2020-03-11, 02:46
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
You never know...

Men alltså, jag tycker det hela känns så surrealistiskt!
Min hjärna kan inte ta in allt. Känns som att jag kommer vakna imorgon
och finna att allt bara var en (mar)dröm...

Man kan hoppas det
Citera
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
En förkylning med lite feber.....inte dags att läsa böner än. Och folk bör lugna ner sig lite, Verkar tro att man dör om man blir smittad. Det är en smärre förkylning bara, håll er bårta från farmor och morfar och brorsans nya bebis så tror jag världen överlever.

Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Att be hjälper inte ens, det ända man kan göra är att hitta en lösning i forskningen.

Jag refererade till ett av postarens tidigare inlägg flera sidor bakåt där hen sa att det enda som var kvar nu var att be. Jag ska inte be. Jag ska agera.
Citera
Medlem
Det finns ett väldigt lätt sätt att minska/ sänka farten av spridningen av viruset. Det är helt enkelt att man inte tar in fler potentiella sjuka i diverse länder. Att vänta till tusen personer har insjuknat är inte alls en bra strategi. Se bara på italien. Jag förstår inte varför idiotism är så pooulärt.🙄
Citera
2020-03-11, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32074550-breakthrough-chloroquine-phosphate-has-shown-apparent-efficacy-in-treatment-of-covid-19-ass ociated-pneumonia-in-clinical-studies/#

Vad är din poäng med det? Om jag får fråga
Citera
2020-03-11, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Både HIV och Corona är virus som lagrar sitt genetiska material i form av RNA istället för DNA (som många virus och alla bakterier, växter och djur).

Viruset kommer in i sin värdcell, och kommer där använda något som heter reverst transkriptas som använder virusets RNA för att skapa en kopia i form av DNA. Detta DNA använder sedan värdcellens system för att massproducera de delar som behövs för att skapa ett mycket stort antal nys virus som kan infektera fler av sin värds celler, eller spridas till en ny väv. Många antivirala läkemedel siktar in sig på att störa produktionen av reverst transkriptas vilket har effekt på virusnivåerna.

Kaletra är ett läkemedel som innehåller både lopinavir och ritonavir. Ritanovir var ett av de första läkemedlen av sin typ och förstärker effekten av lopinavir.

Du har fått det om bakfoten. Man använder inte dessa HIV-läkemedel för att stabilisera CD4+ T-hjälparceller. Iom att CD4+ T-hjälparceller är HIV-virusets värdcell så reduceras dessa i antal under HIV-virusinfektionen. Läkemedlet minskar virusets förmåga att föröka sig, förre celler infekteras och man ser en återhämtning i symtom.

HIV-läkemedlet stoppar coronaviruset i sina värdceller, detta ska enligt min vetskap, inte på något sätt påverka CD4+ T-hjälparceller.

Det finns en ny tråd där fokus ligger på möjliga botemedel mot Coronaviruset för den som vill:

(FB) Möjliga botemedel mot coronaviruset när man är svårt sjuk eller döende av det?
Citera
2020-03-11, 02:49
Medlem
Theforeigners avatar
ITALIEN
22 Feb 2020:

22 smittade
7 allvarligt/kritisk sjuka
0 döda

18 dagar senare:

ITALIEN

10 mar 2020:

10.149 smittade
877 allvarligt/kritisk sjuka
631 döda
Citera
2020-03-11, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
ITALIEN
22 Feb 2020:

22 smittade
7 allvarligt/kritisk sjuka
0 döda

18 dagar senare:

ITALIEN

10 mar 2020:

10.149 smittade
877 allvarligt/kritisk sjuka
631 döda

Det är ju faktiskt skrämmande siffror, Tucker man borde stänga ner event, fotbollsmatcher (spelas utan publik)
i andra länder som man bl.a har gjort i Italien och Spanien
Citera
2020-03-11, 02:51
Medlem
Citat:
Vad är din poäng med det? Om jag får fråga

Hitta en lösning genom forskning som du sa...
Citera
2020-03-11, 02:52
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Det finns ett väldigt lätt sätt att minska/ sänka farten av spridningen av viruset. Det är helt enkelt att man inte tar in fler potentiella sjuka i diverse länder. Att vänta till tusen personer har insjuknat är inte alls en bra strategi. Se bara på italien. Jag förstår inte varför idiotism är så pooulärt.🙄

Går ut på att göra så lite som möjlig, så länge som möjligt, för att inte oroa den sk marknaden.
Citera
2020-03-11, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Angåennde blodkoaguelring: Kinesiska läkare hittade svarta fläckar på lemmar pga att blodet koagulerade invärtes. Man medicinerade mot detta. Jag hittar inte länken nu. Föreslår att du pratar med en läkare om detta
Kärlspasm (vidare tonusökning i glatt muskulatur) som kloggar blodet måhända? Måste vara långt in i processen det sker.
Citera
2020-03-11, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Hitta en lösning genom forskning som du sa...

Jag är en dålig på Engelska så kunde inte riktigt tolka texten
Citera
2020-03-11, 02:54
Medlem
Citat:
Att be hjälper inte ens, det ända man kan göra är att hitta en lösning i forskningen.

Gud kan inte hjälpa i dessa frågor, men du har inte mandat att säga att folk som tror inte ska tro. Så väldigt onödigt sagt av dig till en helt oskyldig grupp .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in