Citat:
Ursprungligen postat av
Zag
Du läser andras inlägg precis som du läser vittnesförhören: med en förutfattad mening om vad du vill komma fram till. Var har jag skrivit att jag håller för troligt att SE var GM? Jag skriver ju ordagrant i inlägget du citerar: "Jag har aldrig här eller någon annanstans påstått att SE är GM"
Det finns mycket som talar mot SE-hypotesen, som t.ex. varifrån han fick revolvern, och hur han kunde tajma OLP:s passage vid Skandiahuset.
Men LL:s vittnesmål i tingsrätten som du gör så stor affär av är inget starkt argument vare sig för eller emot SE. Precis som e-i-e visar finns det mycket som talar för att han blandade ihop minnen från BP med saker han läst och hört (precis som AH gör när hon börjar dilla om "vaktmästaren från Skandia").
Att även du anser att SE inte mördade Palme låter betryggande. Det är inte LL jag gjort sak av.
Det jag upptäckte bara häromdagen är att JA i tingsrätten faktiskt konstaterar att han pratade med SE på mordplatsen, dvs en man i keps 50-60 år. Samtalet skedde innan polisen kom.
Till skillnad från vissa andra utgår jag inte ifrån att JA mindes fel eller ljög. Jag utgår ifrån att han minns rätt. Han säger det faktiskt i en domstol.
Redan 1/3 nämnde han en man i keps men polisen fattade fel och trodde att JA pratade om AB. I tingsrätten korrigerar JA det polisen skrivit vilket starkt talar för att han vet precis vad han säger. Det här är inget han hittar på/ minns fel.
Han får en konkret fråga om saken i rätten och reder ut missförståndet.
Och då blir JA:s utsaga ett ett sista bevis i SE-frågan. Det är därför jag säger Case Closed. Det gör jag inte för att provocera någon. Det gör jag för att SE-teorin FÖR MIG inte håller.
Du har säkert sett att jag och andra det senaste året funnit stora brister i TP:s teori.
Till sist blir man ju lite trött. Det förstår du också. Man behöver inte utgå ifrån att vi i alla frågor tänker fel. Varför ska man göra det?
Om någon tror på SE som GM är det okej. Men påståendet måste underbyggas med logiska fakta och rimliga antaganden.. Flera saker som sägs om SE är ju rena tokerierna som självklart måste påpekas.