2020-03-08, 03:35
Medlem
BackinBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
jag har editerat M3U filen
men hur får man in den i boxen 605 ?

Lägg M3u filen på ett Usb och öppna filen genom mediaspelaren.
När du "står" på M3u filen så tryck på röd knapp,då den betyder att du lägger till den som spellista.
Gå tillbaka till "titta på tv " så ska den finnas där.

Lycka till !

Mvh
BiB
2020-03-08, 09:25
Medlem
Citat:
då får det va
Varför ? Är det en pålitlig leverantör så är det fritt fram ju
Så dom aktiverar kanaler på min LG i sovrummet via smart-iptv
2020-03-08, 12:51
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackinBusiness
Lägg M3u filen på ett Usb och öppna filen genom mediaspelaren.
När du "står" på M3u filen så tryck på röd knapp,då den betyder att du lägger till den som spellista.
Gå tillbaka till "titta på tv " så ska den finnas där.

Lycka till !

Mvh
BiB

grymt
tackar så mkt
2020-03-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Hmmm, ok, visste inte, ja det är kanske inte så bra om tex Tivimate appen eller IMplayer appen i framtiden får stöd för inspelning (för inkoppling av extern lagring). Dock så det ju en ganska rejäl prislapp på 16GB Pro varianten
Isåfall fungerar nog ett stort minneskort också för den har ju plats för minneskort. Men jag håller med, hur har de egentligen tänkt när de inte har usb port.
2020-03-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Isåfall fungerar nog ett stort minneskort också för den har ju plats för minneskort. Men jag håller med, hur har de egentligen tänkt när de inte har usb port.

Ja, ett 512GB Micro SD kort bör fungera också beroende på när/om det kommer bra stöd för inspelning i framtiden för någon iptv app man kan köra på Shield. Jag har dock redan lämplig extern hd via usb medan jag skulle behöva köpa ett 512GB Micro SD kort.

Alltså går jag på Shield spåret så är sannolikt Pro varianten ett smartare val för mig.
2020-03-08, 13:30
Medlem
Citat:
grymt
tackar så mkt

Du kan också ladda upp den på valfri online- lagring, lägga den som share och ange den delade länken under m3u-url. Tänk bara på att vissa onlinetjänster skickar länken till en sida först innan man kan ladda ner. Tex Google drive. Det går att komma runt det också men länken måste vara en direkt länk till filen.
Går att testa genom att lägga url i webbläsarens adressruta, om läsaren laddar ner m3u- filen direkt så funkar det också i boxen.
2020-03-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ja, ett 512GB Micro SD kort bör fungera också beroende på när/om det kommer bra stöd för inspelning i framtiden för någon iptv app man kan köra på Shield. Jag har dock redan lämplig extern hd via usb medan jag skulle behöva köpa ett 512GB Micro SD kort.

Alltså går jag på Shield spåret så är sannolikt Pro varianten ett smartare val för mig.

Du kommer inte att bli besviken👍😀!
Visserligen har jag den från 2017! Men jag kommer att köpa 2019 modellen oxå, och då givetvis pro versionen 😉
Senast redigerad av Furuvikarn 2020-03-08 kl. 13:50.
2020-03-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms

Dom vill antagligen att det skulle skilja mellan den och Pro modellen så folk väljer den dyrare modellen istället.
2020-03-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Du kan också ladda upp den på valfri online- lagring, lägga den som share och ange den delade länken under m3u-url. Tänk bara på att vissa onlinetjänster skickar länken till en sida först innan man kan ladda ner. Tex Google drive. Det går att komma runt det också men länken måste vara en direkt länk till filen.
Går att testa genom att lägga url i webbläsarens adressruta, om läsaren laddar ner m3u- filen direkt så funkar det också i boxen.

Detta skriver min leverantör om att editera sina länkar online :

Citat:
ATTENTION!!

We've noticed a trend between customers that they like to edit their m3u lists more and more.

They're doing this online using third-party softwares and websites. This is jeopardizing the security of the our server since this third party software and websites are getting hacked or leaking the m3u's being edited on their websites.

This leading to us getting abuse and complaints from TV company's.

It's ur responsibility now to tell customers about this. All m3u's leaked online will be deleted without further notice & no compensation.

We take security very seriously both for us and our customers.
2020-03-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Du kommer inte att bli besviken👍😀!
Visserligen har jag den från 2017! Men jag kommer att köpa 2019 modellen oxå, och då givetvis pro versionen 😉

Jo, jag kommer vara besviken så länge som inte Tivimate eller IMplayer fixar en bra inspelningsfunktion som fungerar med Shield. :-) Men det kanske ändå är bättre att köpa en Shield jämfört med att hamna i en situation då jag eventuellt köper två boxar till slut, att det skulle sluta med tex en Z8a och en Shield, vore ganska iditiotiskt.

Det suger att inte kunna spela in på ett smidigt sätt. Mycket sport tex som går på idiotiska tider och det är inte så kul att passa tider heller.
2020-03-08, 22:41
Medlem
Citat:
Jo, jag kommer vara besviken så länge som inte Tivimate eller IMplayer fixar en bra inspelningsfunktion som fungerar med Shield. :-) Men det kanske ändå är bättre att köpa en Shield jämfört med att hamna i en situation då jag eventuellt köper två boxar till slut, att det skulle sluta med tex en Z8a och en Shield, vore ganska iditiotiskt.

Det suger att inte kunna spela in på ett smidigt sätt. Mycket sport tex som går på idiotiska tider och det är inte så kul att passa tider heller.
Testat att spela in med IPTV Extreme Pro?

Vad är det som gör att du inte vill välja Z8an? Eller Tvip 605?
Särskilt om du värdesätter inspelningsfunktionen.
2020-03-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testat att spela in med IPTV Extreme Pro?

Vad är det som gör att du inte vill välja Z8an? Eller Tvip 605?
Särskilt om du värdesätter inspelningsfunktionen.

Velar lite, tänkte undvika att det slutar med att jag köper två boxar till slut, ganska oekonomiskt?

Dvs antingen Z8an eller Tvip 605 och en bra Android box som tex Shield.

Både Z8an samt Tvip 605 är väl ganska odugliga på allt förutom att agera mycket bra iptv boxar?

Nej, jag har inte provat IPTV Extreme Pro.

Kör än så länge Smart IPTV appen från min LG Oled C7.
Senast redigerad av mastodon111 2020-03-09 kl. 00:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in