2020-03-10, 16:51
Medlem
80 nya fall hittills - idag

Och höjning till MYCKET HÖG RISK - för smittspridning inom landet.

Så länge höll alltså strategin - Sveriges strategi att hålla smittan under kontroll - med smittspårning. Och öppna gränser.

Så nu kan vi se fram emot en okontrollerad smittspridning.
Sverige - alltid steget efter. Är det en korrekt beskrivning?
Och att vara steget efter en smitta - ja det säger ju sig själv hur det går!

Så bara för att hålla dessa onödiga turistresor igång, försätter myndigheterna hela riket i katastrof.

Helt otroligt naivt och okunnigt - Inkompetent att bedöma och handla inför en akut fara.

Vad kommer ske nu? Landet stannar.

Vi kommer aldrig glömma dessa inkompetenta myndighetspersoner: Som säger: Det kommer gå bra detta. Vår beredskap är god. Sen tar det bara några dagar - så är katastrofen ett faktum.
Citera
Medlem
*** SÄTT STOCKHOLMARNA I KARANTÄN NU ***
207 (kända) fall i Stockholmsregionen(86,3 smittade/miljon inv), det bästa är nog att sätta Stockholmarna i karantän så fort som möjligt nu. Bygg helst en mur runt hela Stockholm och låt ingen komma ut eller in genom muren/gränsen!
Och med en sådan resolut åtgärd skulle vetenskapen dessutom relativt snabbt få svar på en sedan gammalt obesvarad fråga,,,
,,, ”- vilken sida av muren får flest klösmärken”?

-We need to build a wall-
https://youtu.be/Ew2rifFHvxo?t=31

Egentligen borde man nog sätta hela jävla Sverige I karantän också, och det gör man ganska snabbt genom att stänga alla flygplatser och spränga Öresundsbron åt helvette, i alla fall har man kommit på god väg då…
Citera
Medlem
ningudos avatar
Förrigår hade vi 41 nya fall över landet, igår hade vi ett rekord med 57 nya fall. Idag har vi en nytt rekord med 89 nya fall, dagen är inte heller slut. Det känns overkligt.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Kommer inte hända. Vi nordbor är så vana med övriga coronavirus redan så vi har nån form av tålighet även mot denna nya variant.

Fast många smittade här är ju iranier...
Citera
2020-03-10, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Vård måste tillgodoses och resurser bör komma till Stockholm för detta! Inte tas ifrån oss.
Vägarna måste rulla däremot stängd kollektivtrafik

Vid en pandemi (full blown)

Kan du inte hoppa in i bilen och köra och handla - sorry.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Svea hovrätt stänger ner

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3JOPdM/svea-hovratt-coronadrabbat--staller-in-rattegangar

Oh shit! Det har jag inte funderat på innan. Vi behöver snabbygga nya häkten.
Citera
Medlem
21 län i Sverige.

15 län smittade.

Alltså 6 styckna friska. Sannolikt inte friska senare i veckan.

Citera
Medlem
Droppar det här ljudklippet från italien igen, alla måste veta var vi är på väg....

https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
På vilket sätt förminskar jag virusets farlighet? Du tror inte 1% är ett gigantiskt jävla problem? Jag skrev nyss att 40 miljoner människor riskerar att dö. Om den skulle varit 5% så hade vi inte haft tillnärmelsevis samma problem. För då hade du inte fått den här spridningen. Då hade du fått liknande situation som MERS och SARS.

JAG BLIR TRÖTT PÅ ALLA IDIOTER SOM STIRRAR SIG BLINDA PÅ CASE FATILTY RATE. Det är inte samma sak som dödlighet. Tror du det faktum att Sydkorea testar flest i världen och samtidigt har lägst dödlighet är en tillfällighet? Nej, nämnaren är bara större.
Finns iaf några vettiga i den här tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
På vilket sätt förminskar jag virusets farlighet? Du tror inte 1% är ett gigantiskt jävla problem? Jag skrev nyss att 40 miljoner människor riskerar att dö. Om den skulle varit 5% så hade vi inte haft tillnärmelsevis samma problem. För då hade du inte fått den här spridningen. Då hade du fått liknande situation som MERS och SARS.

JAG BLIR TRÖTT PÅ ALLA IDIOTER SOM STIRRAR SIG BLINDA PÅ CASE FATILTY RATE. Det är inte samma sak som dödlighet. Tror du det faktum att Sydkorea testar flest i världen och samtidigt har lägst dödlighet är en tillfällighet? Nej, nämnaren är bara större.

Att anta eller gissa på att dödligheten är på enbart 1% ger en stor skillnad till att anta att den är på 5%. Folk resonerar inte som dig, folk ser en siffrar och bestämmer sig om de ska ta det på allvar. Folks mentalitet och oro varierar enormt mycket beroende på om det är 1 eller 5% som det gäller. Ett virus med 5% dödlighet tar folk på MYCKET större allvar än 1%, även om båda såklart är katastrofala.
Citera
2020-03-10, 16:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är i slutändan ditt val. Bor du där, annars, fråga dig själv MÅSTE du verkligen dit? Vad händer om du inte åker kollektivt?

Detta är egentligen inte riktat bara till dig, utan till alla som ska åka kollektivt någonstans.

Det är en sinnessjuk smitthärd i sådana här sammanhang. Det är som rena gödslet för virusspridning.

https://www.sll.se/verksamhet/kollektivtrafik/sl-trafiken-stockholmsregionen/
Citera
2020-03-10, 16:53
Medlem
sannes avatar
UD avråderfrån dessa länder. De avråder från resa till Italien som nu är en röd zon. Jag tycker Sverige underdriver risken med dessa resor. De följer WHO , och hoppas de kommer utlysa pandemi i veckan. De kan inte vänta längre än såhär, det är redan snart försent.

Om de inte utlyser pandemi nu snart så vet jag inte vad de skulle utlysa det för?

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/reseinformation/uds-avr%C3%A5dan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in