2020-03-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Jag läste tidigare om olika bestående men som kan medfölja ett insjuknande i covid-19, trots tillfrsknande från själva viruset. Dessa bestod i kraftigt skadad lungvävnad, pajade njurar och bestående hjärnskador.

Kan ju inte vara kul att för resten av livet springa på dialys 3 gånger i veckan rullandes på en syrgastub med ena handen samtidigt som man håller i sin personliga assistent med den andra handen.
Det är en lögn.

Rätt mig om jag har fel — med en källa.
Citera
2020-03-10, 23:30
Medlem
Citat:
Jag läste tidigare om olika bestående men som kan medfölja ett insjuknande i covid-19, trots tillfrsknande från själva viruset. Dessa bestod i kraftigt skadad lungvävnad, pajade njurar och bestående hjärnskador.

Kan ju inte vara kul att för resten av livet springa på dialys 3 gånger i veckan rullandes på en syrgastub med ena handen samtidigt som man håller i sin personliga assistent med den andra handen.

Tror du på allt du läser?
Citera
2020-03-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Är 100% säker att Sverige kommer vinna det racet med råge, baserat på hur myndighetspersoner uttalar sig i Sverige.
Nu har Norge tagit ledningen igen. 400 smittade, hur gör de?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:

Springa på dialys?
Vet du hur mycket vårdpersonal som har strukit med av detta virus?
Vi kan vara glada om det öht taget finns någon vård kvar när detta är över.
Citera
Avslutad
Någon här som har statistik för utvecklingen i fall från dag till dag i Italien? Hade varit intressant att jämföra med Sveriges utveckling hittills. Har bara hittat grafer på Italiens utveckling men där specifika siffror inte går ut att utläsa.
Citera
2020-03-10, 23:32
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Extremt tyst från andra partier right?

Sitter alla med helmask och popcorn?

Riksdagen stängd pga Corona?

Så klart, vad trodde du?

Det är allvar nu.
Att spela allan och allvetare samt verka "handlingskraftig" gällande små skitsaker som klimat och jämställdhet är enkelt.

Men att fatta beslut med ansvar kring saker som epidemi eller krig, ja då kissar de på sig likt småflickor hela bunten
Citera
Medlem
Professorns nya varning: "Har blivit värre än vad jag trodde" Suverän intervju med Björn Olsen, professor i infektionssjukdomar, menar att spridningen av coronaviruset har blivit värre än han först trodde. HAN GER EN SÅN KÄNGA ÅT POLITIKERNA

Det börjar även fallera när det gäller provtagnings- och skyddsutrustning, som saknas i Sverige, förklarar professorn.
Är de Kineserna som ska rädda oss ??

Mkt bra intervju https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/infektionsprofessorn-det-har-blivit-v%C3%A4rre-%C3%A4n-vad-jag-trodde-12532312
Citera
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Jag har hört Umeå från hyfsad säker källa...
Umeå ligger i Västerbotten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Intervju med en läkare i Lombardy som koordinerar intensivvårdsplatserna. Medianåldern för intensivvård för covid-19 är 64 år, Senaste veckan har han sett en ökning av yngre personer, t.ex. intuberade de en 20 år man.

https://www.youtube.com/watch?v=9mrPHO-nkVE
https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fgle6n/coronavirus_worse_than_a_bomb_on_italy_says/

Det kommer nog tyvärr bli fler och fler yngre. Anledningen är att de yngres kroppar står emot längre och därför dröjer det längre innan de blir riktigt dåliga.

Sjukdomen har ju bara varit igång ordentligt sedan januari och jag tror tyvärr att man har "ropat hej innan man har hoppat över bäcken" när det gäller snacket om att det nästan bara är gamla och sjuka som stryker med.

Det är väldigt tidigt än och vi har ingen aning om hur viruset beter sig på längre sikt. Kanske kommer många av de som nu tros ha blivit friska att vara döda inom ett år?
Citera
Medlem
Eckiumbums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Intressant, kan du utveckla varför just Stockholm? Det är ju dyrare att bo där=högre utbildning, högre intelligens osv..?
Denna typ av människor dras till Stockholm ifrån resten av landet
https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/
Citat:
– Vid ett tillfälle lade sig en kvinna på rygg på en hel rad och hostade rakt ut i gången, senare stod hon mitt i folkmassan i ankomsthallen och fortsatte hosta utan hänsyn till de äldre och barn som fanns i närheten.

https://www.svt.se/datajournalistik/sa-har-befolkningen-forandrats/?rid=2283#
Generationer med hög andel idioter är överrepresenterade i stockholmsområdet.
Citera
2020-03-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Hehe intresserad ?
Lär bli en depression i hela världen och tar nog ett par år innan detta återhämtat dig så ja, priser lär sjunka deluxe
Påväg att köpa nytt...
Varit lite Depp över börsen som gått ner. Men kanske jämnar ut sig i längden
Citera
2020-03-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Forskare är oense! En svensk virolog var ganska övertygad om det, men han har själv erkänt att han inte är någon expert på just Corona-stammen.

De vanliga förkylningsvirusen i Corona-stammen ger uppemot ett par års immunitet. Gällande SARS, MERS och SARS-2 är det däremot mer osäkert. Alla patienter utvecklar inte långvarig immunitet.

Jag tar höjd för det värre scenariot, räknar inte med långvarig immunitet för den som tillfrisknat.

Finns längre bak i tråden jag snabb citerar

Anders tegnell uppger att immunitet mot corona förmodligen inte är särskilt lång. Detta sett till att coronavirus- immunitet inte brukar vara länge.

Vill tillägga att coronavirus finns i flera varianter och är en ”typ av virus sort”

Så när arslet Tegnell som aldrig erkänner eller medger nått kan säga så. Då tror jag faktiskt att det nog är det enda karln har rätt i. Orkar inte söka fram inlägget men det finns och det var på förmiddagen om ni vill gräva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in