser omständigheterna ut?
Citera
2020-03-10, 15:34
Medlem
Talespins avatar
Stäng igen Stockholm och Göteborg.

Gör man inte det så tar jag det som att regeringen vill att det ska spridas så effektivt som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handkrem
Lustigt att våran helt handlingsförlamade regering ligger steget efter hela tiden istället för steget före viruset. Jag blir så satans förbannad.
Ja, det ökar frustrationen & ångesten rejält. Tänk hur det var vid tsunamin. Svenska regeringen kan inte hantera katastrofer och detta är bara början. Vi är preciiiiis i början. Boomen kommer nog om ca 1-2 veckor då vi märker större spridning i samhället utan smittokälla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Stammer det att detta virus inte "gillar" varme?
Det verkar så.
Jag tror virus torkar ut. Finns en proteindel, som är kontaktytan till värddjurets cell. Jag tror det är den som torkar.
Annars "tål" viruset naturligtvis kroppsvärme. Men om proteinet torkar, kan så överlever det inte - när det finns solljus, UV-strålar och torr luft.

Men sen så smittar detta virus även när man befinner sig inomhus tillsammans med en som är smittad/sjuk.

I Sverige har man drive-in-tester. Personer får inte gå in på vårdavdelningar, utan testas utomhus. Jag tror det är klokt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in