2020-03-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Och allt det klarar dom utan inbyggd processor eller är det liv på piconivå vi inte förstår?

Detta är ingenting som har hänt på en natt, utan detta är ett virus som kanske har funnits i tusentals år och som har lyckats mutera så den är farlig för oss människor.
Citera
2020-03-11, 08:01
Medlem
Madagascars avatar
Är det någon som har en bra karta över USA där man ser utbredningen av smittan? Typ med fall per delstat och som uppdateras över tid
Citera
2020-03-11, 08:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jodå, Singapore och Taiwan har det under kontroll än så länge. Hong Kong likaså efter att de stängde gränserna. Här är ingen karatän längre. Nu börjar allt fler företag öppna. Det enda som fortfarande är stängt är de som inte hunnit få tillstånd att öppna samt nöjesplatser, t.ex KTV, barer mm.

Som en fotnot vägrade en vakt att släppa ut mig häromdagen från en gated community för att jag inte bar en mask. Jag sa åt han att ringa polisen. Efter fem minuters samtal med polisen slutade det med att vakten fick en utskällning av polisen och jag kunde fortsätta.

Vad skönt det måste kännas
Tror du att det du nämner som börjar återgå till det normala hade skett lika snabbt om inte länderna agerat så kraftfullt som de gjorde med karantäner och stängningar? Typ som Sverige med låt gå metoden
Citera
Medlem
Kolla in detta! Mållös !!

https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/
Citera
Medlem
Har vi några beräkningar på hur många som kan vara smittade i Sverige?

Och då talar jag så klart inte om bekräftade fall.
Citera
2020-03-11, 08:03
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Läs min text!!!!!!

Om du får torr hosta betyder det att du har blivit sämre.
Men jag ska inte ringa 1177 förr än att jag blivit bättre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
När värmen ökar så ökar luftfuktigheten. Det är skyddande för slemhinnor och gör att dropparna i droppsmittan blir större och tyngre och faller till marken fortare. Vid torr luft är dropparna mindre och är är längre ii luften.

Ja, det stämmer, jag vet inte vad jag tänkte på när jag skrev torr luft..Jag går in och ändrar det direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Typ så, även om det är antikropparna som passiviserar viruset. Sedan kan vita blodkroppar käka upp dom. Men viruset dör egentligen inte, dom lever faktiskt inte, de har inte någon egen ämnesomsättning och klassas ofta därför som icke levande materia.
Det trista är att vi inte har antikroppar från början, det gör att virusen kan infektera våra celler och ställa till oreda. Det tar ett tag för kroppen att uppfinna en antikropp som passar på virusets yta. Men när det är gjort har vi ett försvar.

När man vaccinerar folk får dessa en skvätt invalidiserat virus inskjutet i kroppen som immunförsvaret får öva sig på, då kan kroppen fixa antikroppar som fungerar även i skarpt läge.

Ok, stort tack för förtydligandet!

Följdfråga, kan forskarna inte då ta fram invalidiserat coronavirus snabbare än vad jag hört (10 månader minst) - vad är kruxet där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
För sista jävla gången, när var du med om senast att det blir så mycket allvarliga och kritiska influensor på en gång att det lamslår sjukvården till den grad att folk bara lämnas att dö även för övriga akuta sjukdomsfall? Så är det i Italien nu och vi ligger 1-2 veckor efter i utvecklingen.

Italien hade 68 000 döda i influensa sammantaget för fyra säsongers influensa, medeltal 17000 per säsong. Mestadels äldre naturligtvis.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971219303285

Nuvarande EuroMomo visar inte mycket på EU-nivå ännu.

http://www.euromomo.eu/outputs/number.html
Citera
2020-03-11, 08:04
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Okej, så en drös svenska myndigheter, bland annat Skatteverket, går emot FHM och beordrar anställda som varit utsatta för risk att stanna hemma - oavsett om de har symtom eller inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Samtidigt får sjukvårdspersonal som utsatts för smitta jobba på så länge de inte uppvisar symtom.

Vi lever i ett sjukt, sjukt, system.

På plats döpa om myndigheten till avbefolkningsmyndigheten?
Citera
2020-03-11, 08:04
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Har vi några beräkningar på hur många som kan vara smittade i Sverige?

Och då talar jag så klart inte om bekräftade fall.
De epidemiologiska vetenskapen verkar inte ha kommit så långt att man kan göra såna beräkningar.
Citera
2020-03-11, 08:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När ska skolorna stänga??! Känns som att man inte kan skydda sig om man är riskgrupp om man har skolbarn. De kan plocka upp viruset i skolan och gå symptomfria själva men smitta föräldrarna hemma. Allt man själv gör för att skydda sig blir ju värdelöst. Jag kan lika gärna strunta i handtvätten, svetsarn! Inkompetenta idioter.

Men skicka inte dina barn till skolan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in