2020-03-11, 01:13
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
Jag gillar att alla andra länder slår till hårt mot det här med karantäner och inreseförbud mm medans Sverige lallar vidare som om landet styrs av människor med 65 i IQ och bara daddar o ler.

Den styrande eliten i Sverige vill gärna att etniska svenska äldre som byggt upp landet avlider fort som attan så de kan fylla alla tomma lägenheter med muhammedaner, afrikaner, hazarer-turkar-mongoler-uighrer, indier-pakistanier, syd-amerikaner, araber, polacker, ukrainare mm!
Citera
2020-03-11, 01:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Vi kommer få leva med covid. Det är här för att stanna. Jag undrar hur samhället.kommer.anpassa sig nu.

Tyvärr så kommer många att dö och även ekonomin att påverkas. Sedan kommer man under flera år framöver att skriva böcker om vad man borde ha gjort.

Kanske medför detta att kineserna slutar äta djur som fladdermöss och myrkottar!
Citera
2020-03-11, 01:15
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Exakt min poäng. Media vill att folk ska vara räddare än nödvändigt för att tjäna klick, sälja lösnummer och betalartiklar.
Jag gick egentligen bara in här för att läsa lite roande konspirationsteorier men folk är ju helt utan rim och reson. Köper kirurghandskar till tunnelbanan och vill sätta hela landet i karantän. Orkar inte mer god natt

Förstår dig, sov så gott 👍
Citera
2020-03-11, 01:16
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-02-26
Om ca 20% av smittade behöver intensivvård, kommer inte sjukhusplatser räcka till på sikt och därmed kommer dödssiffran också stiga. Dvs inget tyder på att CFR kommer hållas när epidemin blir tillräckligt stor.

Om Covid-19 inte stoppas i Sverige kommer alla smittas, och med 20% i behov av intensivvård är det 2 miljoner personer som behöver sjukhusplatser. Det finns inte resurser för detta, ergo kommer många dö.
Tycker du att den siffran är rimlig på riktigt?
PM:a mig om ett år om det blev så och skriv "vad var det jag sa" så ska jag bjuda på en öl.
God natt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Jo så är det. Även de yngre åker ned i träkistor.
20-29 åringar har ca 21 dött
30-39 åringar har ca 54 dött

Så i Kina av 80.000 sammanlagt är ju det bra odds

Ett virus är ju inte ett matematiskt program och redan Spanska sjukan dödade individer som man inte trodde skulle dö.
Citera
Medlem
Covids avatar
Om vi inte åtgärdar det, ja, ungefär så. Det avstannar visserligen lite på grund av mättnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Och så kommer det bli?
Citera
2020-03-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Du får inte gå för hårt på AT för han är bara en av flera, han har en chef som är förmodligen politiskt tillsatt och tog med sig AT på resan, det brukar fungera så med generaldirektörer tyvärr.

Den svamlande gråa gubben Johan Carlson är hans chef och jag får lite vibbar av filmen Dum Dummare och de är Sveriges försvar för enligt lagen kan inte regeringen ingripa om det verkar som att det går åt helvete.
Men det kan de givetvis göra men gör inget utan säger att vi väntar på att FHM ger oss direktiv så de har ryggen fri.
Det intressanta och ovanliga med ”gråa gubben” Carlsson är att han är både generaldirektör och expert (läkare inom smittskydd med gediget CV), och har alltså inte politisk bakgrund.
Citera
2020-03-11, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulMeister
Det är väl ganska likt kinin som används i precis samma syfte som klorokinfosfat, det man smaksätter tonic med, extraheras från kinabark:

https://www.kryddlandet.se/kryddor/kinabark/

Men det verkar som att man ska vara försiktig med doseringen av båda om man får för sig att använda något sånt här.

Tydligen hjälper klorokinfosfat zink in i cellerna och det blockerar rdrp enzym som viruset behöver för att föröka sig. 500 om dagen + zink.

Men det är inget folk ska experimentera med själv. Visa studien för din läkare istället.
Citera
2020-03-11, 01:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Den styrande eliten i Sverige vill gärna att etniska svenska äldre som byggt upp landet avlider fort som attan så de kan fylla alla tomma lägenheter med muhammedaner, afrikaner, hazarer-turkar-mongoler-uighrer, indier-pakistanier, syd-amerikaner, araber, polacker, ukrainare mm!

Där tror jag att du är totalt fel i ditt tänkande. Intressant ändå att du kan namnge så många länder och folkgrupper :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Och mindre än 1% av den 1/28000 kommer dö.

Baserat på vad? Sydkoreansk sjukvård och tillgångar som vi kan bara drömma om?
Citera
Medlem
Covids avatar
Problemet är att malariamedicin tillverkas i Kina. Har Ann Linde bjudit ambassadör Gui Congyou på middag nyligen?

Alternativt kan man behandla med 30000 mg askorbinsyra intravenöst enligt nya rön. Fast det är förmodligen Kina som står för all produktion av C-vitamin också. Vi kan liksom inte pressa 500 apelsiner rakt in i blodet…

Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja men det kan tydligen fungera emot viruset med

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32074550-breakthrough-chloroquine-phosphate-has-shown-apparent-efficacy-in-treatment-of-covid-19-ass ociated-pneumonia-in-clinical-studies/#
Citera
2020-03-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendetta
Jag tippar på karantän i Stockholmsområdet inom 3 dagar
Tveksamt om Löfvén vågar sätta förorterna i karantän vilket jävla kaos det lär bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in