2020-03-10, 21:05
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Du tror inte man kan vara förkyld samtidigt?
Det är så klart möjligt! Men om du beskriver benbrott så är inte lunginflammation den uppenbara diagnosen.

Jeezuz H Christ, jag borde ha blivit läkare ändå. Jag tycker om människor. Som soldat får man ju inte i professionell mening "träffa" så många nu för tiden (annat var det på 1940-talet) I vit uniform tar man en smakbit av sin älskade anonyma människa på obduktionsbordet. "-Lite mer salt, tack syster." Alla som sett mina kommentarer här på FLB, i många olika ämnen, de senaste många åren, inser ju direkt att de vill ha mig som sin läkare! Låt mig ta hand om dig. Så kommer du inte att dö smärtsamt, men kvickt.
Senast redigerad av Fri 2020-03-10 kl. 21:11.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Intressant program på SVT ikväll. 10 tusen kronorsfrågan där svaret kommer snart är OM det finns en stor spridning i landet. Det vet man ju inte eftersom få stickprov har gjorts. Finns oväntade fall av viruset har FHM haft fel i sina antaganden och det vore olyckligt för många. Intressant var också Forskare Vold som sa att hon inte tänker resa utomlands det närmaste året med tanke på det som nu ligger framför.

Jag följer hennes exempel och avstår ifrån utlandssemester i år, (Albanien). Jag fick dock en kort utlandsemester förra helgen då jag åkte på en Dimashkonsert i Riga. Lär nog dröja ett år innan jag kan åka på konsert igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Italien agerar. Blir utskrattade för det av vissa idioter, här bland annat

Från Milano..

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/lombardia/milano/duomo-milano.html
Citera
Medlem
Marcens avatar
Ett budskap från Agnes Wold i SVT:s extrainsatta program var att inte resa utomlands på minst ett år. Representanten från FHM i studion hade inga invändningar till det.

Avboka alla planerade resor.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Det är uppenbart att smittan planterats av den internationella kapitalismen, för att kunna rättfärdiga massuppsägningar och sänkta löner. Från svenska Moderaterna kommer redan krav på slopad flygskatt under 2020 och en möjlighet för företag att skjuta upp skattinbetalningar. Det kommer komma fler krav på skattesänkningar och inskränkningar i anställningstryggheten, förmodligen också krav på privatiseringar om den offentliga sjukvården inte klarar krisen. Marknadskrafterna har för vana att utnyttja samhällskriser för att driva igenom sina krav.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Om jag blir sjuk skall jag efter 1 vecka gå till vårdcentralen för att ordna läkarintyg?

Känns ... uhm ja ni förstår då smittar man flera :/
Har man något val?
Sveriges inställning till sjukdom har aldrig varit att minska epidemier utan att få individuella att jobba vidare även om de stryker med.

Men nu är vi utan tvekan i en epidemi och nu är det dags att förstå det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Svårt att säga, man kan ju konditionsträna så länge man inte har symtom.

Konditionsträna har väl inget med testerna att göra förvisso. Förutsatt man inte konditionsträna under själva testet.
Vet ej hur testet är utformat och vad det förväntas ge för utslag. Men man kanske inte kan mäta X nivå utan symptom.

Som sagt. Bara hört.
Men det slår hål på mycket gapande här om proaktivitet i så fall.
Citera
2020-03-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LynxBullpup
Den enda vettiga på SVT programmet var den äldre läkaren från Göteborg med dålig signal. Usa kommer åka på skiten rejält, aka bli intressant att se vad börsen gör då.
Du menar Agnes Wold: ”Några glas alkohol är inte farligt för fostret – det är bara moralism”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Därför inga dödsfall i Sverige - Ännu

China National Health Commission:
A study of these cases found that the median days from first symptom to death were 14.

Det är bara åtta dagar sedan dom första fallen upptäcktes i Sverige.

Kanske dödsfall börjar komma mot slutet av veckan eller i början av nästa vecka?

Första coronafallet i Sverige var 31 januari. den personen är friskförklarad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
Det gick snabbt. Ditt första argument är att jag är blåst. Hade du haft en chefs-position så hade du kanske förstått vad jag menat.
Vad vet du om min position?
Citera
Medlem
raikiras avatar
Fråga

Varför är det viktigt att "träffa" rätt som Folkhälsomyndigheten säger, när det gäller att ex. begränsa större folksamlingar?

Hur kan det INTE ge effekt om man gör det för tidigt?

Ref: Anders Wallensten (https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-sander-specialprogram-om-coronaviruset) 22m25s
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Läste 11717 att symtomen var
Torrhosta
Feber
Andnöd

Så om man inte har feber utan bara hosta så har man inte Corona? Bara undra eftersom det hostas överallt.
Man blir ju nojig när man ser eller hör någon hosta.

Alla har inte samma symtom. Vissa har andra symtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in