2020-03-11, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Man har faktiskt börjat använda HIV medicin mot Corona i Italien då bieffekterna kan vara likartade med tex nedsatt immunförsvar och lunginflammation som följd.

Så vräk inte ur dig strunt innan du läst på lite djupare

Blir så trött på människor som stolt trycker ner andra i all hast utan att ha befogenhet för det.
Och sånna är värst i samhället, man ser er droppa in här i tråden med jämna mellanrum. Inte hängt med i tråden och bara hoppar in i slutet och säger nåt korkat som REDAN motbevisats långt långt bak i tråden.

Helvete vad störande ni är. Precis som små skitungar som bara skriker och väsnas och inte bidrar till ett skit

Ja, man använder HIV-läkemedel för att stoppa virusets fortplantning i värdcellerna. Där slutar likheterna

Lunginflammationen vid COVID-19 orsakas av viruset självt. Givetvis kan sekundära infektioner få fäste i lungorna senare i förloppet, men den primära orsaken är en virusorsakad pneumoni.

Vid AIDS så slås immunförsvaret ner, vilket gör att kroppen inte kan bekämpa svampar och bakterier som kommer ner i lungorna. Finns inga tecken på att Coronaviruset påverkar immunsystemet på detta sätt.
Citera
2020-03-11, 02:37
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur kan du FORTFARANDE säga så när hela Italien ligger under karantän??

Det är inte en övning.
Det är på riktigt.
detta är inte tiden att ge upp, det ät nu man måste agera.

COVID-19 luckrar upp lungorna i fibros, i svåra fall. Man har t o m gjort lungtransplantation i Kina på drabbade.sluta säg att det är en vanlig influensa.

Det är full-blown SARS/AIDS i luftburen form. Det attackerar immunförsvaret och sedan interna organ som lungor, lever, njurar.

Känns som folk agerar för sent, man kan inte vänta så länge.
Citera
2020-03-11, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalamadingdong
Du får be för dem också. Kram!

Aa-a det ska jag göra. 🙄

Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Vi måste nästan börja stänga skolor och vissa jobb snart (Eventuellt Skola och Jobb hemma) 😔

Usch ja, det börjar likna Pestens tid av Stephen King.
Citera
Medlem
StarkMarks avatar
Läkare i Italien säger att de inte kan ta hand om alla patienter. Patienter över 65 år som har mer problem hjälper de inte alls.

https://twitter.com/jasonvanschoor/status/1237142891077697538

From a well respected friend and intensivist/A&E consultant who is currently in northern Italy:
1/ ‘I feel the pressure to give you a quick personal update about what is happening in Italy, and also give some quick direct advice about what you should do.

2/ First, Lumbardy is the most developed region in Italy and it has a extraordinary good healthcare, I have worked in Italy, UK and Aus and don’t make the mistake to think that what is happening is happening in a 3rd world country.

3/ The current situation is difficult to imagine and numbers do not explain things at all. Our hospitals are overwhelmed by Covid-19, they are running 200% capacity

4/ We’ve stopped all routine, all ORs have been converted to ITUs and they are now diverting or not treating all other emergencies like trauma or strokes. There are hundreds of pts with severe resp failure and many of them do not have access to anything above a reservoir mask.

5/ Patients above 65 or younger with comorbidities are not even assessed by ITU, I am not saying not tubed, I’m saying not assessed and no ITU staff attends when they arrest. Staff are working as much as they can but they are starting to get sick and are emotionally overwhelmed.

6/ My friends call me in tears because they see people dying in front of them and they con only offer some oxygen. Ortho and pathologists are being given a leaflet and sent to see patients on NIV. PLEASE STOP, READ THIS AGAIN AND THINK.

7/ We have seen the same pattern in different areas a week apart, and there is no reason that in a few weeks it won’t be the same everywhere, this is the pattern:

8/ 1)A few positive cases, first mild measures, people are told to avoid ED but still hang out in groups, everyone says not to panick
2)Some moderate resp failures and a few severe ones that need tube, but regular access to ED is significantly reduced so everything looks great

9/ 3)Tons of patients with moderate resp failure, that overtime deteriorate to saturate ICUs first, then NIVs, then CPAP hoods, then even O2.
4)Staff gets sick so it gets difficult to cover for shifts, mortality spikes also from all other causes that can’t be treated properly.

10/ Everything about how to treat them is online but the only things that will make a difference are: do not be afraid of massively strict measures to keep people safe,

11/ if governments won’t do this at least keep your family safe, your loved ones with history of cancer or diabetes or any transplant will not be tubed if they need it even if they are young. By safe I mean YOU do not attend them and YOU decide who does and YOU teach them how to.

12/ Another typical attitude is read and listen to people saying things like this and think “that’s bad dude” and then go out for dinner because you think you’ll be safe.

Detta kommer bli en rejäl schock för det multietniska Sverige och jag kan garantera att det inte kommer gå bra speciellt inte om det breder ut sig i frankrike, Tyskland, Danmark, England lika mycket om i Italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalamadingdong
Du får be för dem också. Kram!

En förkylning med lite feber.....inte dags att läsa böner än. Och folk bör lugna ner sig lite, Verkar tro att man dör om man blir smittad. Det är en smärre förkylning bara, håll er bårta från farmor och morfar och brorsans nya bebis så tror jag världen överlever.
Senast redigerad av bul-11-33 2020-03-11 kl. 02:46.
Citera
2020-03-11, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
En förkylning med lite feber.....inte dags att läsa böner än.

Att be hjälper inte ens, det ända man kan göra är att hitta en lösning i forskningen.
Citera
2020-03-11, 02:41
Medlem
Citat:
Ingen aning, grejen är att vi är inte så sociala, vi sitter i vårt hörn och nickar men vi dansar ju såklart, jag är ingen expert men. Vi tycker om gott rött vin, kanske det va bartendern eller nån danspartner ingen aning . Vi hade ett ganska privat rum, tror inte det kom därifrån.
Ok, om ni var ute och dansade så är det kanske inte något större mysterium. Vill bara försöka förstå hur lätt det smittar. Får jag fråga hur gamla ni är?
Citera
2020-03-11, 02:42
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ingen aning, grejen är att vi är inte så sociala, vi sitter i vårt hörn och nickar men vi dansar ju såklart, jag är ingen expert men. Vi tycker om gott rött vin, kanske det va bartendern eller nån danspartner ingen aning . Vi hade ett ganska privat rum, tror inte det kom därifrån.

Angåennde blodkoaguelring: Kinesiska läkare hittade svarta fläckar på lemmar pga att blodet koagulerade invärtes. Man medicinerade mot detta. Jag hittar inte länken nu. Föreslår att du pratar med en läkare om detta
Citera
2020-03-11, 02:42
Medlem
Tror ni alla kommer känna någon som dör i Corona?
Citera
2020-03-11, 02:44
Medlem
Citat:

Har flickvännen samma symtom som du och hur ofta blir ni sjuka vanligtvis?
Citera
2020-03-11, 02:45
Medlem
Citat:
Att be hjälper inte ens, det ända man kan göra är att hitta en lösning i forskningen.

You never know...

Men alltså, jag tycker det hela känns så surrealistiskt!
Min hjärna kan inte ta in allt. Känns som att jag kommer vakna imorgon
och finna att allt bara var en (mar)dröm...
Citera
2020-03-11, 02:46
Medlem
Citat:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32074550-breakthrough-chloroquine-phosphate-has-shown-apparent-efficacy-in-treatment-of-covid-19-ass ociated-pneumonia-in-clinical-studies/#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in