2020-03-11, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Japp, men skulle skippa ev frukostbuffé och ha en lite annorlunda mallorcavistelse. Hyra en bil och åka runt ön för lite naturupplevelser, skippat stimmiga resturanger och barer och bara hånglat upp min fru.

Tidigt på året för Mallorca. Det är ingen solsemester du ska på va?
Mat har vi inte bokat.
Annars nåt sånt vi tänkt, mest softa på hotellet, så nä ingen solsemester 🙂

Så det är främst flyget som inte känns kul.
Plus att det endast krävs en smittad så sätts hotellet i karantän.

Vet någon hur mycket färre bokningar i procent bolagen har under mars?

Jag antar det är många som spökåker nu det vill säga bokat, men struntar i att åka.
Det lär inte finnas med i statistiken!
Citera
2020-03-11, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
När Nordkorea erkänner det själva är det nog värre än så.

Gissar att de inte dött en "naturlig" död, så rocketman kan nog hålla smittan nere ändå.
Citera
2020-03-11, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det är väl samma personer som säger att fängelse inte hjälper mot brottslighet (de tänker väl sig att brottslingarna fortsätter att begå brott mot allmänheten inifrån fängelset på nått sätt?)

På samma sätt tänker de sig att viruset smittar fast människor inte träffar varandra...

Alltså obegripligt för tänkande människor...

Jag tänker precis det samma som du. Det finns tyvärr för många idiotfeminister i ledande positioner.
Citera
2020-03-11, 06:48
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Ni kanske tycker detta låter löjligt då det finns värre saker att oroa sig för, men tror ni dem ställer in Fotbolls - EM
Stor risk för det, eller åtminstone att matcher spelas utan publik. Nu är det ett tag dit men i brist på kraftfulla åtgärder eller ett gudomligt ingripande så har vi inte mindre smittspridning då än nu.
Citera
2020-03-11, 06:49
Medlem
Har hört från läkare på infektionsmottagning i andra hand säga att det börjat spridas okontrollerat (dvs att man har sett fall utan koppling till riskområden) i en storstad vilket upptäcktes igårkväll.

Är detta sant så bör vi få höra det ifrån media typ idag, en sådan sak kan media inte direkt mörka.
Senast redigerad av NegerFittHora 2020-03-11 kl. 06:54.
Citera
2020-03-11, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
4200 av 7 miljarder är ingenting. Jag vet inte om du missade matte klassen men om vi har ett smittsamt virus som ökar exponentiellt och har sedan 10 januari 2020 dödat 4200 människor. Hur många människor skulle det döda fram till 10 januari 2021?

Fast du vet att det inte fungerar så va, eftersom viruset uppenbarligen inte dödar i samma ratio hela tiden, och det är extrem osannolikt att vi har en expotenitiellt stigande graf över så lång tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Russia

De har lyssnar på svenska myndigheter, och sedan gjort allt tvärtom.
Välkomstkommittén på flygplatsen (terminal F på Sjeremetjevo, som tar emot flyg från högriskländer):

https://www.youtube.com/watch?v=tsVDcg7dioI
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerFittHora
Har hört från läkare på infektionsmottagning i andra hand säga att det börjat spridas okontrollerat i en storstad vilket upptäcktes igårkväll.

Är detta sant så bör vi få höra det ifrån media typ idag, en sådan sak kan media inte direkt mörka.

Tror det gäller alla större städer i Sverige just nu tyvärr.
Citera
2020-03-11, 06:53
Medlem
Woodhoppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Hur gammal är du egentligen?

Du måste väl begripa att det är otroligt korkat att åka dit nu för det första, av olika anledningar.

Om du har hängt med lite så borde du fått svar på det andra med, smittad kan man bli vart som, där det finns människor. . . Och hur ska man få en känsla, när man kan gå med smittan i två veckor innan den börjar visa sig.

Är du ens på riktigt, seriöst hur gammal är du..?

Tror nog att riskerna är kraftigt överdrivna, det är inte många promille som smittas ,isåfall skulle myndigheterna sätta stopp för resorna.
Dom har infört restriktioner där, bla få personer i samma kabinlift och bättre städning.
Är på riktig och är 55 år
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
För några dagar sedan tänkte jag kring alla som snackade om att åka utomlands: "Hur fan kan du göra det nu med situationen på alla flygplan, flygplatser, semesterorter, etc". Nu känner jag nästan att eftersom Sverige kommer gå in i total kris inom ett par veckor så "Bra: vart du än åker (undantaget Italien och U-länder) så lär du få bättre vård än i Sverige, och vi ska ju alla bli sjuka i vilket fall."

Det tryggaste landet att åka till nu lär vara Kina.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Tänk när Covid-19 börjar grassera ohämmat i våra såkallade "utsatta områden" där varken sunt förnuft eller hygien ligger högt i kurs.

Oj oj oj ...

Jag förutspår massdöd i 2-3 år. Kanske vi går vi ur detta som ett bättre land?
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Jag tänker precis det samma som du. Det finns tyvärr för många idiotfeminister i ledande positioner.
Och sosseborgare. Sedan 70 år har alla politiker i Sverige uttalat såna här lögner, misslyckats och blivit omvalda av hela folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in