Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Nät jag läser det där från 2010 blir jag inte riktigt säker på vad den där straffskatten på en miljon är utdömd för.
Har han sålt en del av en bostad och "glömt" deklarera vinsten?
Och har han efteråt hävdat att han varit bosatt där men glömt att skriva sig där eller är det två helt olika saker?
Har det skrivits om detta 2010 på något annat håll?
Det fetade:
Tror det var nåt i den riktningen, ja.
Detta har grävts upp och skrivits om här i tråden, så svaret finns här nånstans, men jag är usel på att leta på Flashback, särskilt från mobilen.
Det var en ren tillfällighet att jag på nätet råkade finna artikeln från 2010 och då postade jag ett inlägg om att Özz Nujen är dömd för skattebrott, men ändå fortsätter att publikt håna svennen som skattefifflar.
Jag ogillar skattefiffel, men ogillar skattefifflande hycklare ännu mer och till den flocken av fula, fifflande fiskar måste vi räkna in Özz Nujen.
Men MSM har förstås inte velat låtsas om det här och inte SR heller, utan Özz Nujen fick förnyat förtroende att vara Sommar-pratare trots att hans skattebrott rimligen måste ha varit känt av programansvariga Bibi Rödöö.
Bedrövligt.
Fast med den kunskapen om hur SR gullar med den skattebrottsdömde Özz Nujen, blir det lättare att förstå MSM:s allmänna ovilja att skärskåda t ex kopplingen Akilov-Nujenklanen.
Bedrövligt.
Edit: Özz Nujen har varit Sommar-pratare år 2002 och 20
13, dvs att han blev ombedd av Bibi Rödöö att återkomma efter domen mot honom.