2020-03-11, 03:23
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Det finns ju skolplikt i Sverige.
Jag går på Gymnasiet hur regerar skolan om man är hemma varje från och med nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Gå inte till jobbet om du inte arbetar med något samhällsviktigt. Skicka inte ungarna till skolan. Bär andningsskydd, en halsduk några varv är bättre än inget. Sälj alla värdepapper. Köp ett litet lager av för dig viktiga förnödenheter. Sprid information om det allvarliga läget till alla du träffar på. Var hjälpsam och trevlig.

På vilket sätt hjälper det att sälja alla värdepapper? Det bidrar ju bara till mer kaos på börsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jag och min flickvän är iaf konstaterade covid19-fall, vi var i Italien och åkte skidor för ett par veckor sen. Vi är i god form och det känns som en rejäl förkylning. Förstår inte att fullt friska människor i den här tråden är oroliga. Jag har iofs den högsta febern jag nånsin haft (39.9) och mår piss, men inte fan dör jag! Kommer va frisk snart...som alla andra i denna tråd om ni råkar bli smittade. Blås inte upp saker och ting, har ni aldrig varit förkylda? Ni kommer inte att dö om ni råkar bli sjuka.

Hur länge har du varit sjuk? Det man läst till sig är väl att det ofta blir värre efter ca 10-14 dagar.

Bara för att du hittills mår hyfsat behöver du inte raljera över folks oro, fullt friska unga människor har dött av denna smitta.

Krya på er.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Ni kanske tycker detta låter löjligt då det finns värre saker att oroa sig för, men tror ni dem ställer in Fotbolls - EM

Ja, rätt garanterat. Premier league och Champions league har redan ställt in matcher i veckan.
Citera
2020-03-11, 03:24
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Ser du så clownen blev tyst helt plötsligt när jag bad honom lägga upp diagnosen?

Jag förstår inte vad galningar som han får ut från att försöka tona ned faran så mycket som möjligt?

Kan tråden ha blivit infiltrerat av folk som vill oss illa?
Eller kanske löfvens folk som tonar ner läget?

Vi vet ju av erfarenhet att Flashback många gånger tryckt på saker i det offentliga många gånger.

Tror vi är ett störningsmoment då vi säger sanningen här och precis vad som behöver göras. Det gillas inte
Varnas om lägger ett corona skämt "skål" och ännu värre upplyser folk att viss skyddutrusning är slutsåld=2 varningar tror fan du har rätt.
Citera
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
You never know...

Men alltså, jag tycker det hela känns så surrealistiskt!
Min hjärna kan inte ta in allt. Känns som att jag kommer vakna imorgon
och finna att allt bara var en (mar)dröm...

Det här är betydligt allvarligare än attackerna mot world trade center och kriget i Syrien och så vidare. Det märks inte minst på börserna. Mina tankar går verkligen till folket i Syrien som inte ännu har återuppbyggt deras sjukvård.
Citera
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Ja, rätt garanterat. Premier league och Champions league har redan ställt in matcher i veckan.

Då var ju den där sommaren förstörd.... Man lär säkert inte ens kunna bada på stranden den här sommaren för det är så mycket folk där
Citera
2020-03-11, 03:25
Medlem
Citat:
Det gör du inte alls !

Bevisa det då? Eller försvinn!

Behöver inte bevisa ett jävla skit för dig, men visst finns i pm
Citera
2020-03-11, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det var kris i sjukvården långt innan Corona

https://www.expressen.se/nyheter/vardanstallda-vittnar-man-blir-forbannad/

Ja precis, hur tror du det blir om man slänger på Corona i sörjan? Herregud alltså.
Citera
2020-03-11, 03:26
Medlem
Professor Yik-Ying Teo, of the Saw Swee Hock School of Public Health, National University of Singapore pratar om hur de hanterar Covid-19 i Singapore. I samma ögonblick vårdplatser tar slut och utrustning för syrgas mm tar slut, så ökar dödstalen betydligt.

Rekommenderas att lyssna på hans föreläsning:

https://panopto.lshtm.ac.uk/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=fdbefb91-11a5-4967-b57d-ab7400c62dbe
Citera
2020-03-11, 03:27
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Kan tråden ha blivit infiltrerat av folk som vill oss illa?
Eller kanske löfvens folk som tonar ner läget?

Det är ju samma sak.

Många förstår inte att Flashback är infiltrerat för längesen av statsanställda vars enda uppgift är att sitta och hacka på sanningssägare som försöker få ut information. Det behöver ju inte vara ministrarna själva, utan det är oftare anställda inom SÄPO och andra myndigheter som bevakar respektiva forum och trådar.

De blir extra frenetiska när det börjar brännas. Det är så man avslöjar dem.
Citera
2020-03-11, 03:28
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Ni kanske tycker detta låter löjligt då det finns värre saker att oroa sig för, men tror ni dem ställer in Fotbolls - EM
De pratade redan för några veckor sedan om att köra OS i Tokyo utan publik och OS ligger runt två månader senare på året.

Om EM spelas skulle jag tro att det blir inför tomma läktare och/eller senare på året. Kanske till och med nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in