2020-03-11, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
jag tror vi passerar 500 idag

🙄🙄🙄😱
Citera
2020-03-11, 06:09
Medlem
vidrikfittanens avatar
nånting säger mig att vi i Sverige inte har så jättestora lager av nån gammal malariamedicin....
Citera
2020-03-11, 06:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
"Läkare anklagas för coronalögner"

"Med läkaren Stig Ekkert som avsändare gick ett pressmeddelande ut till danska medier på lördagen där det framgick att coronaviruset kan behandlas med malariamedicinen klorokin.

”Resultatet på coronapatienter är så goda att vi inte behöver vänta längre”, skrev han bland annat i texten som skickades ut av hemsidan patientens.dk, som Ekkert driver.

Budskapet i meddelandet var bland annat att Ekkert stod i bruk att ”skriva ut klorokin till patienter som har eller får coronaviruset inom den kommande framtiden för att de ska undvika svår eller dödlig sjukdom”, enligt DR.

Som stöd för sitt påstående om läkemedlet hänvisar han till ”ännu inte tryckta – och inte heller fullt översatta – kinesiska tester” som gjorts på en rad sjukhus i Kina."

https://www.expressen.se/kvallsposten/lakare-anklagas-for-att-ha-spridit-logner-om-corona/

Lika korkade i Danmark som Sverige. Koreanerna använder framgångsrikt klorokin så självklart ska detta göras i Norden också
Citera
Medlem
Citat:

"Med läkaren Stig Ekkert som avsändare gick ett pressmeddelande ut till danska medier på lördagen där det framgick att coronaviruset kan behandlas med malariamedicinen klorokin.

”Resultatet på coronapatienter är så goda att vi inte behöver vänta längre”, skrev han bland annat i texten som skickades ut av hemsidan patientens.dk, som Ekkert driver.

Budskapet i meddelandet var bland annat att Ekkert stod i bruk att ”skriva ut klorokin till patienter som har eller får coronaviruset inom den kommande framtiden för att de ska undvika svår eller dödlig sjukdom”, enligt DR.

Som stöd för sitt påstående om läkemedlet hänvisar han till ”ännu inte tryckta – och inte heller fullt översatta – kinesiska tester” som gjorts på en rad sjukhus i Kina."

https://www.expressen.se/kvallsposten/lakare-anklagas-for-att-ha-spridit-logner-om-corona/

Vadå "inte översatt"?

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32074550-breakthrough-chloroquine-phosphate-has-shown-apparent-efficacy-in-treatment-of-covid-19-ass ociated-pneumonia-in-clinical-studies/#
Citera
Medlem
Citat:

Jaha? Vad vill du ha sagt? Att en dansk idiot till doktor inte satt sig in i foskningläget eller???
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Minskad ökning idag i Italien.
Italien har slutat testa. De kollar bara såna som kommer in på sjukhuset. Samma sak som Sverige gjort redan, ett par veckor tidigare in i förloppet.

Siffror för smittade i Italien och Sverige är inte längre relevanta.
Citera
2020-03-11, 06:11
Medlem
undrar om norge har steppat upp testerna, hade 227 smittade innan igår och ökade med 173 st bekräftade igår
Citera
2020-03-11, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Hur många av er är köttätare?

Det här viruset är en zoonotisk sjukdom (precis som böldpest, spanska sjukan, SARS, MERS, E. Coli, galna ko-sjukan, ebola, svininfluensan m.m.) som uppkommit p.g.a. människors djurhållning och köttkonsumtion. Och i framtiden lurar antibiotikaresistensen runt hörnet (80% av all antibiotika används på djur som sedan slaktas och konsumeras av människor).

Nästa gång ni retar er på oss vegetarianer och/eller veganer för att vi inte vill äta likdelar från djur, så kan ni ju reflektera över hur eran livsstil inte bara leder till att miljontals kor, får, getter, grisar och kycklingar plågas ihjäl och att planetens ekosystem urholkas utan OCKSÅ att tusentals människor dör i pandemier:

https://m.youtube.com/watch?v=gnQL-brI-9I

Och EHEC-epidemin där flera dog i Sverige relativt nyss kom från böngroddar:

https://svenska.yle.fi/artikel/2011/07/04/ehec-fron-hittade-i-sverige

Det är lätt att sitta på sina höga hästar och vara stolt för att man bara äter grönsaker, sanningen är självklart att det är SÅVÄL uppfödare, odlare, transportörer, handlare och tillagare som bär ansvar inte våra kroppar som är byggda för blanddiet.
Åk till kinas ambassad och klaga på deras eftersatta djurhållning om du vågar, att ha Von Oben-attityd på Flashback löser absolut noll.
Citera
2020-03-11, 06:12
Medlem
Fris avatar
På jobbe tar alla det på allvar. Tomt på måndagen som inte sedan julhelgen. Och nu ska jag också "jobba" hemifrån (Hej flashback!) Panik råder. Lugn outtalad svensk panik, men panik likafullt.
Citera
Medlem
Så NU vill FHM stoppa arrangemang med mer än 500 deltagare. En åtgärd som de för ett par dagar sedan kallade för "ineffektiv". Vilka jävla idioter. Är det inte mer effektivt om åtgärder som bromsar/förhindrar en epidemi sätts in INNAN epidemin bryter ut?

Svenska myndigheter låter helt medvetet en epidemi bryta ut utan att göra något. Idiotin är fullständigt häpnadsväckande. I veckor har Tegnell och andra på FHM avfärdat den ena föreslagna åtgärden efter den andra som "ineffektiva". Under samma tid har diverse länder infört samma åtgärder och de länderna har klarat sig från allmän smittspridning. Samtidigt som Tegnell babblade om att ställa in arrangemang och stänga skolor var "ineffektivt" så gjorde man precis det i t.ex. Mongoliet. De, som är grannland till Kina, har idag fortfarande bara 1 (ett!) fall, medan Sverige har 356.

Sverige är som vanligt "bäst i världen" och har inget att lära från någon annan. Mitt under det som kanske är 2000-talets hittills största kris för landet så åker högsta chefen för den i sammanhanget kanske viktigaste myndigheten på planerad tjänsteresa till Somalia för att hjälpa dem...

Är det inte dags att någon i Sverige vaknar och ställer de här inkompetenta idioterna till svars för oansvarigheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Jag har varit storsnusare i 30 år. Är nästan aldrig sjuk, har inga hål i tänderna. Detta trots att jag aldrig motionerar förutom lite promenader och äter ganska ohälsosamt. Mina smärta kollegor som fjamsar runt på tävlingscyklar, joggar etc är betydligt mer sjuka än mig.
Så det stämmer. Kanske är det vi snusare som överlever och tar över världen.

Vad tror ni Corona-viruset tycker om alkohol?
Jag tror inte viruset gillar starksprit, så har spritat mig invändigt ordentligt i två veckor redan!
Citera
2020-03-11, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Jag tror det börjar gasa på nu detta virus.
Det är försent att stoppa det och nån karantän hjälper inte nu.

Förstår inte att dom inte ställer in evenemang och stora folkmassor. Förstår inte ens att de körde mello med sådan stor publik. Det är mycket man inte förstår! Bara köra på som vanligt. Inser dom inte allvaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in