2020-03-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det är just därför FHM har ett stort ansvar för all skit som händer nu.

Håller med fullständigt.

O andra sidan har sjuka varit åsidosatta länge nu så jag ser inte direkt ljust på detta.

Det enda positiva är att folk i min omgivning lagt ner "vanlig influensa" - snacket. Otroligt olustigt att höra det när man själv inte skulle få en vanlig influensa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Tror ni lägenhetspriserna går ner nu i Europa när Corona härjat ett tag? Många gamlingar sitter ju på 2 stycken.

Hehe intresserad ?
Lär bli en depression i hela världen och tar nog ett par år innan detta återhämtat dig så ja, priser lär sjunka deluxe
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Imorgon blir det fas 2 förhoppningsvis, om nu Stefan tagit till sig något vettigt efter mötet med de övriga höjdarna nere på kontinenten. Han är ju ingen beslutsfattare utan han sitter nog bokstavligen och väntar på order från någon nere i Bryssel samtidigt som han delegerar ner ansvaret på sina myndigheter. Jag har egentligen inte mycket mer att säga om detta mer än att varje land har den regering de förtjänar.

Vad då fas2 ? vad innebär det efter mötet i Bryssel eller via Skype eller något

ser detta som en förolämpning

och då hade det redan runnit över av den första

vad gör folk sen när deras matförråd är slut, äter krukväxterna och hunden ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
DENNA INTERVJU BORDE ALLA SE!

Det finns alltid statistiska avvikare i varje givet urval.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Just nu är rikets enda chans att isolera Stockholm. Kommer inte att hända, vad som kommer att hända är att 08rna kommer att förpesta resten av Sverige. Inom några veckor är hela Sverige satt i karantän och ett svenskt pass är inte värt papparet det är skrivet på.

Sverige kommer aldrig att införa karantän. Det är upp till var och en att skydda sig. Taktiken är att bränna ut viruset så snabbt som möjligt och då är karantän kontraproduktivt anser de som bestämmer.
Eftersom man inte kommer att ge vård så blir det inte så stor kostnad för samhället. Att många kommer att dö ses som positivt då det blir mindre pensioner att betala ut.
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
400 fall i Norge nu https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/

Med Danmarks 262, och Sveriges 354 har vi nu passerat 1000 bekräftade fall i Skandinavien.
Citera
2020-03-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad innebär det Löfven pratar om att eventuellt en framtida karantän kan bli aktuellt? Att vi inte får gå ur huset?

Oj sa han verkligen det? Jag trodde inte den sossen skulle våga yttra det ordet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Det är väldigt delad information i den fronten men det sägs att lungorna,hjärtat och kanske till och med hjärnan tar stryk resten av ditt liv så man kan få problem med tiden. Därför det sägs du kan bli smittad om och om igen som herpes. Och därför unga dör för de blir smittade igen. Men det kan dock ha många olika faktorer som underliggande sjukdomar, sover 2 timmar om dagen så kroppen tar mer stryk än vad den ska. Men man har fortfarande för lite information angående just detta. Att du kan bli smittad igen står en hel del om. Men just att varför man blir smittad igen och vissa inte står inte mycket om.

Nä men usch, detta visste jag inte. Det är ju mer hemskare än jag trodde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
[/b]

Tror många har glömt bort den här biten som faktist är väsentligt, ett par mutationer på detta och bostadsbristen lär vara över.

Tro mig, i princip hur illa detta än blir så kommer detta stoppa och bromsa fler bostadsbyggen och nödvändiga renoveringar, än vad det kommer dö bostadsägare. Så blir det katastrof så ökar snarare bostadsbristen.
Kanske inte om en miljon människor dör, men då kommer allt rasa samman, vilket bland annat gör att väldigt få människor kommer ha kvar sin lön att kunna betala sina hyror och lån.
Givetvis blir det inte så illa. Men en försämring av de nuvarande samhällsproblemen kommer vi att se. En amatörmässig gissning är att 500-1000 människor kommer dö i Sverige, till allra största delen gamla och sjuka. Samtidigt blir 50 000-100 000 idag arbetande och skattebetalande personer arbetslösa och bidragsberoende. Med andra ord, färre kommer få fler att försörja, vilket sannolikt kommer innebära båda höjda skatter och mindre pengar till vård, skola och omsorg.
Citera
2020-03-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad innebär det Löfven pratar om att eventuellt en framtida karantän kan bli aktuellt? Att vi inte får gå ur huset?

Restriktioner på resande. Ev stopp av kollektivtrafik, öppettider för restauranger etc.
Typ som det ser ut i Italien nu antar jag.

Om inte folk bunkrade innan lär de gå bananas under veckan. Lär inte vara kul att gå ut och handla under en karantän.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Sorry grabbar och tjejer, kokain funkar inte:

Ministère des Solidarités et de la Santé
@MinSoliSante
#Coronavirus | Désinfox
Non, La cocaïne NE protège PAS contre le #COVID19 .
C’est une drogue addictive provoquant de graves effets indésirables et nocifs pour la santé des personnes.
http://ow.ly/cHLd50yFFyb

Översatt från franska

#Coronavirus | Désinfox
Nej, kokain skyddar INTE mot #COVID19 .
Det är ett beroendeframkallande läkemedel som orsakar allvarliga negativa effekter och skadligt för människors hälsa.
http://ow.ly/cHLd50yFFyb
https://twitter.com/MinSoliSante/status/1236626510703968257?s=20

Skit också!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Någon klarhet om man blir immun om man har fått det?

Om det är så, så kan jag tänka mig ta smällen nu när sjukvården inte har ballat ur.
Forskare är oense! En svensk virolog var ganska övertygad om det, men han har själv erkänt att han inte är någon expert på just Corona-stammen.

De vanliga förkylningsvirusen i Corona-stammen ger uppemot ett par års immunitet. Gällande SARS, MERS och SARS-2 är det däremot mer osäkert. Alla patienter utvecklar inte långvarig immunitet.

Jag tar höjd för det värre scenariot, räknar inte med långvarig immunitet för den som tillfrisknat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in