2020-03-10, 18:47
Medlem
Harry_s avatar
går det inte att spola filmerna?
2020-03-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
går det inte att spola filmerna?

Jo, det går.
Vilken enhet/app kör du?
2020-03-10, 20:39
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081
För min del är EPG funktionen i portalen under all kritik.
- Kanalerna är inte enligt min ”favoriter” ordning utan jag ser massa andra ointressanta kanaler där.
- Tidsskalan är väldigt kort (<2h om jag inte minns fel) så man ser ibland inte vilket program det är samt måste konstant flytta för att få en bra överblick
- Går jag runt i EPG så kan jag inte byta till aktuell kanal när jag trycker på programmet för kanalen, det händer ingenting, dvs EPG har ingen annan funktion än att bara se vilka program som visas, dvs kan inte ens zappa i denna vy.
- Catch up fungerar inte via EPG , dvs jag kan inte välja ett tidigare program och starta om den den

Sen massa andra strul inkl
- Styrning av favoritlistan är riktigt buggig
- Catchup fungererar enbart när man väljer programlistan och därifrån väljer ett tidigare program.
- Catchup är extremt segt att flytta i tid, dvs om jag spolar fram eller tillbaka så kan det ta typ 10sek innan programmet återupptar
- Spola tillbaka nuvarande program fungerar inte, det ”kraschar” varje gång

Ingen av dessa fel uppstår när man kör Tivimate i TVIP boxen.
- Favorit hantering är en dröm
- Catch up fungerar även via EPG och är mycket snabbare
- Harmoniseing av kanal namn
- mm mm

Det enda som är bättre i portalen är VOD delen.

Men portalen är mig veterligen sett ut på samma sätt i minst 5 (?) år inkl funktionalitet.
Medan Tivimate har bara på en kort tid fått till mkt mer saker.

Det är nog inte så många som kräver så mycket av vare sig EPGn eller favoritlistan, man nöjer sig med hur det är i portalen.

Själv kollar jag bara några program på tv4 (vet när dom kommer) och på sport, att kolla vilken kanal som visar matchen på tvmatchen.nu i telefonen är mycket smidigare än att hålla på med tvn.

Har inte ens någon favorit lista, är tillräckligt snabbt att scrolla mellan kanalerna ändå.
2020-03-10, 22:35
Medlem
Citat:
Om du har sett portal läget och Tivimate så borde du förstå skillnaden

Nästa box blir en Formuler eller Android TV box

Hur får du in Tivimate i din 605?

Testade nu att lägga apk:n på ett usb och sätta in usb i tvip men filen hittas inte.

Är sugen på att testa hur det funkar.
2020-03-10, 22:40
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Jo, det går.
Vilken enhet/app kör du?

kör med den som finns i 605
2020-03-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Hur får du in Tivimate i din 605?

Testade nu att lägga apk:n på ett usb och sätta in usb i tvip men filen hittas inte.

Är sugen på att testa hur det funkar.

Googla och ladda ner Tivimate apk filen via boxens webbläsare och installera appen via File Browser (eller vad den heter).
Glöm inte bort att ställa in så att ”obetrodda” appar kan installeras.
2020-03-10, 22:58
Medlem
Citat:
Googla och ladda ner Tivimate apk filen via boxens webbläsare och installera appen via File Browser (eller vad den heter).

Ok, ska kolla. Har bootat om den i Android läge nu men nu får fjärren inte någon kontakt med boxen..Suck...
2020-03-10, 23:49
Medlem
Citat:
Har fått igång det nu. Dock sjukt segt att fjärren envisas med att köra IR. Funkar inte BT i Androidläge?
2020-03-11, 07:15
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Velar lite, tänkte undvika att det slutar med att jag köper två boxar till slut, ganska oekonomiskt?

Dvs antingen Z8an eller Tvip 605 och en bra Android box som tex Shield.

Både Z8an samt Tvip 605 är väl ganska odugliga på allt förutom att agera mycket bra iptv boxar?

Nej, jag har inte provat IPTV Extreme Pro.

Kör än så länge Smart IPTV appen från min LG Oled C7.

För att krångla till det lite... Shielden är ju en grym box men rätt så dyr, har du kollat på Xiaomi Mi Box?
En androidbox som kostar runt 700:- och är förvånansvärt bra!
Har testat rätt så många olika boxar och den är en av favoriterna.

Även Appletv är smärtfri att använda om man gillar Apple
2020-03-11, 09:28
Medlem
Har nu testat att köra tvip 605 i android-läge med Tivimate och appen är ju helt klart snygg! Dock blir det lite ohållbart för mig när jag inte får fjärren att ansluta via BT till boxen.

Hur kommer jag tillbaka till "vanligt läge" för boxen? Har testat att boota om boxen i "standard-läge" och även i "Linux-läge" men kommer inte tillbaka till "vanliga" portalläget.

Hur bär man sig åt med detta?
2020-03-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
För att krångla till det lite... Shielden är ju en grym box men rätt så dyr, har du kollat på Xiaomi Mi Box?
En androidbox som kostar runt 700:- och är förvånansvärt bra!
Har testat rätt så många olika boxar och den är en av favoriterna.

Även Appletv är smärtfri att använda om man gillar Apple

Ganska rörigt det här. Kanske är ändå Z8 Formuler det bästa alternativet om man vill ha en lösning som klarar av allting bra och som sist men inte minst, snyggt gui och lättanvänd. Får intrycket av att man hamnar i en kompromiss-situation annars. Spelar inte så stor roll själv om man får pilla lite men vore kul om frugan tycker att systemet är tillräckligt lättanvänt (ungefär som en kabeltv box med inspelningsfunktion, typ som Tivo).

Frågan är om folk här i forumet har erfarenhet av smidig inspelningsfunktion i någon Android app som tex Tivimate, IMPlayer eller IPTV Extreme Pro? Någon som verkligen provat det och om det är tillräckligt lättanvänt? Catchup, hur bra fungerar den? EPG om man jämför de olika alternativ som finns?

Apple? Finns det någon app till App som är lika bra jämfört med de alternativ som finns tillgängliga till Android eller i jämförelse med tex Z8an?
Senast redigerad av mastodon111 2020-03-11 kl. 10:40.
2020-03-11, 14:23
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Ganska rörigt det här. Kanske är ändå Z8 Formuler det bästa alternativet om man vill ha en lösning som klarar av allting bra och som sist men inte minst, snyggt gui och lättanvänd. Får intrycket av att man hamnar i en kompromiss-situation annars. Spelar inte så stor roll själv om man får pilla lite men vore kul om frugan tycker att systemet är tillräckligt lättanvänt (ungefär som en kabeltv box med inspelningsfunktion, typ som Tivo).

Frågan är om folk här i forumet har erfarenhet av smidig inspelningsfunktion i någon Android app som tex Tivimate, IMPlayer eller IPTV Extreme Pro? Någon som verkligen provat det och om det är tillräckligt lättanvänt? Catchup, hur bra fungerar den? EPG om man jämför de olika alternativ som finns?

Apple? Finns det någon app till App som är lika bra jämfört med de alternativ som finns tillgängliga till Android eller i jämförelse med tex Z8an?

Androidboxar är enkla att manövrera, fungerar ju som en mobil.

Angående Apple så finns det Iplaytv-appen som är bra, snygg och enkel att använda.
Catchup samt epg fungerar utan större ingrepp i de flesta populära appar om leverantören har den funktionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in