2020-03-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja fina nyheter,. trots minimialt med åtgärder. Kanske viruset tröttnar av sig själ liksom?

Syns det inte så finns det inte. Det är ju bl.a. den svenska regimens strategi.
Citera
Medlem
Samtliga län kvarstår "friska"

Blekinge, Gotland, Dalarna, Västmanland
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Det här tycker jag är oerhört märkligt! Det rör sig om en coronasjuk patient som vårdades på flera avdelningar innan man förstod att det var Corona. ” Enligt Södersjukhusets vd Mikael Runsiö rör det sig om 70 anställda som varit i kontakt med patienten. Dessa sätts inte i karantän, utan uppmanas hålla egenkontroll.
– Vi har under dagen fått nya instruktioner från Smittskydd Stockholm och då gjort bedömningen att personalen kan fortsätta arbeta så länge de inte har symtom på luftvägarna säger Runsiö till Aftonbladet”. De som har varit i nära kontakt med patient med symtom ska alltså
Fortsätta att jobba med sjuka människor...?

Jag antar att de har så'n personalbrist nu, att de tycker att det är bättre att ta den risken, än att patienterna inte får någon vård alls... Men jag undrar om de berörda patienterna vet om det? Vissa skulle kanske skriva ut sig själva, om de visste om det... och bli vårdade hemma av någon anhörig i stället.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Alla över 60 lämnas till att dö i italien just nu

Det låter ju bra.. Men om några månader kommer kommer samtliga medborgare att ha samma tillgänglighet till vård. D.v.s. ingen alls.
Citera
2020-03-10, 18:34
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Snarare du som gör det.

CNBC rapporterar om samma sak:

https://www.cnbc.com/2020/03/10/new-york-gov-cuomo-to-deploy-national-guard-to-new-rochelle-establishes-containment-center-to-stem-c oronavirus.html

Aha förlåt, jag borde ha bläddrat mer på andra nyhetssidor.
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
– Jag har ett tydligt besked: Det enda sättet att undvika en katastrof är att begränsa spridningen.[/b]

https://www.dn.se/nyheter/sverige/it...-in-evenemang/

Haha det är inte en no-brainer här i Sverige. Det är bra att han försöker tala så tydligt som möjligt så att alla förstår.
Googla på "Billy the Gates"som sitter på "patentet"
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Italienska uppmaningen till Sverige: Stäng ner, ställ in
För att undvika en katastrof bör Sverige vidta drastiska åtgärder mot det nya coronaviruset. Det menar den italienske professorn Giacamo Grasseli som samordnar intensivvården i Italien.
– Alla måste undvika folksamlingar, jobba hemifrån om det är möjligt. Tvätta händerna. Skolor bör stängas och alla evenemang som sport och annat bör undvikas, säger han till DN.
Professorn menar att åtgärderna kan låta drastiska och tuffa, men att de krävs för att överleva det som han kallar en svår epidemi. Antalet patienter riskerar annars att bli ohanterligt – ”oavsett hur bra, modernt och utbyggt ert sjukvårdssystem är”.

Givetvis. Vi hade klarat oss med betydligt lättare åtgärder tidigare om man bara agerat i tid. Istället har djävulskapet Tegnell (som nu för övrigt åkt till Somalia) lugnat oss och förminskat problemet rejält. Till följd av detta har man knappt gjort några åtgärder förutom en tvivelaktig smittspårning. Nu kommer vi alla få betala för det.
Citera
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis

Viktigast är nog att undvika allmän tvättstuga.

Skölj upp kläder hemma. Använd galonkläder.

Postat rekommendationer vad gäller helmask samt klinisk beprövad descinficering.

Lite rörigt att hitta inläggen då jag kommenterat händelseförloppet i Sverige. Men de finns där.

Nej det är inte rörigt, bara att klicka på ditt nick och sedan klicka "Hitta alla inlägg av snuttis i detta ämne".
Senast redigerad av Dornier 2020-03-10 kl. 18:37.
Citera
2020-03-10, 18:35
Medlem
Livsgjutarens avatar
Varför skriver ni alla "si och så många nya fall idag". Det ni avser är bekräftade nya fall. Och den är begränsad av testning. Smittan löper nu fritt och dom flesta kommer åka på det om inte Sverige gör en kina och börjar svetsa dörrar. Någon som känner en svetsare?
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
Man tror inte det är sant men så här är det i alla fall:
Läkare som har hand om äldre och sjuka i kommunen får idag OK till ledighet av sina chefer för att åka skidor i Italien. Idag.
Får inte återgå till arbete efter resa utan att ta prover.

Nu tror jag inte det blir någon skidåkning beroende på Italien men hur tänker man?
Citera
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Italien är Sverige om 2 till 3 veckor.

Vad hade du gjort om facit uppenbarade sig framför dina ögon? Jag vet vad jag hade gjort.

Jo men enbart kunskapen vi alla i ett land som Sverige har kan och kommer hjälpa mycket.

Hur länge var Corona känlt innan det började spridas i Italien?
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Allt detta är alldeles för sent nu!
https://www.expressen.se/tv/nyheter/live-start/live-tv-senaste-nyheterna-med-expressen-tv-3/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in