2020-03-11, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Koreaner verkar tro det är likvärdiga. Kollade "medcram" YouTube igår. Klorokin öppnar en kanal o släpper in Zink i cellen vilket stör ett steg i virusets replikation. Intressant
Ja precis det hämmar virus replikation. Lite otippat att ett lkm mot en parasit är verksamt mot virus. Man måste beundra de kinesiska läkarna som vågade experimentera!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Etanol 60-73% killer.
Samma här är inne på 50 cl smirnof med cola och mår prima.inga symtom så det funkar.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Vad har hänt i Danmark? Varför så lavinartad ökning på bara en dag?

Ökad testning antagligen fler prov fler svar.
Citera
2020-03-11, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Jag har varit storsnusare i 30 år. Är nästan aldrig sjuk, har inga hål i tänderna. Detta trots att jag aldrig motionerar förutom lite promenader och äter ganska ohälsosamt. Mina smärta kollegor som fjamsar runt på tävlingscyklar, joggar etc är betydligt mer sjuka än mig.
Så det stämmer. Kanske är det vi snusare som överlever och tar över världen.

Vad tror ni Corona-viruset tycker om alkohol?
Handsprit hjälper ju..så då borde ju dricksprit också hjälpa om det är tillräckligt starkt.
Mycket bättre än en massa filmjölk och musli . te och honung dofulus och allt vad det heter som bara göder bakterier och virus.
Bättre att ta varmt vatten med salt i.
Citera
2020-03-11, 06:36
Medlem
Så tre dagar EFTER mellofinalen vill man alltså förbjuda stora sammankomster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är höggradigt toxiskt i höga doser, det vet jag. Jag minns inte riktigt på vilket sätt men hjärtpåverkan, kanske???

Jag vet inte. Jag vet bara att thailändska läkare varnade mig i början av 90-talet. Se hävdade att fler västerlänningar dog i överdos än av Malaria. Jag tor att människor i stället för ta det veckovis tog det dagligen under lång tid.

Jag tror inte det är svårt att producera. Det finns inget patent längre. Men som sagt det finns inga pengar att tjäna mer än PR.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Kan viruset slå ut elnätet, det var värst, hurdå, angriper det kopparn i sladdarna?

På riktigt?

Vad sägs att ett brott sker på elnätet och ingen reparation sker?

Visserligen lite morgontrött... Men är du helt jävla slut i pallet?
Citera
2020-03-11, 06:37
Medlem
Woodhoppers avatar
Åker till Franska alperna ,gränsar till norra Italien, på lördag för en veckas skidresa.
Finns det någon info var det största smittoriskerna finns ,är det på hotellet, i skidliften eller after ski party?
Det personer som smittas borde ha en känsla var det fick smittan.
Citera
2020-03-11, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Hela min världsbild har skakats om efter att jag läst om dels malariamedicinen men även om HIV-bromsarna som tycks kunna bota Covid-19. Kan vi inte kosta på oss att vara lite positiva idag?
Det är ju nästan poetiskt ifall en 70-80 år gammal malariamedicin är lösningen på allt.

Kan man köpa malariamedicin eller HIV-bromsare på nätet?

De är receptbelagda men det var ju en dansk läkare som blev känd i Expressen du kan kontakta som inte verkar ha så stor respekt för myndigheternas senfärdighet och den allmänna mutordningen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/lakare-anklagas-for-att-ha-spridit-logner-om-corona/
Citera
2020-03-11, 06:38
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis det hämmar virus replikation. Lite otippat att ett lkm mot en parasit är verksamt mot virus. Man måste beundra de kinesiska läkarna som vågade experimentera!

Ja, jag är också imponerad av kinesiska läkare. Vi måste skilja på regimen o läkare/ingeniörer. Regimen har jag inte mycket övers för men de sistnämnda är det hög klass på.

Se nu till att få igång Klorokin produktionen!
Indien kommer ju inte exportera så nån förmåga borde väl EU ändå ha?
Citera
2020-03-11, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Jag tror det börjar gasa på nu detta virus.
Det är försent att stoppa det och nån karantän hjälper inte nu.

Vadå karantän hjälper inte? Är du dum eller?
Citera
2020-03-11, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Handsprit hjälper ju..så då borde ju dricksprit också hjälpa om det är tillräckligt starkt.
Mycket bättre än en massa filmjölk och musli . te och honung dofulus och allt vad det heter som bara göder bakterier och virus.
Bättre att ta varmt vatten med salt i.
Jag tar 5 stadiga groggar innan jag jobbar funkar bra är frisk.Måste bara ha med sig nogon nykter när man startar lastbilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in