2020-03-10, 19:07
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haidere
Satan vad skönt att vi har en välsmord och fungerande sosseregering som aldrig sviker. Hög verkningsgrad och högt benägna till att ta bra beslut gång på gång.

"Vi såg det inte komma" är en mening som Löfven kan återanvända om och om igen.
Citera
2020-03-10, 19:07
Medlem
falsk_mekanikers avatar
INDIEN
Detta virus är märkligt. Italien är drabbat hårt även Iran och givetvis kina. Men man har inte hört något från Indien som har ca 1.4 miljarder människor och dessutom ligger mellan iran och kina. Viruset borde stormtrivas och sprida sig med raketfart där.

Lägg även till att hygientänket i indien är katastrofal. Jag säger inte att corona inte existerar där, men indien har alla ingredienser för att egentligen ligga ohotad etta på denna lista.

Har jag missat nåt?
Citera
2020-03-10, 19:08
Medlem
lasternassummas avatar
Corona i Sverige – Dag för dag
Jag försöker följa utvecklingen dag för dag i Sverige. Bekräftade fall totalt och antal nya fall per dag.

Här är resultatet.

https://ibb.co/S3nzmnB

Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Breaking
Citat:
Donald Trump Hasn’t Been Tested for Coronavirus Despite Possible Exposure, Says White House

https://www.thedailybeast.com/donald-trump-hasnt-been-tested-for-coronavirus-despite-possible-exposure-says-white-house?ref=home
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Samtidigt kan det vara bra.

Afrika har stort utbyte med Kina men en försumbar coronaepidemi.

Måhända han kommer hem med ett nyutvecklat vaccin eller någon verkansfull medicin som han legat lågt med men som är hemligheten bakom den afrikanska motståndskraften.

Jag finner det oerhört långsökt att Somalia, som alltså har en så bristfällig sjukvård att landet hittills har saknat en fungerande hälsomyndighet, skulle ha tillgång till ett vaccin eller ens betydande kunskap om viruset. Då är det mer troligt att Tegnell har upptäckt att torkade elefantkukar eller albinoblod löser både corona och AIDS...
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Inget problem för oss som redan bor i sådana områden. Problemen får ni som bor i villor och fina områden. Ordningen i ghettona upprätthålls av områdets ledare. Ordningen i villakvarter upprätthålles av ingen. Om inte folket där tuffar till sig.

Du blir nog förvånad om du visste hur många rejäla och lagliga jaktvapen som finns i lugna villakvarter.
Säkerligen mycket fler, modernare, grövre och i bättre skick än det hopplock från Balkan som återfinns i i orten. Dessutom är de presumtiva skyttarna lugnare, nyktrare och mer erfarna är unga nervösa lallisar.

Smäller det så vet jag var jag känner mig säker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
För då slänger man inte ur sig så urbota korkade kommentarer som denne användare gjorde. Eller så är man dum i huvudet.
Imbecilla har ingen osynlig skyddsdräkt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudewhy
Sossepacket och PK-samhället har förstört hela Sverige. Nu har ni blod på era händer. Vilket svek! Inte äns Palme hade talat med er. Hycklare!!!!
Idiot...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Ett måste att läsa DN på nätet.
Professor som ansvarar för samordning av intensivvård i Italien säger att vi
MÅSTE STÄNGA SKOLORNA NU
om Sverige ska klara sig utan att sjukvården kollapsar helt.
Varför agerar inte politiker och myndigheter i Sverige?!
Vill de ha ihjäl sin befolkning?
För att det är ett gäng inkompetenta individer som styr myndigheterna och landet. Se bara hur det ser ut i arbetslivet. Hur ofta är det som verkligen kompetenta människor, tjejer och killar som kommer fram? De som avancerar mest och tillsätter viktiga funktioner är oftast de som fjäskar mest för chefen och har inte egna tankar utan flyter med strömmen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ja. Hur såg svininfluensan ut där?
Det här är väl ingen svininfluensa..inte ens en influensa. Det är ett virus, som inte finns något botemedel.
Citera
2020-03-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Antalet nya fall minskar i Italien.
Det är väl en väldig positiv utveckling?
Det var ju typ 1700 igår.
Det är nog tidigt att ropa "hej, innan man hoppat över bäcken". Rapporteringen kan ju ha drabbats av förhinder. (till ex dom som ska rapportera har blivit sjuka)..

Man får nog vänta och se utvecklingen. Men Japan tycks ju i alla fall lyckats hejda utvecklingen. Men så har man också stängt alla skolor i landet!
Citera
2020-03-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Hur lång tid tar det från att insjunkna till att dö? Är det väldigt olika eller finns något mönster?
2-8 veckor är ett intervall runt medianen. Vet inte varför det inte preciseras

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-symptoms/

Men medianen för syrebrist/allvarliga andningsproblem är 8 dagar står det lite längre ner. Och från det är medianen 1 vecka. Så kanske 15 dagar är väl en rimlig gissning för vad medianen är antar jag. men det finns uppenbarligen stora skillnader också
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-10 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in