2020-03-10, 20:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han ska ju förhöras fler gånger. Förhoppningsvis ger Åk honom rep nu i början för att hugga hans lögner i bitar senare.

Funderat en del på den öppna dörren och LWs mobilpositioneringar. Undrar om det inte var så att hon gick ut utan sin mobil, vad skulle hon ta med den för? Därför positionerar den närmare bostaden än brottsplatsen. GM gick sedan in och hämtade den för att dölja den telegramkonversation de haft när hon lockades ut. Dörren lämnades öppen.

Men hon hade den ju med förra gången, vid det misslyckade genrepet. Tror inte hon gick e meter utan sin mobil. Dessutom om det bara var ett kort ärende- varför hade hon inte de rosa foppatofflorna, eller de röda sandalerna? Det var ju varmt ute. Vilket även hennes barn reflekterade över. Varför de rejäla knytbara Salomon?
Citera
2020-03-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vad ska man dra för slutsats av det? Att K*arin fått det om bakfoten?

För övrigt nämner hon i förhöret på S.369 att HD och SD berättat om att det kan vara så att polisen kommer hitta blodspår efter LW i bostaden för att hon någon gång gjort sig illa i handen. De har pratat om det vid ett eller ytterligare ett tillfälle. K*arin kopplade det själv till att blodet i så fall skulle ha varit i duschen.

Har fler nämnt detta i förhör? Jag kan iaf inte dra mig till minnes att jag läst det tidigare. Att hon skulle ha skadat handen och fått en sårskada.

Aj då. En pinne till SD. Undrar vad HD säger i rätten.

Edit: Aktbilaga 150 s 34
T upplever att H också börjat säga saker som S annars säger, exempelvis att polisen kommer hitta spår av Lena hemma hos S, även blod. Detta dels på grund av att de har geocachat ihop och att man då kan riva/rispa sig när man är ute i skogen osv. och dels att Lena alltid blödde när hon och S hade sex. T upplevde att H, trots omständigheterna, var ok men uppger att hon hörde en nyansskillnad i hennes röst när hon berättade om blodet i S hem. Det var som att H kände att det var obekvämt att säga det och att det kändes konstigt. T svarade H något i stil med: jaha ja ok, men de hade väl inte sex på alla möjliga ställen i hans hem och då svarade H: jo, men de kunde vara både utomhus och på tvättmaskinen och allt vad det var. T uppger att det var någonting där, H var inte helt bekväm när hon berättade det.

S 97: ” T upplevde det som för mycket information, som att S hade planterat det hos H. De har inte pratat om det här igen. S har vid något tillfälle, T tror att han skrivit till henne, sagt att polisen kan hitta blod från Lena hemma
hos honom eftersom att de geocachar mycket och då kan man blöda.

S 504: ” KN vill berätta om vissa saker som S sagt och vissa andra saker som han inte tycker stämmer. KN fick en magkänsla för att det var något som inte stämde.

S berättade för KN att Lena har blött blod hemma hos honom. Lena har i blött i samband med att de haft sex hemma hos honom och det skulle ha varit i närtid.
Senast redigerad av Refraktor 2020-03-10 kl. 20:18.
Citera
2020-03-10, 20:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan inte tänka mig att Hiding skulle missa en sån sak; relativt sett så är ju blodet i huset ett av de starkaste korten hon sitter på. Och de har ju varit där på syn o allt med hela baletten.
Så nog har Hiding koll på vad SD sagt tidigare.
Och det kommer hon garanterat att ta upp/vända mot SD.
Förhöret av SD är väl inte avslutat?
Och det går ju under förhandlingen alltid att backa bandet och ställa kompletterande frågor.
Hiding lät nog SD prata på om LW:s snickrande för att han i det senare läget skall framstå som mindre trovärdig.
I stället för kobrahuggande satsar hon på ett avgörande alligatorbett.
Tror jag.

Instämmer! Det återstår flera förhandlingsdagar av SD-förhör.
ÅH har nog sin taktik klar. Intressant om hon kan fortsätta få honom ut balans? Mer irritation och sarkasmer, kanske lite hybris och även nån ”felsägning” slinker ur...
Det verkar kunna hända när han är pressad.
Citera
2020-03-10, 20:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Också noterat att vissa förhör fattas men avstått från att nämna det...

De ”intima” förhören med hennes älskare ligger ju i en sekretessad aktbilaga. De med tex mgl, anders lindström, beholder etc. Det trodde jag alla förstod. Inte bara obduktionsprotokollet och bildbilagan till brottsplatsundersökningen.
(Aktbilagorna 152, 153, 156, 159 är sekretessbelagda i sin helhet.)
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-10 kl. 20:42.
Citera
2020-03-10, 20:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ingen aning varför Hiding "missat" dem. Kollar jag listan över förhörda/vittnen så kan jag bara ana varför.

Ok, du har i alla fall en aning om varför och det är väl bra men med tanke på att Hiding har gått ut offentligt med att de utrett alla eventuella alternativa gärningsmän så är det ju lite uppseendeväckande att du har två kandidater som inte finns i FUP.

BO,s älskare är fan ingenting som ska gömmas i en eventuell slask oavsett hur oskyldigt det var, rimligt tvivel är endast det som behövs för MGM och här finns det ju lite material för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En reflektion avseende allt blod som enligt den MT bör komma från LW under sex. Har nämnt detta tidigare, men förstår att mina poster försvinner i allt brus i tråden.

Har inte hunnit läsa igenom FUP ännu. Skulle det vara sanning, att LW och SD haft sex ”överallt” samt att LW blöder under sex, borde rättstekniker ha funnit flera platser med BO blod dels i den MT bostad, dels i LW bostad. Vad jag förstått så har man endast funnit förekomst av blod på en sko och på utsida av tvättmaskin i den MT bostad.
Rimmar illa med Stefans påstående, att BO blöder under sex. Förekomsten av blod bör Mao ha ursprung från blödande sår på Lena.

Ja - ni fattar

SD har fått rita ut (på foton) var, i hans hus, de har haft sex senaste månaden, inget blod kunde påvisas på de platserna. Sen undrar jag vilken bänk i tvättstugan han menar att hon snickrat vid? Den bänk som står jämte tvättmaskinen är en rostfri diskbänk med själva hon närmast tvättmaskinen, inget bra ställe för snickeriarbete imo. Den bänken är dessutom smalare än tvättmaskinen (som inte står direkt på golvet utan ovanpå två skåp). Så hur hamnade i så fall blodet på maskinens front (vid handtaget)? Urkass lögn, men men.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ligger inte de i slasken då?

Vilka förhör menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
De ”intima” förhören med hennes älskare ligger ju i en sekretessad akbilaga. De med tex mgl, anders lindström, beholder etc. Det trodde jag alla förstod. Inte bara obduktionsprotokollet och bildbilagan till brottsplatsundersökningen.
(Aktbilagorna 152, 153, 156, 159 är sekretessbelagda i sin helhet.)

Aha, det är där de gömmer dem.
Citera
2020-03-10, 20:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack.
Jag var beredd på ännu en shitstorm av hemmafruar som kräver bevis.

Vilka hemmafruar tänkte du då på?
Citera
2020-03-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Både och. Det stod uttryckligen att "det fanns ingenting under jackan". Minns att jag tyckte det var konstigt att det var tomt när polisen var så säkra på att det fanns något där under.

Du som verkar ha koll på SDs larm till Polisen händelsen, vet du om det var i närheten av där polisen gjorde de sena krattningarna på sidan av gångbron?
Citera
2020-03-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej du uppfattar inte fel!

FULLSTÄNDIGT nya uppgifter: snickeri och skolån. Inget han berört i något av förhören.
Han insåg väl att historien om det makalösa, gymnastiska och blodiga sexandet överallt i huset var minst sagt ”otrovärdigt”

SD håller på att bli desperat till att hitta alternativa förklaringar till hans och HDs falska påstående.
Citera
2020-03-10, 20:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En reflektion avseende allt blod som enligt den MT bör komma från LW under sex. Har nämnt detta tidigare, men förstår att mina poster försvinner i allt brus i tråden.

Har inte hunnit läsa igenom FUP ännu. Skulle det vara sanning, att LW och SD haft sex ”överallt” samt att LW blöder under sex, borde rättstekniker ha funnit flera platser med BO blod dels i den MT bostad, dels i LW bostad. Vad jag förstått så har man endast funnit förekomst av blod på en sko och på utsida av tvättmaskin i den MT bostad.
Rimmar illa med Stefans påstående, att BO blöder under sex. Förekomsten av blod bör Mao ha ursprung från blödande sår på Lena.

Ja - ni fattar

Ingen av de andra männen har rapporterat att LW blödde under sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in