2020-03-10, 19:26
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vår egen bakgård minns jag att Tore Forsberg uttryckte det när vi träffades. Tog ett tag innan poletten slank ner hos mig vad som avsågs. Det var där han och Näss ville söka vecka 1 och samma bakgården hävdar att de var GRU resurser.
Ja man kan bara ana vilka som fångade upp dessa vilsna själar när ingen annan ville veta av dem.
Citera
2020-03-10, 19:35
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Instämmer. Tror mindre och mindre på SE för varje dag men inte alls p g a det där vittnesmålet. Definitivt inget "case closed" på grund av det utan det är alla andra konstigheter med SE som gör det osannolikt.

Förresten vore det intressant om folk i tråden skulle vi vilja gissa sannolikheten för att KP kommer presentera en ensam GM kontra konspiration.
Jag gissar:
Ensam GM: 70% sannolikhet
Konspiration: 30% sannolikhet.

Konspiration till 100 procent, kommer han anföra.

Jag ger RAF 50
Sydafrika 30
Arla Gryning 5
Knarkspaningen 5
Ulf Lingärdes F-koder 5
Enstaka Säpomän 5

Jag tror så därför att han löst internationella brott förr. Tror han sitter där han sitter på grundval av sitt CV.

Tror ej dom har vapnet, men liknande kulor.

Det är vad jag TROR.
Citera
2020-03-10, 19:52
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zag
Du läser andras inlägg precis som du läser vittnesförhören: med en förutfattad mening om vad du vill komma fram till. Var har jag skrivit att jag håller för troligt att SE var GM? Jag skriver ju ordagrant i inlägget du citerar: "Jag har aldrig här eller någon annanstans påstått att SE är GM"

Det finns mycket som talar mot SE-hypotesen, som t.ex. varifrån han fick revolvern, och hur han kunde tajma OLP:s passage vid Skandiahuset.

Men LL:s vittnesmål i tingsrätten som du gör så stor affär av är inget starkt argument vare sig för eller emot SE. Precis som e-i-e visar finns det mycket som talar för att han blandade ihop minnen från BP med saker han läst och hört (precis som AH gör när hon börjar dilla om "vaktmästaren från Skandia").

Att även du anser att SE inte mördade Palme låter betryggande. Det är inte LL jag gjort sak av.

Det jag upptäckte bara häromdagen är att JA i tingsrätten faktiskt konstaterar att han pratade med SE på mordplatsen, dvs en man i keps 50-60 år. Samtalet skedde innan polisen kom.

Till skillnad från vissa andra utgår jag inte ifrån att JA mindes fel eller ljög. Jag utgår ifrån att han minns rätt. Han säger det faktiskt i en domstol.

Redan 1/3 nämnde han en man i keps men polisen fattade fel och trodde att JA pratade om AB. I tingsrätten korrigerar JA det polisen skrivit vilket starkt talar för att han vet precis vad han säger. Det här är inget han hittar på/ minns fel.

Han får en konkret fråga om saken i rätten och reder ut missförståndet.

Och då blir JA:s utsaga ett ett sista bevis i SE-frågan. Det är därför jag säger Case Closed. Det gör jag inte för att provocera någon. Det gör jag för att SE-teorin FÖR MIG inte håller.

Du har säkert sett att jag och andra det senaste året funnit stora brister i TP:s teori.

Till sist blir man ju lite trött. Det förstår du också. Man behöver inte utgå ifrån att vi i alla frågor tänker fel. Varför ska man göra det?

Om någon tror på SE som GM är det okej. Men påståendet måste underbyggas med logiska fakta och rimliga antaganden.. Flera saker som sägs om SE är ju rena tokerierna som självklart måste påpekas.
Citera
2020-03-10, 19:56
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Instämmer. Tror mindre och mindre på SE för varje dag men inte alls p g a det där vittnesmålet. Definitivt inget "case closed" på grund av det utan det är alla andra konstigheter med SE som gör det osannolikt.

Förresten vore det intressant om folk i tråden skulle vi vilja gissa sannolikheten för att KP kommer presentera en ensam GM kontra konspiration.
Jag gissar:
Ensam GM: 100%

Hans Melander: "Man måste på något sätt få ner en misstänkt person till platsen for händelsen"

Krister Petersson: "Man måste kunna föra en gärningsman till brottsplatsen. Det har varit vår primära uppgift och det har vi jobbat efter."

källor:
https://www.svtplay.se/video/25745884/veckans-brott/veckans-brott-har-debatten-om-ungdomsran-politiserats?start=auto
https://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-palmes-mordplats-kan-losa-gatan/
Senast redigerad av 299792458 2020-03-10 kl. 20:00.
Citera
2020-03-10, 20:20
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458

Hans Melander: "Man måste på något sätt få ner en misstänkt person till platsen for händelsen"

Krister Petersson: "Man måste kunna föra en gärningsman till brottsplatsen. Det har varit vår primära uppgift och det har vi jobbat efter."

källor:
https://www.svtplay.se/video/25745884/veckans-brott/veckans-brott-har-debatten-om-ungdomsran-politiserats?start=auto
https://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-palmes-mordplats-kan-losa-gatan/
Varför utesluter sådana uttalanden medhjälpare och anstiftare?
Citera
2020-03-10, 20:27
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Konspiration till 100 procent, kommer han anföra.

Jag ger RAF 50
Sydafrika 30
Arla Gryning 5
Knarkspaningen 5
Ulf Lingärdes F-koder 5
Enstaka Säpomän 5

Jag tror så därför att han löst internationella brott förr. Tror han sitter där han sitter på grundval av sitt CV.

Tror ej dom har vapnet, men liknande kulor.

Det är vad jag TROR.
I sitt CV har KP även John Ausonius och Mijailo Mijailovic.
Citera
2020-03-10, 20:28
Medlem
Citat:

källor:

Tyvärr det som avses är att det obestridligt var en person som sköt inte att det var en ensamagerande person. Alla som vill fantisera om sådant med märkliga hypoteser blundar för det men när KP klart deklarerade att CP inte var den skyldige framgick det tydligt att det framkommit att en ensamagerande av olika skäl inte kan ha genomfört det så som det utspelas. Ganska säkert är det grundat på de arbete man gjort kring observationer av bland annat wt. Självklart är det då så att man inte berättar vad man kommit fram till för att inte ge information till skyldiga om vad man vet och inte. Är det en död person finns inget att vänta på.

Att det är hundra procent säkert att du om du träder ur anonymiteten kommer att bli åtalad och dömd för förtal råder inga tvivel om.

99.9% konspiration och 70/30 åtal eller presentera lösningen. Troligen saknar de ryggrad att stå för vad de gjort.
Senast redigerad av boboslacke 2020-03-10 kl. 20:35.
Citera
2020-03-10, 20:29
Medlem
Citat:

källor:

En invändning trots att en gm var ensam på brottsplatsen så kan ha haft support av en eller ett par medhjälpare till exempel hjälp med radiokommunikation för att informera sig om paret Palme geografiska placering, hjälp med mordvapen, hjälp med att göra sig kvitt mordvapnet, hjälp med flykten , betalning till gm för att ta risken att skjuta OP osv
Citera
2020-03-10, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Detsamma sa statsmedierna om Holmér och hans PKK-spår. Detsamma sa statsmedierna om Ölvebro vid åtalet mot CP. Varför tror du inte på dom "lösningarna"?

Bara idioter kommer att tro på Peterssons historia om några månader såvida inte mycket stark bevisning läggs fram.
Men nu har det gått 34 år och inte 1-3 år efter mordet. Tror statsmedierna och folket nu vet vad som är PKK/CP-aktiga spår och vad som är ett konkret spår.
Citera
2020-03-10, 20:32
Bannlyst
Citat:

Jag gissar:
En mindre konspiration: 100 %
Citera
2020-03-10, 20:35
Bannlyst
Citat:

källor:
Det utesluter inte en konspiration trots allt. Problemet med en ensam gärningsman är att det hade varit omöjligt att lösa det här om en ensam person får syn på makarna vid Sveavägen, väntar på eget bevåg, följer efter lite diskret och sedan slår till för att sedan försvinna och aldrig prata om det här för någon.

Det finns t.ex. ingen anledning för Robert Gustafsson att ljuga när han med säkerhet hävdar att han hört WT-ljud utanför Grand och en konstig man som försökte skyla sin Walkietalkie.
Senast redigerad av karldenelfte 2020-03-10 kl. 20:38.
Citera
2020-03-10, 20:36
Medlem
root-to-evils avatar
Även om CA, CP, SE eller Carl Bildt blir förklarad mördare. Kommer det aldrig i hjärtat på folket att klaras upp. Oavsett tekniska, till och med korrekta, bevis.

Och alla tråddeltagare kunde bättre spendera sin tid med att lägra brudar, (för alla här utom åtta undantag är heteromän, understimulerade).

Satan vad tid jag slösat, ändå ibland road, som läsare i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in