Citat:
Ursprungligen postat av
HeilSeiGegrust
De flesta preppers jag har träffat kan inte ens slå upp ett tält och de flesta är veka och skulle inte klara 2 dygn ute i skogen hur mycket makaroner de än prackat på sig. Kalla det "survivalism" eller vad du nu vill, men för mig sår det klart att Sverige daltat sina män för mycket. Skulle gärna vilja se vad ni går för, för hittills har denna preppingskara endast gjort mig full i skratt. Och att ni är så nervösa och hamstrar mat är också roligt. Att klara en kris/krig handlar främst om mentalitet och förmåga att slåss för sin överlevnad, samt att vara solidarisk gentemot sitt eget folk (svenskarna) sen visst, att du köpt in 100 konserver är ju också jättefint och så men jag tror majoriteten har nog med mat i sina frysar för att klara sig iaf en månad om inte mer.
Nu generaliserar du grovt, men jag förstår hur du menar.
Klart det finns folk som på ett osunt sätt hamstrat x månaders förnödenheter, men som paradoxalt nog inte skulle överleva pga vekt sinne, inkompetens eller pga avsaknad av annan viktig pusselbit.
Dock, vågar jag drista mig med att en väl förberedd människa som både har materiella liksom intelligensmässiga resurser, vet hur man anv dem o/el har tidigare erfarenhet av att nyttja sådana förmågor, har stort försprång jmft med en människa som saknar sådana attribut.