2020-03-10, 21:41
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du tolkar saker som en psyksjuk. Hur fan tror du att du skall kunna pådyvla mig dina paranoida fantasier? IRONI RALJERANDE ÄR INGET DU BEGRIPER HELT UPPENBART.

Fattar du inte att tråden genomskådat dig för mycket länge sedan när du blev avslöjad med fabler och förfalskade sanningar.
Tolkar? Du skriver själv att han inte var klädd som han påstod. Kanske han var iklädd 3/4 lång rock ?
Senast redigerad av 299792458 2020-03-10 kl. 21:44.
Citera
2020-03-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Du skriver själv att han inte var klädd som han påstod.

"Trots att han har ett mycket distinkt signalement och klädsel (enligt sig själv) Ryggsäck med stort S (Solomon) avvikande skor och blå jacka typ Tenson har inget annat vittne sett någon sådan person."

källa: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

"Var NF verkligen klädd som han påstod?"

"Yngre människor gick inte runt i rock och eventuell huvudbonad. Snarast var de klädda som vittnet Fauzzi. Alltså kan GM mycket väl vara en man i dryga 20 årsåldern liksom en vältränad +50 åring med klädsel som inte skulle väcka uppmärksamhet i onödan. Om han var i åldern kan han alltså vara ca 50 idag."

"Andra avvikande vittnen kan vara Fauzzi vars hitoria ursprungligen är totalt fel (Har någon styrkt att han passerade platsen just då klädd just så?) "

"Ingen har sett honom. "

Ingen har sett honom alltså var han inte där.... svårare är det inte. Att ingen såg honom betyder inte att han var där med magisk duperingsförmåga.

Varje frisk person förstår hur bisarra dina resonemang är och att du om du gjorde något annat än att sprida din skit anonymt skulle bli åtalad omedelbums.
Citera
2020-03-10, 21:49
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ingen har sett honom alltså var han inte där.... svårare är det inte. Att ingen såg honom betyder inte att han var där med magisk duperingsförmåga.

Varje frisk person förstår hur bisarra dina resonemang är och att du om du gjorde något annat än att sprida din skit anonymt skulle bli åtalad omedelbums.
Ok, hur förklarar du alla detaljer han berättar om Björkman före och efter mordet om han inte var där och såg Björkman?
Citera
2020-03-10, 22:02
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Säker kan ingen vara.

Tror att de väntar ett par månader, men det beror kanske på annat än utredningen.

Lösningen som presenteras kommer med all säkerhet vara gediget, hur det än blir, Krister är ingen slarver.

Ja, KP ger utan tvekan ett gediget intryck. Han har ju lång erfarenhet. Gillar hans tystnad. Förr verkade PU läcka som ett såll.

Av det han sagt tolkar jag att lösningen är förankrad i tekniska bevis från Sveavägen och bra info från personer som inte tidigare medverkat med sin kunskap om vad som verkligen hände.

Det är nog inte omöjligt att WT-männen ingår i paketet.

Sen bekräftar han i medierna att PU inhämtat information från myndigheter i utlandet. I nåt läge nämnde han utländska organisationer.

Jag kan givetvis inte veta något säkert, men får en känsla av någon slags konspiration. Kanske utländsk.
Citera
2020-03-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ok, hur förklarar du alla detaljer han berättar om Björkman före och efter mordet om han inte var där och såg Björkman?
Du framställer din fantasi som fakta.
Han beskriver aldrig att han ser AB. Han beskriver färgen på jackan och känner aldrig igen någon. Den han initialt beskriver sig ha mött bakom Palmes på en plats de inte var motsvarar inte alls dennes signalement.

Att tiderna inte får ihop är en kontrollpunkt som säger att han i efterskott sedan han förstått vad som hänt skapat ett sk falskt minne som visade sig omöjligt.

AB är inte heller mördaren trots att LP initialt förväxlar honom med GM. Se är inte GM för att han förskönar sin närvaro när han var mera passiv än sin självuppfattning. OP Var inte heller kvinna som AB uppfattade det.

Man kan inte blanda hitta på särskilt när det blir helt bisarra slutsatser. PU HAR ALDRIG ENS ÖVERVÄGT DIN FANTASI.
Citera
2020-03-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja, KP ger utan tvekan ett gediget intryck. Han har ju lång erfarenhet. Gillar hans tystnad. Förr verkade PU läcka som ett såll.

Av det han sagt tolkar jag att lösningen är förankrad i tekniska bevis från Sveavägen och bra info från personer som inte tidigare medverkat med sin kunskap om vad som verkligen hände.

Det är nog inte omöjligt att WT-männen ingår i paketet.

Sen bekräftar han i medierna att PU inhämtat information från myndigheter i utlandet. I nåt läge nämnde han utländska organisationer.

Jag kan givetvis inte veta något säkert, men får en känsla av någon slags konspiration. Kanske utländsk.
Nej nej nej. Tänk ett varv till. Han säger inget om vad det verkligen handlar om. Det är precis samma som med ensamma gärningsmän med utländsk inblandning. Man är tvungen att stänga ner vissa falska påståenden då det blir spekulativt ju närmare mordplatsen man kommet med sådant och det är ju inte så PU jobbar.

Tekniska bevis och vapen identifierat men inte kanske i deras förvar. Tänk efter utan att drömma om dna myter. Vad tekniskt kan vara utpekande nog?
Citera
2020-03-10, 22:27
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Nej nej nej. Tänk ett varv till. Han säger inget om vad det verkligen handlar om. Det är precis samma som med ensamma gärningsmän med utländsk inblandning. Man är tvungen att stänga ner vissa falska påståenden då det blir spekulativt ju närmare mordplatsen man kommet med sådant och det är ju inte så PU jobbar.

Tekniska bevis och vapen identifierat men inte kanske i deras förvar. Tänk efter utan att drömma om dna myter. Vad tekniskt kan vara utpekande nog?

Ha ha, vad är det som är "Nej, nej, nej"? Är det utländsk konspiration?

Vad som tekniskt kan vara utpekande nog vet jag inte förutom att mordvapnet vore smaskens.

Sen har jag förstått att även kulorna kan vara viktiga, dvs det kan finnas andra kulor från andra brottsplatser med exakt samma räfflor som Palmekulorna. Och dessa andra brott kan då bevisligen kopplas till vissa personer.

Att KP tiger skrev jag ju. Jag skrev också att jag uppskattar tystnaden.

Att få ner folk till Sveavägen är avgörande förstås och då menar du att det fanns olika svenska spanargrupper på plats som kan ha agerat på egen hand?

Du behöver nog vara lite tydligare. Jag förstår inte riktigt vad du menar nu.
Citera
2020-03-10, 22:27
Medlem
Citat:
7 personer såg Björkman i Dekorimas port nisch efter mordet, han var en av sju personer som såg Björkman i Dekorimas port nisch efter mordet. Hur förklarar du det, om han inte ...
Du ljuger om och om igen för att odla ditt förtal. Han såg på långt avstånd en blå jacka som sannolikt var Björkman men han igenkände ingen. Efteråt efterkonstruerar han saker han inte minns precis som andra vittnen. Man kan inte fantisera ihop egna scenarion på sådan grund och inte låtsas som det regnar när man blir avslöjad med rena sagor.
Citera
2020-03-10, 22:34
Medlem
Van Nostrands avatar
Ensam "galning" 40%
Ensam gm med personkoppling till Palme 10%
Inhemsk konspiration 30%
Utländsk konspiration 20%
Citera
2020-03-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ha ha, vad är det som är "Nej, nej, nej"? Är det utländsk konspiration?

Vad som tekniskt kan vara utpekande nog vet jag inte förutom att mordvapnet vore smaskens.

Sen har jag förstått att även kulorna kan vara viktiga, dvs det kan finnas andra kulor från andra brottsplatser med exakt samma räfflor som Palmekulorna. Och dessa andra brott kan då bevisligen kopplas till vissa personer.

Att KP tiger skrev jag ju. Jag skrev också att jag uppskattar tystnaden.

Att få ner folk till Sveavägen är avgörande förstås och då menar du att det fanns olika svenska spanargrupper på plats som kan ha agerat på egen hand?

Du behöver nog vara lite tydligare. Jag förstår inte riktigt vad du menar nu.

Du förstår att Sydafrikaspåren är helt 100% avskrivna eftersom samma personer med falska påståenden, dokument etc försökt plantera flera olika variationer utan spår uta ens utredningsbara indikationer.

Du förstår att Pkk samt nya varianter med Sovjet i bakgrunden är avskrivna på liknande grunder.

Ok då finns inget alls av utländska konspirationer kvar. Hur skulle dessa för övrigt kunna aktivt missleda PU in på CP spåret för det vet vi ju nu är en medveten systematisk plantering från kretsar inom span och gamla in samt Säpos bakgård.

Nej tyvärr för de som trodde de kommit undan är det mycket få varianter som återstår att nysta i.

För många vet för att det skall förbli ett mysterium
Senast redigerad av boboslacke 2020-03-10 kl. 22:43.
Citera
2020-03-10, 22:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ok då finns inget alls av utländska konspirationer kvar. Hur skulle dessa för övrigt kunna aktivt missleda PU in på CP spåret för det vet vi ju nu är en medveten systematisk plantering från kretsar inom span och gamla in samt Säpos bakgård.

På vilket sätt "vet vi" att det förekommit systematisk plantering?

Jag ser inte CP som en plantering. Han kom fram som huvudkandidat pga dåligt polisarbete.
Citera
2020-03-10, 22:54
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Du förstår att Sydafrikaspåren är helt 100% avskrivna eftersom samma personer med falska påståenden, dokument etc försökt plantera flera olika variationer utan spår uta ens utredningsbara indikationer.

Du förstår att Pkk samt nya varianter med Sovjet i bakgrunden är avskrivna på liknande grunder.

Nej tyvärr för de som trodde de kommit undan är det mycket få varianter som återstår att nysta i.

För många vet för att det skall förbli ett mysterium

Okej, då är jag med. Att CP och PKK var villospår vet jag. Att du betraktar även Sydafrika som villospår visste jag inte.

Även SE är ett planterat villospår?

Men då är det kristallklart. Folk inom "span" (vilka?) har lagt ut villospåren under åren för att skydda sig själva. Och när alla villospår är avförda så återstår endast dessa spanare att utreda närmare- och det är då PU fått träff?

Är det folk inom Säpo du tänker på ? MUST? Annan svensk underrättelsetjänst? Stay Behind? Knarkspan? Klara Lidingö FBU? Det finns ju några att välja bland.

Moelv pratade tidigt om "fribrytare". Är de tänkbara tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in